2109
هفته های بارداری با تصویر

هفته های بارداری با تصویر

1398/01/28 بازدید32935

حتما در مراحل مختلف بارداری دوست دارید بدانید جنین شما چقدر رشد کرده و چه شکلی دارد. شما می‌توانید مراحل رشد جنین را به صورت هفته به هفته از مرحله لقاح تا زایمان با جزئیات کامل بخوانید و ببینید. یکی از راحت‌ترین روش‌های تماشای هفته‌های بارداری با عکس است. در ادامه 40 هفته بارداری را همراه با عکس به صورت آلبوم خواهید دید. اگر می‌خواهید درباره هرکدام از هفته‌ها بیشتر بدانید روی هرکدام کلیک کنید.

هفته اول بارداری

هفته اول بارداری در اصل روز اول قاعدگی است و هنوز لقاح صورت نگرفته است و سلول تخم تشکیل نشده است.

هفته دوم بارداری

در آغاز هفته دوم بارداری تخمک‌گذاری انجام می‌شود و اگر همه چیز خوب پیش برود و لقاح انجام شود طی چند روز آینده سلول تخم بارور شده تقسیم سلولی انجام داده و توده سلولی ایجاد می‌کند.

تصویر لقاح در هفته دوم بارداری

هفته سوم بارداری

در هفته سوم بارداری در پوشش داخلی رحم یک توپ میکروسکوپی از صدها سلول به سرعت در حال تکثیر است. این توپ بلاستوسیت نام دارد.

هفته سوم بارداری و تصویر داخل رحم

هفته چهارم بارداری

توپ سلولی شما در هفته چهارم بارداری رسما جنین است. حالا چهار هفته از شروع آخرین دوره قاعدگی شما گذشته است و احتمال بتوانید با بی بی چک تست بارداری انجام دهید.

هفته چهارم بارداری و تست بی بی چک

هفته پنجم بارداری

جنین در هفته پنجم بارداری بیشتر شبیه یک دم است تا انسان. سیستم گردش خون در حال شکل گیری است و قلب کوچک او در این هفته شروع به تپش می‌کند.

تپش قلب جنین و هفته پنجم بارداری

هفته ششم بارداری

بینی، دهان و گوش جنین در هفته ششم بارداری شروع به شکل گیری می‌کند. روده و مغز نیز کم کم رشد می‌کند.

بارداری در هفته ششم و تصویر جنین در داخل رحم

هفته هفتم بارداری

وزن جنین شما در هفته هفتم بارداری نسبت به هفته پیش از آن دوبرابر شده است اما همچنان یک دم است که دیده نمی‌شود. دستها و پاهای کوچک او چندان واضح نیست.

اندام جنین در هفته هفتم بارداری

هفته هشتم بارداری

جنین در هفته هشتم بارداری حرکت می‌کند اما شما این حرکت را احساس نمی‌کنید. سلولهای عصبی شاخه‌ای می‌شوند و مسیرهای عصبی اولیه را تشکیل می‌دهند. لوله‌های تنفسی از گلو به ریه‌ها در حال گسترش است.

تصویر جنین در داخل رحم در هفته هشتم بارداری

هفته نهم بارداری

هفته نهم بارداری فیزیولوژی جنین در جای خود قرار می‌گیرد.  دم جنین حالا ناپدیده شده است و وزن چندانی ندارد اما کم کم شروع به افزایش وزن می‌کند.

تصویر جنین در هفته نهم بارداری

هفته دهم بارداری

جنین در هفته دهم بارداری بخش مهمی از رشد خود را به پایان رسانده است. در هفته‌های بارداری با عکس می‌توانید تا اینجا این موضوع را متوجه شوید اما اندام‌های کوچک او می‌توانند خم شوند و اجزایی مانند ناخن شروع به تشکیل کنند.

هفته دهم بارداری و تصویر داخل رحم

هفته یازدهم بارداری

در هفته یازدهم بارداری جنین تقریبا کامل شده است.  او لگد زدن، کشش و حتی سکسکه را می‌تواند انجام دهد هرچند شما آن را احساس نکنید.

هفته یازدهم بارداری به همراه تصویر جنین

هفته دوازدهم بارداری

واکنش‌های جنین در هفته دوازدهم بارداری آغاز می‌شود. او انگشتانش را باز و بسته می‌کند و با دهانش حرکت مکیدن را انجام می‌دهد. اگر به آرامی به شکمتان بزنید او آن را احساس خواهد کرد هرچند شما حرکاتش را احساس نمی‌کنید.

جنین در شکم مادر چگونه است؟  هفته دوازدهم بارداری

هفته سیزدهم بارداری

این هفته آخرین هفته از سه ماهه اول بارداری است. هفته‌های بارداری با عکس سه ماهه اول را می‌توانید در یک آلبوم قرار دهید. انگشتان جنین حالا در هفته سیزدهم بارداری اثر انگشت دارند و رگ‌ها و ارگان‌های او زیر پوست شفاف است. اگر جنین دختر باشد تخمدانهایش حاوی 2 میلیون تخمک است.

هفته سیزدهم بارداری و حالت جنین

هفته چهاردهم بارداری

مغز جنین شما در هفته چهاردهم بارداری شروع به کار کرده و او از عضلات صورت استفاده میکند. کلیه‌های او هم اکنون کار می‌کنند. اگر سونوگرافی انجام دهید خواهید دید که او در حال مکیدن انگشت شست خود است.

هفته چهاردهم بارداری و شکل جنین در رحم

هفته پانزدهم بارداری

پلک‌های جنین در هفته پانزدهم بارداری هنوز بسته است اما او می‌تواند نور را حس کند. اگر یک چراغ قوه روی شکمتان بیندازید او از نور دور می‌شود. جنسیت جنین در این هفته معمولا مشخص می‌شود.

هفته پانزدهم بارداری، حالت جنین

هفته شانزدهم بارداری

در هفته شانزدهم بارداری پوست جنین تشکیل می‌شود هرچند مو هنوز قابل مشاهده نیست. پاهای او رشد بیشتری دارند و ممکن است گاهی لگدهای او را احساس کنید. گوش او نیز به موقعیت نهایی خود نزدیک است.

هفته شانزدهم بارداری و جنسیت جنین

هفته هفدهم بارداری

جنین شما در هفته هفدهم بارداری می‌تواند مفاصلش را حرکت دهد. اسکلت او که قبلا غضروف نرم بود در حال حاضر در حال سخت شدن است. بند ناف در حال رشد است و ضخیم تر می‌شود.

تصویر جنین در هفته هفدهم بارداری در سونوگرافی

هفته هجدهم بارداری

در هفته هجدهم بارداری جنین شما دست و پایش را خم می‌کند و شما می‌توانید این حرکات را احساس کنید. در داخل یک پوشش محافظتی از میلین در اطراف اعصاب تشکیل می‌شود.

هفته هجدهم بارداری

هفته نوزدهم بارداری

حواس جنین از جمله حس بویایی، بینایی، لامسه، چشایی و شنوایی در هفته نوزدهم بارداری در حال رشد است و او ممکن است صدای شما را بشنود. با او صحبت کنید، آواز بخوانید و با صدای بلند با او حرف بزنید.

هفته نوزدهم بارداری و حالت جنین در شکم

هفته بیستم بارداری

جنین در هفته بیستم بارداری می‌تواند بلع انجام دهد و سیستم گوارشش در حال تولید مکونیوم تیره و چسبناکی است که اولین مدفوع او بعد از تولد خواهد شد.

هفته بیستم بارداری و شرایط جنین

هفته بیست و یکم بارداری

در هفته بیست و یکم بارداری جنین به راحتی می‌تواند ضربه‌های محکم به دیواره رحم شما وارد کند. شما هم به تدریج الگوهای حرکتی او را کشف خواهید کرد.

هفته 21 بارداری و سلامت جنین در رحم

هفته بیست و دوم بارداری

جنین شما تقریبا شبیه آنچه به دنیا خواهد آمد شده. در هفته بیست و دوم بارداری ویژگی‌هایی مانند لب و ابرو بیشتر متمایز است اما رنگدانه‌ای که رنگ چشم را مشخص می‌کند هنوز وجود ندارد.

جنین در هفته 22 بارداری در رحم مادر

هفته بیست و سوم بارداری

گوش‌های جنین در هفته بیست و سوم بارداری حالا بهتر می‌شنود. بعد از تولد او ممکن است صداهایی را بشنود که قبلا در رحم شما شنیده بود.

هفته 23 بارداری و حالات جنین

هفته بیست و چهارم بارداری

جنین در هفته بیست و چهارم بارداری بلند و لاغر است اما زمان‌های شگفت انگیز در راه است. پوست او هنوز نازک و شفاف است اما به زودی تغییر می‌کند.

وضعیت جنین در هفته 24 بارداری در رحم مادر

هفته بیست و پنجم بارداری

در هفته بیست و پنجم بارداری پوست چین و چروک جنین شروع به پر شدن با چربی می‌کند و این باعث می‌شود صورت او بیشتر شبیه نوزاد شود. موهای جنین شروع به رشد می‌کند و دارای رنگ و بافت می‌شود.

هفته 25 بارداری و وضعیت جنین

هفته بیست و ششم بارداری

جنین در هفته بیست و ششم بارداری در درون مایع آمنیوتیک دم و بازدم انجام می‌دهد که باعث رشد ریه‌هایش می‌شود. این حرکات تنفسی برای اولین تنفس هوا در هنگام تولد بسیار مناسب است.

جنین در هفته 26 بارداری در مایع آمنیوتیک

هفته بیست و هفتم بارداری

هفته بیست و هفتم بارداری در اصل سه ماهه دوم بارداری گذشته است. هفته‌های بارداری با عکس در سه ماهه دوم می‌تواند یک آلبوم جداگانه شود. جنین حالا به طور منظم می‌خوابد و بیدار می‌شود و مغزش فعال است. ریه‌ها اما هنوز به طور کامل شکل نگرفته است.

وضعیت جنین در هفته 27 بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری

جنین در این هفته در حال رشد است. در هفته بیست و هشتم بارداری ممکن است نور را از بیرون حس کرده و چشمک بزند. مژه‌های جنین نیز در حال رشد است.

هفته 28 بارداری و شرایط جنین در رحم

هفته بیست و نهم بارداری

عضلات و ریه‌های جنین شما در هفته بیست و نهم بارداری در حال آمادگی برای کار در دنیای بیرون است و سر او نیز در حال رشد است.

هفته 29 بارداری و وضعیت جنین در داخل رحم

هفته سی‌ام بارداری

جنین شما در  هفته سی‌ام بارداری با مایع آمنیوتیک احاطه شده است هرچند که هرچه بیشتر رشد می‌کند این مایع کاهش یافته و فضای کمتری در داخل رحم دارد.

کاهش میزان مایع آمنیوتیک در هفته 30 بارداری

هفته سی و یکم بارداری

در هفته سی و یک بارداری جنین می‌تواند سر خود را از یک طرف به طرف دیگر بچرخاند. یک لایه محافظ چربی در زیر پوست او تجمع یافته و دست و پاهایش را پر می‌کند.

چرخش سر جنین در رحم در هفته 31 بارداری

هفته سی و دوم بارداری

شما در هفته سی و دوم بارداری 500 گرم وزن اضافه خواهید کرد که نیمی از آن مستقیما به جنین می‌رسد و در هفت هفته آینده خود را برای زندگی خارج از رحم آماده می‌کند.

زندگی جنین در رحم در هفته 32 بارداری

هفته سی و سوم بارداری

استخوان جمجمه جنین شما در هفته سی و سوم بارداری هنوز کامل نشده است. این اجازه می‌دهد هنگام تولد به راحتی از کانال تولد خارج شود. تا وقتی نوزاد بزرگ نشود این استخوان کامل نمی‌شود.

حالت جنین و وضعیت اندام او در هفته 33 بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

سیستم عصبی مرکزی جنین در هفته سی و چهارم بارداری بالغ می‌شود. ریه‌ها هم همینطور. نوزاد بین هفته 34 تا 37 بارداری ممکن است متولد شود و در این حالت هیچ مشکل بهداشتی دیگری ندارد.

هفته 34 بارداری و شرایط جنین در رحم

هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری رحم شما بزرگ شده و کامل اشغال شده است. کلیه نوزاد به طور کامل توسعه یافته و کبد می‌تواند برخی مواد زائد را پردازش کند.

شکل گیری کامل جنین از هفته 35 بارداری

هفته سی و ششم بارداری

جنین در هفته سی و ششم بارداری روزانه 28 گرم به وزنش اضافه خواهد شد. او همچنین برخی موادی را که بدن او را می‌پوشانند از دست می‌دهد از جمله ماده مومی که برای محافظت از پوستش ایجاد شده است.

افزایش وزن جنین در بارداری از هفته 36

هفته سی و هفتم بارداری

در هفته سی و هفت بارداری شما به زمان زایمان نزدیک شده‌اید اگر چه جنین شما شبیه نوزاد است اما کاملا برای زندگی در بیرون از رحم آماده نیست. در طول دو هفته آینده ریه و مغز به طور کامل رشد خواهد کرد.

تکامل مغز و ریه جنین در هفته 37 بارداری

هفته سی و هشتم بارداری

کنجکاوید بدانید رنگ چشم نوزادتان چیست؟  مردمک چشم‌های او در هفته سی و هشتم بارداری کاملا رنگی نیست بنابراین احتمالا با چشمانی آبی رنگ به دنیا خواهد آمد اما بعدها و تا یک سالگی این رنگ تیره خواهد شد.

هفته 38 بارداری و تغییرات جنین برای زایمان

هفته سی و نهم بارداری

رشد فیزیکی جنین کامل است. در هفته سی و نهم بارداری او هنوز مشغول قرار دادن چربی برای تنظیم دمای بدن در دنیای بیرون است.

هفته 39 بارداری و وضعیت جنین

هفته چهلم بارداری

زمان زایمان شما هنوز دیر نشده است گاهی اوقات خانمها دیرتر تخمک‌گذاری می‌کنند. در هفته چهلم بارداری باید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز ایمن است.

انجام آزمایش برای هفته چهلم بارداری و آمادگی برای زایمان

 

 

 

ارسال نظر شما

login captcha

اينجا ميشه سوال پرسيد؟

عالی بود.

ممنون از مطالب مفیدتان

پربازدیدترین ها