2109
مصرف میوه‌های بهاری در بارداری مجازه؟

مصرف میوه‌های بهاری در بارداری مجازه؟

2 هفته پیش بازدید9908

میوه خوردن در بارداری

مصرف میوه‌های بهاری و داشتن یک رژیم‌غذایی سالم و مناسب میتونه نقش مهمی در رشدونمو جنین داشته ‌باشه. علاوه بر این مورد، زیاد شدن میزان مصرف موادمعدنی و ویتامین‌ها به زنان‌باردار کمک میکنه تا سلامت بدنشون رو در بهترین حالت نگه‌دارن‌. بیشتر میوه‌های بهاری دارای موادمغذی و انواع ویتامین‌ها هستن که فواید بسیاری برای خانم‌های باردار دارن. در این مقاله میخوایم در مورد مصرف انواع میوه‌های بهاری در دوره‌بارداری صحبت کنیم.

 میوه خوردن در بارداری

مقدار مجاز مصرف میوه‌های بهاری در دوران‌بارداری

قبل از معرفی انواع میوه‌های بهاری، به بررسی میزان مصرف مجاز این نوع میوه‌ها در دوره‌بارداری میپردازیم. مصرف‌ میوه‌های بهاری در دوره‌بارداری بسیار مهمه اما زنان‌باردار باید در میزان مصرف این میوه‌ها حد اعتدال رو رعایت کنن. به توصیه اکثر پزشکان زنان‌باردار باید حداقل پنج قطعه میوه تازه در روز مصرف کنن. همچنین مصرف انواع میوه‌های منجمد‌، خشک شده و کنسرو شده توسط زنان‌باردار ممنوعه. زنان باردار در طول روز باید یک فنجان میوه خرد شده میل کنن تا موادمغذی مورد نیاز برای رشدونمو جنین فراهم شه. مصرف این نوع میوه‌ها در طول بارداری از مادر و جنین در برابر انواع بیماری‌ها محافظت و از ایجاد نقص‌های ژنتیکی جلوگیری میکنه.

بهترین میوه‌های بهاری در دوره‌بارداری

زنان‌باردار در طول دوره‌بارداری برای مصرف قند دارای محدودیت‌هایی هستن. به همین خاطر زنان‌باردار میتونن قند‌خون خودشون رو با مصرف میوه‌های بهاری در طول روز جبران کنن. همچنین با مصرف این نوع میوه‌ها، خانم‌های باردار میتونن ویتامین‌های مفید و مورد نیاز بدن خودشون رو دریافت کنن. در ادامه این مقاله به معرفی تعدادی از میوه‌های بهاری که برای زنان‌باردار مناسبه، میپردازیم.

زردآلو از بهترین میوه‌های بهاری

زردآلو یکی از بهترین میوه‌های بهاری به حساب میاد که دارای مقدار زیادی کلسیم‌، انواع ویتامین‌ها و فسفاته. زنان‌باردار به منظور رشد و تغذیه جنین خود میتونن در طول روز زردآلو بخورن. یکی دیگه از ترکیبات موجود در زردآلو، آهنه که از بروز آنزیم‌های مضر در بدن کودک جلوگیری میکنه‌. زنان‌باردار برای رشد بهتر استخوان‌ها و دندان‌های کودک خود بعد از تولد میتونن در طول دوره‌بارداری زردآلو بخورن.

انبه

انبه یکی دیگه از میوه‌های بهاری محسوب میشه که در ترکیباتش مقدار فراوانی ویتامینC و ویتامین A داره. زنان‌باردار در طول دوره‌بارداری باید به صورت روزانه 30 درصد ویتامین A و 100 درصد ویتامین C دریافت کنن. یک فنجان انبه در طول‌روز میتونه تمام ویتامین‌های مورد نیاز زنان‌باردار رو تامین کنه. کودکانی که با کمبود ویتامین A متولد میشن سیستم‌ایمنی ضعیف‌تری نسبت به سایر کودکان دارن. این کودکان بیشتر در معرض بیماری‌های عفونی و تنفسی قرار میگیرن؛ به همین خاطر مصرف انبه در طول دوره‌بارداری به حفظ سلامت بدن کودک کمک زیادی میکنه.

آووکادو

از دیگر میو‌ه‌های بهاری میتوان به آووکادو اشاره کرد. این‌ میوه منبعی عالی از ویتامین‌هایB ، ویتامینC ، فیبر، اسیدهای غیراشباع و مسه. همچنین در ترکیبات این نوع میوه چربی‌های سالمی وجود داره که کالری بالایی دارن و باعث زیاد شدن انرژی بدن میشن. در بدن سلول‌هایی وجود داره که  وظیفه ساخت بافت‌های مغزی و پوست جنین رو برعهده دارن. با مصرف آووکادو در طول روز این سلول‌ها تقویت میشن. زنان‌باردار در ماه‌های آخر بارداری خود دچار گرفتگی عضلات پا میشن. آووکادو دارای پتاسیمه؛ به همین خاطر به گرفتگی عضلات کمک زیادی میکنه. مقدار مجاز مصرف آووکادو برای زنان‌باردار یک فنجان در طول روز است.

توت از بهترین میوه‌های بهاری

توت یکی دیگه از میوه‌های بهاریه. این میوه منبعی سرشار از آبه که به جذب مواد آلی در بدن کمک زیادی میکنه. ویتامین C، آنتی‌اکسیدان، فیبر و کربوهیدات‌های سالم از موادمعدنی موجود در توته که برای تقویت سیستم‌ایمنی بدن بسیار مفید هستن. زنان‌باردارمیتوتن، توت به مقدار دو فنجان  رو در برنامه غذایی خود قرار بدن.

میوه‌های ممنوعه در طول ‌دوره‌بارداری

در طول دوره‌بارداری مصرف هیچ نوع میوه‌ای ممنوع نیست؛ اما مقدار مصرف میوه اهمیت زیادی داره. بعضی از میوه‌ها در ترکیباتشون قند زیادی دارن و مصرف بیش از اندازه این میوه‌ها باعث بالا رفتن قند و کالری در بدن مادر میشه و درنهایت باعث آسیب دیدن مادر و جنین خواهد شد. در طول دوره‌بارداری خود بهتره میوه‌های ارگانیک خریداری کنید؛ زیرا این نوع میوه‌ها کیفیت بالاتری نسبت به سایر میوه‌ها دارن

مصرف گوجه سبز در بارداری.

چه ساعتی از روز برای مصرف میوه‌های بهاری مناسبه؟

همونطور که گفته شد مصرف میوه‌های بهاری توسط زنان‌باردار اهمیت بالایی داره و از این طریق میتونن موادمغذی مورد نیاز جنین و خود رو تامین کنن. ساعت مصرف این نوع میوه‌ها بسیار مهمه و برای میان وعده میتونید این نوع میوه‌ها رو مصرف کنید. یعنی در فاصله بین صبحانه تا ناهار و از شام تا قبل از خواب میتونید به مصرف این نوع میوه‌ها بپردازید.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها