2709
هفته بیست و ششم بارداری
نوشته : 1393/01/11 84

اگر چه در ابتدا عاشق آن ضربه های دلپسند بودید اما حالا و در هفته بیست و شش بارداری که جنین بزرگتر شده و طول و وزن بیشتری پیدا کرده فقط صدای ناله تان بلند میشود. در واقع در این هفته حرکتها آنقدر قوی است که همسرتان هم به راحتی متوجه آنها می‌شود. حتی اگر همسرتان سرش را روی شکمتان بگذارد ممکن است صدای ضربان قلب او را بشنود. با هم دیگر اتفاقهایی که در هفته بیست و ششم بارداری باید خودتان را برایش آماده کنید، مرور میکنیم.

وضعیت جنین در هفته بیست و ششم بارداری 

وزن جنین در 26 هفتگی 760 گرم و طول بدن او از سر تا پاشنه پا حدود 35.6 سانتی‌متر است. او حالا 25 درصد از وزن زمان تولدش را دارد و در دو ماه آینده به این وزن خواهد رسید. ستون فقراتش قویتر شده و اگر همین حالا هم به دنیا بیاید احتمال زنده ماندنش هشتاد درصد است. او الان به اندازه یک کدو سبز است. جنین در هفته بیست و ششم بارداری توانایی دم، بازدهم و حتی گریه کردن را هم دارد. کرک جنینی که روی تمام بدنش روییده بود به سرعت محو میشود و در پایان ماه هفتم کرکهای تازه ای روی کمر و شانه هایش میروید. چشمهای او هم حساستر شده است و اگر جایی باشید که نور به شکم شما بتابد متوجه خواهد شد.
عصب‌های گوش، در بیست‌وشش هفتگی جنین در حال تکامل هستند که درنتیجه به صداهای مختلف بهتر پاسخ می‌دهد. ریه‌های او در حال رشد هستند و او با نفس‌های کوچکش مقادیر کمی از مایع آمنیوتیک را تنفس می‌کند. این تمرین برای تولد او و هنگامی‌که می‌خواهد برای اولین بار با هوا تنفس کند بسیار مفید است. درصورتی‌که جنسیت جنین شما مذکر باشد بیضه‌های او در حال حرکت به سمت کیسه بیضه هستند که درچند روز آینده، به مقصد نهایی خود می‌رسند.

قد:. 35.6 سانتی متر
وزن: 760 گرم

وضعیت مادر در هفته بیست و ششم بارداری 

در هفته 26 بارداری، ممکن است فشارخون شما که از هفته بیست و دوم تا بیست و چهارم افت کرده بود، در حال افزایش باشد تا به مقدار طبیعی خود نزدیک شود.
از آنجا که عارضه پره‌اکلامپسی اغلب در سه‌ماهه آخر دوران حاملگی رخ می‌دهد، بهتر است در مورد نشانه‌های این بیماری خطرناک اطلاعات بیشتری داشته باشید.
بهتر است بدانید که این بیماری در 3 تا 7 درصد خانم‌های حامله بروز می‌کند. نشانه‌هایی که ممکن است بیانگر این عارضه باشند عبارت‌اند از: ورم ناگهانی دست‌ها و صورت، افزایش وزن ناگهانی (به دلیل عدم دفع آب)، تاری دید، مشاهده لکه‌ها یا نقاط نورانی در مقابل چشم، سردردهای ناگهانی شدید یا مقاوم به درمان و احساس درد در ناحیه بالای شکم.
البته پزشک یا مامای شما با کنترل فشارخون و آزمایش میزان پروتئین ادرار، در هر یک از ویزیت‌های مراقبت‌های دوران بارداری که لازم باشد شما را از نظر ابتلا به این عارضه مورد بررسی قرار می‌دهد؛ بااین‌حال در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق بلافاصله با او تماس بگیرید. تشخیص سریع این بیماری برای حفظ سلامت شما و کودکتان ضروری است.
اگر از هفته 26 و 27 بارداری به بعد دچار کمردرد مختصری شوید، ممکن است به‌واسطه هورمون‌های دوران حاملگی باشد که مفصل‌ها و رباط‌های شما را سست کرده‌اند؛ همچنین تغییر مرکز ثقل بدن شما نیز در این عارضه موثر است.
راه رفتن، ایستادن یا نشستن به مدت طولانی و همچنین خم شدن یا چیزی را بلند کردن، فشار زیادی به کمر و پشت شما وارد می‌کند. یک دوش آب گرم یا کمپرس سرد می‌تواند درد را مرتفع کند.
ممکن است بخواهید برای ماساژ پیش از زایمان به یک متخصص مراجعه کنید؛ درصورتی‌که از صلاحیت و تبحر وی در این زمینه آگاه باشید، این هم می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.
در هنگام خواب از بالش کمکی دوران حاملگی استفاده کنید و آن را بین پاهای خود قرار دهید تا از شکم و پشت شما محافظت کند. سعی کنید بدن شما در حالت مناسب قرار داشته باشد تا فشار بر پشت شما کمتر شود و هنگام خم شدن یا بلند کردن اشیاء بسیار مراقب باشید.
درصورتی‌که احساس درد شدید یا کرختی (بی‌حسی) در هر یک از اعضای بدن خود داشتید سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

علائم مهم هفته بیست و ششم بارداری

هرچه به زمان زایمان نزدیکتر می‌شوید خواب راحت هم از شما دور میشود. به همین دلیل باید مصرف کافئین را کاهش دهید و بدنتان را به هیچ عنوان کم آب نگذارید.
شاید پاهای ورم کرده تان شما را ناراحت کند اما در حدود هفته 26 بارداری تورم پاهایتان کمتر میشود اما باید دقت کنید که در صورت افزایش تورم شما در خطر پره اکلامپسی قرار دارید. اگر تورم پاهایتان نگران کننده است بهتر است با پزشک مشورت کنید.
در هفته 26 بارداری شما دو سوم مسیر بارداریتان را گذرانده اید و رحمتان حدود 6.3 سانتیمتر بالاتر از نافتان قرار دارد. زمانی حدود میانه تا پایان سه ماهه دوم روندی شروع میشود که در آن رحم رو به رشدتان آن قدر ورم می‌کند تا شکمتان را جلو بدهد و باعث شود ناف بیرون بپرد. گرچه که شما قبل از تکمیل و تمام عیار شدن فرزندتان هنوز راهی دراز دارید. ناف چند ماهی بعد از زایمان باید به حالت عادی برگردد گرچه ممکن است ظاهر کشیده شده اش را داشته باشد

ویدیو هفته بیست و ششم تا سی ام بارداری 

 


در هفته بیست و ششم بارداری چی بخوریم؟

شاید فکر کنید که همه چربی‌ها بد هستند و باید آن‌ها را از رژیم غذایی خود در هفته 26 بارداری حذف کنید اما چربی ماده غذایی ضروری و درعین‌حال حیاتی برای شما و جنینتان است. گنجاندن چربی در برنامه تغذیه بیست‌وشش هفتگی حاملگی، انرژی لازم را برای بدنتان تامین می‌کند و ویتامین‌های A ،K و E و D را وارد خونتان می‌کند. چربی‌های خوب همان چربی‌های غیراشباع هستند که سطح کلسترول خون را بالا می‌برند و در سبزیجات، آجیل و خشکبار، روغن‌زیتون و سایر گیاهان یافت می‌شوند. چربی‌های بد نیز شامل کلسترول، چربی‌های اشباع و چربی‌های هیدروژنه هستند که به آن‌ها چربی‌های نیمه اشباع نیز می‌گویند و در مواد غذایی مثل گوشت چرب، پوست مرغ، کره، زرده تخم‌مرغ و لبنیات پرچرب وجود دارد. شما می‌توانید با انتخاب مواد لبنی بدون چربی، گوشت بی‌چربی، ماهی و مرغ و محدود کردن مصرف تخم‌مرغ به یک عدد در روز و خودداری از مصرف کره کاهش دهید.
متخصصان تغذیه توصیه میکنند غذاهای متنوع و رنگارنگ مصرف کنید. میوه ها و سبزیهای مختلف سرشار از مواد مغذی هستند و ویتامینها و آنتی اکسیدانهای مورد نیاز بدن را برای مبارزه با سرطان، تقویت دستگاه ایمنی و حفظ سلامت قلب تامین میکنند. به همین دلیلی در طول باردار باید آنها را جزو ثابت برنامه غذایی خودتان قرار دهید.

سنگهایتان را وا بکنید

با همسر خود در مورد برخی مسائل شخصی و خصوصی صحبت کنید. آیا می‌خواهید پسر خود را ختنه کنید؟ آیا می‌خواهید فرزندتان را با شیر خودتان تغذیه کنید؟ آیا مراسم مذهبی خاصی بعد از تولد کودکتان خواهید داشت؟ آیا می‌خواهید تمام‌وقت خود یا بخشی از وقت خود را با کودکتان و در خانه بگذرانید؟ این سوالات تنها بخشی از مسائل مهمی هستند که شما و همسرتان باید در مورد آن‌ها بحث کنید و تصمیم بگیرید. حتی اگر فکر می‌کنید که در بعضی موارد هم‌عقیده هستید بازهم بهتر است درباره آن‌ها صحبت کنید تا سوءتفاهم یا رنجش پیش نیاید.

علائم هشدار ورزش نکردن

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر انجام ورزش را قطع و پزشک خود را خبر کنید:

  • خونریزی یا تراوش مایع از واژن
  • به سختی نفس کشیدن، حتی در زمان استراحت
  • سرگیجه
  • سردرد
  • درد قفسه سینه
  • ضعف عضلات
  • درد یا آماس ساق پا
  • افزایش حرکت جنین
سندرم پای بی قرار گرفتید 

ممکن است در دوران بارداری مبتلا به حالت بیقراری پاها شده باشید وضعیتی که به شما انگیزه ای روانی برای حرکت انقباض یا ضربه میدهد تا در مقابل حواس خود با پاهایتان واکنش نشان دهید. البته بارداری باعث سندرم پای بیقرار نمیشود اما تغییرات هورمونی که در این زمان ایجاد میشود میتواند آن را بدتر کند. حالت بیقراری پاها با علائم کمبود آهن یا دیابت مشخص و گاهی هم بر اثر استرس تشدید میشود.
در طول باردرای نمیتوانید کار چندانی برای مقابله با سندرم پای بیقرار انجام دهید. زیرا داروهایی که برای درمان آن وجود دارد برای خانمهای باردار توصیه نمیشود. کاهش استرس و پیاده روی قبل از خواب میتواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین میتوانید با پزشک خود درباره داروهای جایگزین مانند ویتامین E مشورت کنید. به هر حال این مشکل پس از زایمان به کلی برطرف میشود.

انقباض‌ها را کنترل کنید

انقباضات براکستون، معمولا مثل گلوله‌های آتش هستند که در شکم می‌پیچند. این انقباضات به معنای زایمان نیستند بلکه آن‌ها بدنتان را برای زایمان آماده می‌کنند. این انقباضات ملایم که به‌صورت فشرده و سفت شدن رحم احساس می‌شوند، تقریبا در نیمه دوم بارداری آغاز می‌شوند. آن‌ها به‌صورت نامنظم هستند و 30 ثانیه تا 2 دقیقه طول می‌کشند. این انقباضات در بین خانم‌ها و بارداری‌های مختلف متفاوت است به‌طوری‌که بعضی از خانم‌ها آن را چندین بار در طول روز احساس می‌کنند و برخی اصلا آن را حس نمی‌کنند. این انقباضات معمولا بعد از ورزش و روابط جنسی بیشتر اتفاق می‌افتد. بنابراین هرچه قدر از بارداری شما بگذرد این انقباضات شدیدتر می‌شود و دفعات بیشتری اتفاق می‌افتد.

سونوگرافی هفته بیست و ششم بارداری

برخی اوقات پزشکان در آزمایش سونوگرافی هفته 26 بارداری متوجه بینظمی ضربان قلب کودک میشوند. به نظر میرسد گاهی قلب او یکی از تپشها را جا می‌اندازد. جایی برای نگرانی در این باره وجود ندارد. این بی‌نظمی قبل از تولد از بین میرود و کودک در هنگام تولد ضربان قلب منظمی خواهد داشت.

لیست کارهای مهم در هفته 26 بارداری

  • سعی کنید در طول روز چرت بزنید، چرت زدن باعث بازگشت انرژی دوباره به بدن میشود و همچنین سعی کنید نظم خاصی در برنامه خوابیدن و بیدار شدن داشته باشید.
  • اگر میخواهید سفر بروید بهتر است دست نگهدارید و تا سه ماهه سوم این کار را نکنید.
  • آزمایش غربالگری گلوکز را انجام دهید.
آب بخورید، دست کم 8 لیوان

نوشیدن آب کافی در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. اشباع شدن از آب مانع از ایجاد یبوست، سردرد و سرگیجه می‌شود. اگر به‌اندازه کافی آب بنوشید وقتی برای زایمان می‌روید آرامش بیشتری خواهید داشت به خاطر داشته باشید که جنین شما برای بدنش و زنده ماندن در کیسه نیاز به آب دارد. هشت لیوان آب در روز شما را اشباع از آب نگه می‌دارد. اگر ورزش می‌کنید یا در آب‌وهوای گرم قرار دارید یا سنگین نفس می‌کشید، آب بیشتری بنوشید. اگر آب کافی بنوشید رنگ ادرارتان روشن خواهد شد وگرنه در بیست‌وشش هفتگی بارداری رنگ ادرار شما زرد پررنگ خواهد بود.

جوراب مخصوص بپوشید 

اگر جز آن دسته از خانم‌های باردار هستید که دچار واریس شده‌اید، از ایستادن روی پاها و یا قدم زدن به مدت طولانی خودداری کنید و از پوشیدن کرست کمر و دامن‌های تنگ و جوراب‌های پلاستیکی که تا کمر می‌آیند و فشار زیاد تولید می‌کنند خودداری کنید.
هنگام پوشیدن جوراب دقت کنید که پاهای خود را بالا نگه‌دارید و جوراب را از بالا به پایین بکشید تا خون زیادی در پاهایتان جمع نشود. هنگام استراحت هم‌، روی تخت یا زمین دراز بکشید و یک یا دو ساعت درحالی‌که زیر پای خود را به‌وسیله بالش بالا نگه‌داشته‌اید در همان وضعیت باقی بمانید.

اسم انتخاب کنید

انتخاب اسم برای کودک میتواند یکی از لذت بخشترین و شگفت انگیزترین قسمتهای حاملگی باشد. به این توصیه ها عمل کنید:
با همسرتان درباره اسمی که میخواهید روی فرزندتان بگذارید حرف بزنید. آیا او دوست دارد اسم فرزندش با نام خانوادگی اش هم خوانی داشته باشد؟ آیا دارای سنتهای قومی و نژادی است و مایل است به آنها احترام بگذارد؟ نظر خود را یکدیگر در میان بگذارید.
قبل از صحبت درباره اسمی خاص در مورد مولفه هایی که شما و همسرتان مدنظر دارید بحث کنید: اسم سنتی؟ اسمی که با حرفی خاص شروع شود؟
میتوانید از کتابها یا وب سایتهایی که فهرست هزاران اسم دختر و پسر را به همراه معنای آنها دارند استفاده کنید.
به این نکته دقت کنید که شاید شما و همسرتان سلیقه های متفاوتی در زمینه انتخاب اسم داشته باشید. ممکن است شما بخواهید اسم کودک را از بین 1000 اسمی که در کتاب اسامی وجود دارد انتخاب کنید اما همسرتان به اسمهایی که برای مثال بهترین دوستان دبیرستانی او داشته‌اند توجه کند. هیچ راه درست یا نادرستی در این مورد وجود ندارد. اگر هر یک از شما در برابر شیوه دیگری صبور باشد میتوانید در نهایت روی یک اسم با هم به توافق برسید.
درباره این فکر کنید که آیا قصد دارید به دیگران بگویید چه اسمی انتخاب می‌کنید یا نه. آیا آن را به عنوان یک راز نگه میدارید یا نظر دیگران را هم در انتخاب خود لحاظ می‌کنید؟
اگر می‌خواهید به دیگران بگویید باید انتظار شنیدن چنین جوابهایی را هم داشته باشید « من از این اسم متنفرم! دبیرستان با بچه ای به همین اسم همکلاس بودم و او یک خنگ به تمام معنا بود»

آموزش را از حالا یاد بگیرید

این جمله را به خاطر داشته باشد: بچه با دفترچه راهنما به دنیا نمی‌آید. خوشبختانه بیشتر بیمارستانها و زایشگاهها کلاسهای آموزشی مناسبی برای خانمهای باردار تشکیل می‍دهند.
اگر از قبل درباره درد زایمان و زایمان چیزهایی بدانید با روشن شدن ندانسته ها آرامش بیشتری پیدا میکنید. این کلاسها اغلب زیر نظر یک پرستار یا ماما و در آخر هفته برگزار میشود. بهترین زمان گذراندن این کلاسها هفته های 34 تا 36 بارداری است. به این ترتیب در 4 تا 6 هفته باقیمانده تا زایمان میتوانید این کلاسها را برگزار کنید. در کلاسهای آموزش وضع حمل به شما نحوه تشخیص درد زایمان آموزش داده میشود و روشهای کنترل درد و تکنیکهای تنفس را هم یاد میگیرید.
علاوه بر این کلاسهایی که مراقبت از نوزاد را آموزش می‌دهند میتواند برای خانمهای بارداری که تجربه کمی درباره نوزاد دارند آموزنده و سرگرم کننده باشد.

توصیه‌های مذهبی هفته بیست و شش بارداری

پس از صرف صبحانه انجیر و زیتون میل کنید و سعی کنید در روز یا شب مقداری مغز استخوان بخورید و از خوردن دنبه پرهیز کنید.
سعی کنید روزانه 140 صلوات بفرستید از ماه چهارم به بعد قبل از هر نزدیکی درحالی‌که هر دو روبه‌قبله هستید آیه‌الکرسی بخوانید.
در هفته بیست و ششم گوش‌های جنین رشد بیشتری پیدا می‌کنند و گردن او حالت خاصی به خود می‌گیرد.
اگر می‌خواهید فرزندتان چشمانی زیبا و پرفروغ داشته باشد، رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.


با همکاری:
دکتر نازنین صفایی، متخصص زنان و زایمان
زهرا علوی، مشاور مامایی و زنان

ارسال نظر شما

login captcha

سلام ناراحتی و عصبانیت مادر روی بچه اثر میگذاره ؟؟ من به خاطر مشکلاتی که تو زندگی دارم خیلی همیشه اضطراب و ناراحتم و گریه میکنم و گاهی داد میزنم تو هفته 26 هستم 

خیلی نگران بچه ام هستم باید چکارکنم راهنماییم کنید ، آیا بچم آسیب رسیده 

فشار خونم بالاست و دکتر به من قرص آسپرین داده و الان متوجه شدم دیابتم گرفتم در صورتیکه اصلا قبلا نداشتم و الان رژیم گرفتم و شیرینی و برنج و نان کم میخورم 

و این فشار و دیابت میتونه از ناراحتی هام باشه

خیلی ممنون از سایت خوبتون

@l0

سلام باید استرس و اضطراب نداشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید و در محیط های تنش زا قرار نگیرید و در مرحله آخر   مشاوره روانشناسی انجام بدهید موفق باشید. 

سلام من هفته 26بارداریم . هفته های قبل بچم زیاد تکون میخورد ولی چند روزه خیلی کم حرکت میکنه ایا مشکلی هست یا طبیعیه؟

@مهرسانانازلی

سلام بعد از صرف غذایی به پهلوی چپ خوابیده و حرکات جنین خود را بشمرید و در یک ساعت باید حداقل ۴ تا ۵ حرکت احساس کنید در غیر این صورت نیاز به پیگیری وجود دارد موفق باشید 

سلام .من ۲۶ هفته و ۵ روز زایمان طبیعی زود رس داشتم .از هفته ۱۹ آنزیم های کبدم به طوری خیلی عجیب و بدون داشتن هیچ سابقه بیماری از قبل یا ارثی بودن بالا رفت .و تحت نظر دکتر قرص اورسفار ۴ بار در روز مصرف میکردم و سرم ivigمیگرفتم. 

سوال از شما اینه که امکان داره این زایمان به دلیل مشکل کبد باشه ؟ و اگه به این دلیل باشه چرا کبدم اینطور شد ؟ 

البته اینم بگم فرشته من ۵ روز بعد بدنیا آمدنش آسمانی شد

متشکر 

@توکللل

سلام بله می تواند تاثیر گذار باشد اما برای دادن نظر قطعی علت زایمان زودرس  شما  باید با پزشکتان که شرح حال کاملی از شما داشته و در جریان وضعیت شما بوده مشورت نمایید تا نظر قطعی را ایشان بدهند موفق باشید 

سلام خسته نباشید

من آخرین پریودم ۱۶خرداد بوده

الان تو هفته ۲۶هستم، شکمم خیلی پایینه خیلی نگرانم ممکنه زایمان زودرس داشته باشم؟؟

ممنون میشم راهنماییم کنید

@هانیه1398

سلام خیر ربطی به زایمان زودرس  ندارد اگر تحت نظر پزشک هستید مشکلی به وجود نمی آید 

@هانیه1398

سلام ببخشید چه جوری حساب کردید که میگید الان ۲۶هفته هستید شما الان بیشتر از ۲۶هفته هستید

سلام من در بیست شش هفتگی هستم شب ها تنگی نفس دارم و حتما باید دوتا بالشت زیر سر بزارم ماما بهم گفتن که الان زوده برای تنگی نفس و بهتره یه دکتر قلب برم با توجه به اینک گاها سرفه میکنم ایا تنگی نفس الان زوده یا طبیعی است ؟

و اینک من وقتی به پهلو چپ میخوابم حس میکنم قسمت بالای شکمم به سمت پهلو خواب میره و گره میشه ایا مشکلی هست یا طبیعیه؟

سر درد دارم نه به طور شدید ولی چند روزه و در طی روز و شب چند بار احساس سر درد دارم ایا مشکلی هست باید چه کار کنم؟

@حلمامحیا

سلام دوست عزیز اگر گهگاهی دچار تنگی نفس می شوید در دوران بارداری طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد در چنین مواقعی باید در معرض هوای آزاد قرار بگیرید از تغییر وضعیت ناگهانی ،انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید تا کمتر دچار این حالت شوید موفق باشید. 

سلام من ۲۶ هفتمه و بچم روی مثانه تکون میخوره دلیلش چی میتونه باشه؟


@baranaam

سلام دوست عزیز سوال شما واضح نیست ممکن است این تصور شما اشتباه باشد بهتر است در ویزیت نوبت بعدی خود به پزشک مشکل خود را شرح دهید تا علت مشکل شما بررسی شود موفق باشید 

سلام خسته نباشید من 26 هفته و 4 روزمه تو سونوگرافیم وزن جنین 870 گرمه و سونو گفته یک هفته تاخیر رشد داشته خیلی نگرانم آیا درست گفته که وزن جنین کمه .باتشکر

@yasiiiiiiiii1

سلام دوست عزیز نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد باید تغذیه مقوی ومغذی داشته باشید و تحت نظر پزشک از مکمل های ویتامینی استفاده کنید و مجدد یک ماه دیگر سونوگرافی انجام بدهید  موفق باشید. 

@سمیرا_امیدوار

مرسی ممنون که جواب دادید

سلام خسته نباشید من هفته 26بارداری هستم در هفته ی 24به دلیل داشتن درد زیره دل سونو انجام دادم که گفتن مایع دور جنین حداکثر نرمال (17)هست دکترم برای یک هفته بعد سونو نوشتن و در هفته 25میزان مایع شده بود (20) دوباره در هفته 26سونو انجام دادم میزان مایع به(24) رسیده بود که وقتی جواب رو برای دکترم بردم گفتن مشکلی نداره و دارویی هم تجویز نکردن و گفتن یک ماه دیگه بیا میخواستم ببینم این زیاد شدن مایع نگران کننده نیست؟برای کم شدن مایع چیکار باید کرد؟

من همش در حال استراحت هستم آیا استراحت ربطی به زیاد شدن مایع داره؟

در ضمن در سونو هایی که انجام دادن همه چیز جنین بررسی شد و مشکلی نداشت آزمایش برای دیابت بارداری هم دادم مشکلی نداشتم و نرمال بود

خیلی نگرانم لطفا راهنمایی بفرمایید

@baraaana

سلام دوست عزیز با توجه به شرح حال شما خیر جای نگرانی وجود ندارد اگر مشکل لکه بینی و یا خون ریزی و یا جفت سرراهی ندارید می توانید کارهای روزانه خود را انجام دهید موفق باشید. 

@سمیرا_امیدوار

نه خانوم دکتر لکه بینی اینا اصلا ندارم جفتم هم سره راهی نیست

هر ازگاهی کمردرد و دل درد دارم 

یعنی زیاد شدن مایع دور جنین مشکلی نداره؟

بعد حرکات بچم خیلی کم و آرومه قبلا بیشتر بود 

حتی وقتی غذا میخورم و به پهلو میخوابم تغییری نمیکنه

@baraaana

اگر مشکلی داشتید حتما پزشک معالج شما پیگیری می کردند بنابراین استرس نداشته باشید موفق باشید 

سلام خسته نباشید من 26هفته دو روز باردارم

در هفته 24سونو دادم گفتن مایع دور جنین حداکثر نرمال و (17)هست

دکترم دوباره سونو نوشتن برای 25هفته که مایع شده بود (20)

دوباره یک هفته بعد در 26هفته سونو انجام دادم مایع (24)هست جواب رو برای دکترم بردم گفتن اشکال نداره و ماه دیگه بیا

میخواستم ببینم این زیاد شدن مایع نگران کننده نیس؟برای کن شدنش چیکار باید کرد؟

درضمن آزمایش دیابت بارداری هم دادم و نرمال بود و در سونوهایی که انجام شد جنین مشکلی نداشت

خیلی نگرانم چیکار باید بکنم من همش از قبل هم در حال استراحت بودم آیا این استراحت باعث زیاد شدن مایع میشه؟

سلام وقت بخیر

من ۲۶ هفته باردار هستم. تا الان حرکات جنین رو زیاد احساس میکردم اما از دیشب اصلا حرکتی احساس نکردم. خوراکی شیرین زیاد خوردم و به پهلوی چپ خوابیدم اما بازم حرکتی حس نکردم. به بهداشت مراجعه کردم صدای قلبش رو گذاشتن خوب بود اما من نگرانم که چرا حرکتی نداره از دیشب لطفا راهنمایی کنید

@shima_bano

سلام دوست عزیز در این طور مواقع باید ماده غذایی شیرین مانند کمپوت گلابی میل نمایید به خانم هایی که این مشکل را دارند در بیمارستان توصیه به خوردن کمپوت می شود بعد یک ساعت در یک اتاق ساکت به پهلوی چپ بخوابید اگر در یک ساعت کمتر از ۴ حرکت احساس کردید باید به بیمارستان مراجعه نمایید موفق باشید