2109
7 نکته طلایی هنگام خرید میوه خشک و انجیر خشک

7 نکته طلایی هنگام خرید میوه خشک و انجیر خشک

1401/12/03 بازدید2527

یکی از اثرات خوب و فوق العاده ای که می تواند برای انسان روزهای بهتری بسازد این است که در خرید خود موفق عمل کنند. 7 نکته طلایی هنگام خرید میوه خشک و انجیر خشک به شما کمک میکند محصولی بی نظیر و با کیفیت را از فروشگاهی مطمئن بخرید و لذت ببرید.

 

نکات مهم هنگام خرید میوه خشک

میوه خشک یکی از محصولات بسیار خوشمزه ای است که به خصوص در سالیان اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است؛ بیشتر این علاقه مندان را خانواده های اصیل و متوجه مدرنیته تشکیل می دهند که ارزش این محصول صادراتی را می دانند.

هنگام خرید میوه خشک همه افراد برایشان مهم است که بدانند که آیا اصول بهداشتی و تکنیک‌های ایمنی در  پروسه تولید و نگهداری آن رعایت شده است یا خیر.

حواس شما معمولاً مطمئن‌ترین ابزار برای تشخیص کیفیت آن‌هاست. پس هنگام خرید میوه خشک به این نکات توجه کنید.

  1. قبل از هر چیز به این نکته توجه کنید که میوه خشک یا برگه میوه‌های فله‌ای خریداری نکنید بلکه باید در بسته‌بندی‌های بهداشتی باشند.
  2. رنگ طبیعی میوه حفظ شده باشد یعنی نه کدر باشد و نه خیلی براق.‌ احتمالا خودتان تشخیص می‌دهید که رنگ مصنوعی به آن اضافه شده است یا خیر.
  3. برگه میوه‌ها نباید کپک زده باشند. احتمال کپک زدن میوه‌های خشک به مراتب کمتر از میوه‌های تازه است. زیرا رطوبت آن از بین رفته است؛ اما همیشه مراقب کپک باشید و اگر حتی کوچک‌ترین کپک دیده شد، میوه خشک خود را دور بریزید. کپک‌ها به رنگ‌سبز یا آبی مشاهده می‌شوند.
  4. دقت کنید که حشره‌هایی مثل کرم یا پروانه در میوه خشک وجود نداشته باشد.
  5. اگر میوه خشک‌ها را لمس کنید متوجه بافت آن‌ها خواهید شد. برگه‌ها نباید انعطاف زیادی داشته باشند. همچنین نباید زیاد تُرد و خشک باشند. این دو حالت نشانه‌ای از کهنه بودن و فاسد بودن میوه خشک‌ها است.
  6. چنانچه بسته‌بندی را باز گردید و بوی طبیعی میوه به مشام شما رسید یعنی کیفیت و تازگی آن قابل اطمینان است. از طرفی اگر بوی گندیده‌ای به مشام شما رسید، مطمئناً میوه خشک شما فاسد شده است.
  7. اگر چیپس میوه‌ها طعم واقعی میوه داشته باشد نشان از سالم بودن و کیفیت بالای آن است‌ و اگر طعم کهنه یا بی‌مزه داشته باشد نشان‌دهنده بی‌کیفیتی و کهنگی آن‌هاست. پس در صورت لزوم از فروشگاه‌های معتبری مثل فروشگاه میوه خشک میوانو،  چیپس میوه‌های خود را تهیه کنید.

 

 

راهنمای خرید انجیر خشک

انجیر خشک با توجه به فواید و خواص بیشمار و بسیار مفیدی که دارد، یکی از بهترین خریدهای شما در طول زندگی خواهد بود. البته در فرآیند انتخاب آن، با دقت بسیار باید پیش رفت. زیرا انجیر‌های خشک، در انواع و گرید‌های مختلفی در بازار وجود دارند که احتمالاً انتخاب و نحوه آن را، برای شما سخت می‌کند.

در ادامه به بیان توضیحاتی مختصر درباره خرید انجیر خشک، پرداخته شده است.

· توجه به پوست انجیر

اگر انجیر‌های خشک انتخاب شده از سوی شما، دارای پوستی با حالت و فرم کهنگی است؛ فرآیند خرید را متوقف کنید. وجود چنین مشکلی در پوست چیپس میوه خشک شده، احتمالاً به دلیل ماندن طولانی مدت در انبار رخ داده است.

· بوی ترشیدگی

اگر انجیر‌های خشک، بوی ترشیدگی دارند؛ از انتخاب آن صرف نظر کنید. دلیل استشمام این بوی بد و زننده، تخمیر قند موجود در انجیر است که در ادامه، باعث خراب شدن انجیر می‌شود.

· توجه به رنگ و سایز انجیر‌ها

بدون تردید از مهم‌ترین نکات قابل توجه هنگام خرید انجیر‌های خشک، توجه به رنگ دانه‌ها و سایز آن است. هر اندازه رنگ دانه‌ها به سفیدی نزدیک‌تر باشد، همچنین هر اندازه سایز انجیر‌های بزرگ‌تر باشد؛ نشان دهند مرغوبیت چیپس میوه‌های انجیر است.

مطمئناً انجیر‌های خشک با داشتن این ویژگی مهم، بسیار گران قیمت‌تر از سایر محصولات خواهند بود. بنابراین در زمان خرید با قیمت گران، حتماً به وجود مشخصاتی مانند خندان بودن انجیر‌ها دقت کنید.

· انجیر سیاه

حتماً پس از انتخاب، یکبار انجیر‌ها خشک را مورد ارزیابی قرار دهید. در صورت کم بودن تعداد انجیر‌های سیاه، فرآیند خرید خود را ادامه دهید. در غیر این صورت، حتماً از فروشنده بخواهید تا فرآیند انتخاب را، از اول شروع کنید.

· ظاهر نامناسب

یکی از اصلی‌ترین مسائل در زمان خرید چیپس میوه‌های انجیر، توجه به ظاهر آن است. در صورتی که دم انجیر‌های خشک انتخابی شما، حالت رگ رگی یا کشیدگی دارد؛ از خرید صرفه نظر کنید. زیرا وجود این ظاهر روی انجیر، نشان دهنده وجود آفت روی درخت بوده و در نتیجه این مسئله، باعث از دست دادن کیفیت انجیر‌های خشک شده است.

· یکدست بودن انجیر‌ها

در زمان خرید انجیر‌های خشک، با وسواس بسیار عمل کنید تا ۹۰ درصد انجیر‌های خریداری شده از سوی شما، دارای یکدستگی و یکنواختی باشند.

گرید‌های مختلف انجیر خشک

انجیر‌های خشک موجود در بازار، از نظر کیفیت به گرید‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. بنابراین با کسب اطلاعات لازم در مورد انواع مختلف گرید‌های انجیر، فرآیند انتخاب برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند. اما گرید‌های مختلف چیپس میوه انجیر، عبارت هستند از:

  • گرید A۳: سایز انجیر‌های این گرید، بین ۲۴ الی ۲۸ میلی‌متر بوده و همچنین رنگ دانه‌های آن، سفید خواهد بود.
  • گرید A۲: اندازه انجیر‌های خشک گرید A۲، بین ۲۲ تا ۲۴ میلی‌متر هستند.
  • گرید A: انجیر‌های گرید A، معمولاً اندازه بین ۱۸ الی ۲۲ میلی‌متر بوده و به عبارت دیگر ریز‌ترین انجیر‌های خشک، در این گرید، قرار می‌گیرند.

در صورتی که به دنبال خرید انجیر‌های خشک با بهترین کیفیت هستید، حتماً به سراغ چیپس میوه‌های انجیر با گرید A۳ بروید. البته توجه به این نکته در رابطه با انجیر‌های این گرید ضروری است که این محصولات، قیمت بسیار بالاتری دارند.

بنابراین شما در زمان خرید با پرداخت قیمت بیشتر، از بهترین انجیر‌های خشک بهره‌مند شده و مطمئناً در مسیر حفظ سلامتی خود، موفق‌تر عمل می‌کنید.

 

برای خرید میوه خشک و انجیر خشک صادراتی به کجا مراجعه کنیم؟

حال که علاوه بر قیمت میوه خشک و قیمت انجیر خشک، نکات طلایی در زمان خرید این محصولات را فرا گرفتید، باید بهترین فروشگاهی که تمام و کمال این نکات را رعایت می کند را نیز بشناسید.

مطمئناً فروشگاه میوه خشک میوانو (Mivanoshop.ir)، با داشتن مجوز و نماد اعتماد الکترونیک، مطمئن ترین و بهترین مرکز برای خرید انواع میوه خشک و انجیر‌ خشک مجلسی و با کیفیت محسوب می شود.

شما با مراجعه به این میوانوشاپ، می‌توانید محصولات با کیفیتی را مشاهده و طعم آنها را بچشید که قطعا جای دیگر حتی آنها را از نزدیک هم ندیده اید! این سخنی است که با توجه به بازخوردهای مشتریان این مجموعه بدست آمده است.

محصولات فروشگاه میوانو علاوه بر داشتن قیمت بسیار مناسب، کاملا بهداشتی بوده و  به کمک دستگاه‌های پیشرفته بسته‌بندی شده‌اند. بنابراین شما هنگام خرید، با آسودگی خیال می توانید به خرید چیپس میوه های میوانو بپردازید.

پیشنهاد ما این است که خود برای یک بار هم که شده، خرید محصولات لوکس و لاکچری میوانو را تجربه کنید و به باشگاه مشتریان میوانو بپیوندید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها