2109
اجرای طرح ساماندهی زنجیره تامین، توزیع و عرضه شیر خشک های متابولیک رژیمی

اجرای طرح ساماندهی زنجیره تامین، توزیع و عرضه شیر خشک های متابولیک رژیمی

1394/04/10 بازدید264

 دکتر امیرحسین جمشیدی گفت: اجرای طرح ساماندهی زنجیره تامین، توزیع و عرضه شیر خشک های متابولیک رژیمی کمک بزرگی برای بیماران خواهد بود.

وی ادامه داد: کمیته فنی مکمل و شیر خشک نیز در این اداره تشکیل شده و با توجه به اینکه این موضوع حساسیت دارد برنامه های ویژه ای در این اداره برای آن طراحی شده است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: سیاستگذاری های جدیدی را در این اداره برای رونق و گسترش فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل پیش بینی کرده ایم که تدوین برنامه ای برای جلوگیری از قاچاق در این حوزه و تدوین برنامه نظارت بر کیفیت و سلامت این فرآورده ها از مهمترین برنامه ها در این حوزه به شمار می رود.

** رشد درخواست تولید فراورده های طبیعی 

مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: درخواست تولید فرآورده های طبیعی رو به افزایش بوده و تعداد داروهای موجود در فهرست این فراورده ها، سیر صعودی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 309 قلم گیاه دارویی در فهرست دارویی فراورده های طبیعی قرار دارد که رتبه اول مربوط به گیاه رازیانه است.

جمشیدی گفت: 93 شرکت های تولید کننده فراورده های طبیعی و 81 شرکت و تولید کننده فرآورده های سنتی در سراسر کشور فعالیت دارند.

مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: فرآورده های طب سنتی سیر صعودی بسیار خوبی داشته و توانسته ایم داروهای طب سنتی را که سالهاست بسیاری از کشورهای پیشرفته از آنها استفاده می کنند، ثبت کنیم.

 

 

 

 

منبع: پایگاه خبری سازمان غذا و دارو

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16400 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11588 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3501 بازدید