2109
چگونه از ترشحات سینه جلوگیری کنیم؟

چگونه از ترشحات سینه جلوگیری کنیم؟

1400/03/03 بازدید1659

قطع ترشحات پستان همیشه امکان پذیر نیست. برخی از گزینه ها که ممکن است به شما کمک کنند مثل خودداری از تحریک پستانها و استفاده از کمپرس گرم روی سینه ها.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

1- داشتم درد و تورم سینه

2-  مشاهده توده و تغییر شکل سینه

3-  درد هنگام شیردهی

4- تغییرات ترشحات سینه

5- ترشحات قرمز یا خونی به خودی خود از بین نمی روند

6- تورم زیر بغل یا اطراف استخوان یقه

به چه علت نوک سینه دچار ترشح میشود؟

تجربه ترشحات غیرمعمول نوک پستان سومین دلیل شایع مراجعه زنان به پزشکان برای شرایط مربوط به پستان است. ترشحات نوک پستان می تواند زنان و مردان را تحت تأثیر قرار دهد و همیشه باعث نگرانی می شود. مردان نیز تحت ترشحات نوک پستان قرار می گیرند، که به طور قابل توجهی غیر معمول است و نیاز به پیگیری پزشک دارد.

ترشحات نوک پستان در آقایان:

مردان همچنین می توانند ترشحات نوک پستان را تجربه کنند. برخی از دلایل عمده ترشحات نوک پستان مرد عبارتند از:

1- کمبود تستوسترون

2- ژنیکوماستی ، وضعیتی که باعث بزرگ شدن یا حساسیت پستان می شود

3- تومور هیپوفیز ، به این دلیل است که غده هیپوفیز مسئول ترشح هورمون هایی است که باعث تولید شیر در نوک سینه ها می شوند

4- سرطان پستان

از آنجا که این بیماری در مردان بسیار کمتر مشاهده می شود ، در صورت ترشح نوک پستانک مرد باید به پزشک مراجعه کند. نوزادان همچنین می توانند بلافاصله پس از تولد به دلیل وجود هورمون های مادرشان که هنوز در بدن آنها جریان دارند ، ترشحات پستانک را تجربه کنند. این عارضه جانبی معمولاً چند روز پس از تولد فروکش می کند.

 

آیا ترشحات نوک سینه نشان دهنده وجود سرطان است؟

ترشحات نوک پستان به دلیل سرطان نیست. با این حال، رایج ترین تشخیص برای زنان مبتلا به ترشح نوک پستان، سرطان مجاری در محل یا سرطان پاپیلاری است. اگر یک پزشک نتواند علت زمینه ای واضح و خوش خیم ترشحات پستانک را تشخیص دهد، آنها معمولاً اسکن تصویربرداری را برای عدم وجود ضایعه بالقوه سرطانی توصیه می کنند. اگر فردی که به دلیل سابقه خانوادگی در معرض خطر بیشتری برای سرطان پستان است، باید در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنند.

به چه توده هایی، توده های سرطانی می گویند؟

توده یا تومور سرطان پستان معمولاً احساس سفتی می کند. به طور معمول شکلی نامنظم دارد و ممکن است احساس کند به پوست یا بافت عمیق داخل پستان گیر کرده است. سرطان پستان به خصوص در مراحل اولیه معمولاً دردناک نیست. ممکن است در هر قسمت از پستان یا نوک پستان ایجاد شود ، اما بیشتر در ربع فوقانی خارجی وجود دارد. برخی از تومورهای بدخیم دردناک هستند. این می تواند هنگامی رخ دهد که توده بزرگ باشند.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها