2709
ترشحات عفونی می تواند به جنین صدمه بزنند

ترشحات عفونی می تواند به جنین صدمه بزنند

1393/01/09 بازدید4547

تمام خانم ها دارای ترشحات واژنی هستند. این ترشحات ناشی از وجود باکتریهایی هستند که بی خطر بوده و به پاک کردن ناحیه تناسلی کمک می کند. این ترشحات شیری رنگ و یا بی رنگ و بو هستند. در زمان بارداری، شیر دادن، تخمک گذاری و مقاربت این ترشحات افزایش می یابند. در حقیقت افزایش ترشحات در زمانهای ذکر شده عادی هستند. اما احتمال دارد در اثر تغییر در نحوه رشد باکتریهای واژن، عفونت شدیدی بوجود آید که واژینیت باکتریایی نامیده می شود. ترشحاتی که باعث تغییر رنگ، بو و التهاب در ناحیه تناسلی شده و با سوزش و خارش در ناحیه تناسلی همراه است غیر طبیعی هستند. این ترشحات غلیظ بوده و به رنگ سفید یا خاکستری دیده می شود و باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه شود.

این نوع ترشحات در اثر تغییر محیط واژن حاصـل می شود. بارداری، قند، آنتی بیوتیک ها، عفونتها و وجود دستگاه آی یو دی در رحم عواملـی هستند که باعث بوجـود آمدن واژینیت باکتریایی هستند. این نوع عفونت ها برای خانم های باردار خطرناک هستند و دلیل آن این است که باکتریها راحت می توانند از دهانه رحم عبور کرده خود را به جنین برسانند.
واژینیت باکتریایی همچنین می تواند باعث بروز مسائل دیگری مثل زایمان زودرس و تولد نوزاد کم وزن شود. بنابراین به خانم های باردار توصیه می شود اگر نشانه ای از این نوع عفـونت دارند و قبلاً نیز بدنیا آوردن یک نوزاد نارس را تجـربه کرده اند هـرچه سریعتر به پزشک مراجعـه کنند.
خانم ها باید برای جلوگیری از بروز این مسئله سعی کنند تا ناحیه تناسلی را پاکیزه نگه داشته و از شلوارهای تنگ استفاده نکنند. پس از هر ادرار ناحیه تناسلی را از جلو به سمت عقب با یک دستمـال توالت خشک کنند. برای شستن آلت تناسلی از صابون های معطر استفاده نشود. به هنگام رفتن به حمــام از دوش به جای وان حمـام استفاده کرده و به خانم ها توصیه می شود تا از اسپریهای خوشبو کننده یا دوش واژنی استفاده نکنند

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها