2109
راهنمای رنگ ترشحات واژن

راهنمای رنگ ترشحات واژن

1398/06/06 بازدید10305
معمولا این سوال برای خانم‌ها وجود دارد که رنگ و غلظت ترشحات واژن‌شان طبیعی است یا خیر! ترشحات واژن می‌تواند رنگ‌های زیادی داشته باشد و نشان دهنده سلامت یا بیماری بدن باشد. در این مقاله یک راهنمای کدگذاری شده برای رنگ ترشحات واژن می‌خوانید.

ترشحات واژن چیست؟

ترشحات واژن مایعی است که از غدد ریز در واژن و دهانه رحم ترشح می‌شود. این مایعات هر روز از واژن خارج می‌شود تا سلول‌های قدیمی از بین رفته و واژن و دستگاه تولید مثل تمیز و سالم بماند. میزان ترشحات واژینال می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. رنگ، غلظت و میزان ترشحات هم بسته به اینکه چه روز از چرخه قاعدگی باشید، متفاوت خواهد بود:
  • روزهای 1 تا 5: در آغاز چرخه، ترشحات معمولا قرمز و خونین است زیرا لایه رحم می‌ریزد.
  • روزهای 6 تا 14: بعد از قاعدگی فرد ممکن است تخلیه واژنی کمتری از حد معمول داشته باشد. با شروع تخمک گذاری مخاط دهانه رحم کدر، سفید یا زرد خواهد شد و ممکن است چسبنده باشد.
  • روزهای 14 تا 25: چند روز قبل از تخمک گذاری مخاط رقیق و لغزنده خواهد بود و شبیه سفیده تخم مرغ است. پس از تخمک گذاری مخاط به حال کدر، سفید یا زرد شده و احتمالا چسبناک خواهد بود.
  • روزهای 25 تا 28: مخاط دهانه رحم شفاف و روشن است و میزان آن کمتر خواهد بود.
     



 

ترشحات خاکستری واژن چه معنایی دارد؟

ترشحات خاکستری واژن سالم نیست و میتواند نشانه عفونت باکتریایی رایج به نام واژینوز باکتریایی باشد. این عفونت معمولا علائم دیگری نیز دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خارش
  • تحریک
  • بوی قوی
  • قرمزی اطراف دهانه واژن
اگر دچار ترشحات خاکستری هستید حتما به پزشک مراجعه کنید و بعد از تشخیص پزشک آنتی بیوتیک مصرف کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

سلام ترشحات زرد و سوزش و خارج بد بو چی هستن چی مصرف کنیم خوب بشه و چرا عفونت گرفتیم باتوجه به رعایت بهداشت،لطفا تگ کنید بیام بخونم

باسلام

بنده بعد از پایان رسیدن ایام قاعدگی ترشحاتم بی رنگ و کشدار هستند مثل سفیده تخم مرغ اما کاملا شفاف 

به نظر شما عجیب نیست از روز ۶م سیکل ترشحات اینگونه مدام وجود داشته باشند؟

من ترشح شفاف دارم کمرم هم درد میکنه ۱۰ روزی هم میشه پری پاک شدم آیا امکانش هست باردار باشم؟

پربازدیدترین ها