2109
سفره هفت سین امسال را چطور تزیین می‌کنید؟

سفره هفت سین امسال را چطور تزیین می‌کنید؟

1398/12/28 بازدید14707
همیشه چیدمان سفره هفت سین در نوروز انرژی بخش و شگفت انگیز است. بوی تازگی و سرزندگی با خود به همراه می‌آورد و کل خانواده برای تدارک آن ذوق زده شده و دست به کار می‌شوند. اما اگر شما هم عاشق تنوع هستید و از ایده‌های تازه استقبال می‌کنید، چند روش ساده و زیبا برای چیدن سفره هفت سینی متفاوت و چشم‌ نواز پیش روی شماست. امسال که قرار است بیشتر در خانه بمانید خلاقیت و سلیقه جلوه زیباتری به سفره نوروز امسال شما خواهد داد پس دست به کار شوید و با ایده‌های تازه هم سبزه‌های عیدتان را سبز و هم تخم مرغ‌هایی دیدنی رنگ کنید. بد نیست از همین امروز گریزی به سال نو بزنید و به فکر چیدمان سفره هفت سین نوروز باشید چون زندگی همچنان ادامه دارد و نباید ویروس کرونا شما را از شادی عید غافل کند.

سال موش است ؛ سال خیالبافی و خلاقیت

امسال سال موش است پس اگر می‌خواهید نشانه‌ای از این حیوان را که به باور خیلی‌ها خوش یمن است در سفره هفت سین خود قرار دهید، چند پیشنهاد برای شما داریم :
موش نمدی: اگر از طرفداران عروسک ‌های نمدی هستید می‌توانید المان سال جدید را با نمد و چاشنی کردن کمی خلاقیت با دستان خودتان بسازید. برای این کار به این وسایل نیاز دارید:
  • کاغذ یا مقوا برای الگو
  • نمد
  • سوزن نمد دوزی
  • نخ و قیچی
  • چسب حرارتی
  • پشم شیشه برای پر کردن داخل عروسک
برای شروع به چند الگو موش نمدی بامزه نیاز دارید که بعد از پرینت گرفتن از آنها کار رو شروع کنید. پس الگوی هر قسمت رو اول با قیچی بریده و قسمت جدا شده را روی نمد قرار دهید و دور آن را با قیچی برش دهید. برای اینکه کار ساده‌تر پیش برود بهتر است قسمت‌هایی مانند بدن و سر موش را مشخص و جدا کنید و سپس به سراغ جزییات بروید.پس تمام اجزای دیگر را هم براساس الگویی که انتخاب کرده‌اید بریده و کنار هم بگذارید تا همه چیز برای اتصال اندام موش آماده باشد.در مرجله بعد که به دقت و حوصله بیشتری نیاز دارد باید اجزای بریده شده را به کمک چسب حرارتی به یکدیگر بچسبانید.در نهایت نوبت به جزییات می‌رسد پس با نخ مشکی چشم و با نخ قرمز دوختن دهان آن را شروع کنید یا در الگوهایی که با برش قسمت دهان آن را جدا کرده‌اید به کمک چسب آن را چسبانده و با اضافه کردن کمی رنگ با ماژیک گونه و لب‌های موش را رنگ بزنید. در ساخت عروسک موش نمدی به صورت سه بعدی باید بدن عروسک را دولا بریده و بدوزید و داخل آن را از الیاف پر کرده و در نهایت بدوزید.

موش نمدی

تخم مرغ اکلیلی، پونزی و گل نشان بسازید

یکی از اجزای بامزه و دوست داشتنی سفره هفت سین تخم مرغ‌هایی هستند که با سلیقه شما خریداری و یا رنگ شده‌‌اند. اگر تا به حال برای درست کردن تخم مرغ‌های رنگی سفره هفت سین خود آستین بالا نزده‌اید این بار این طرح‌های ساده و زیبا را اجرا و در هفت سین خود قرار دهید.
  • لوکس رنگ کنید
برای آماده کردن این عضو تزیینی سفره هفت سین به به چند تخم مرغ پخته، مقداری اکلیل در رنگ‌های زیبایی مانند طلایی و نقره‌ای و چسب چوب نیاز دارید.البته ظرافت در تهیه این تخم مرغ‌ها حرف اول را می‌زند. برای شروع تخم مرغ‌ها را بپزید و در یک ظرف قرار دهید تا کمی سرد شود. سپس به وسیله یک قلمو و یا پوشیدن یک دستکش یکبار مصرف تمام پوست تخم مرغ را به چسب چوب آغشته کنید و مراقب باشید جایی از قلم نیفتد. اکلیل را در ظرفی بریزید به سرعت تخم مرغ‌ها را درون اکلیل بغلتانید. برای اینکه اکلیل به صورت یکدست به همه‌ جای اکلیل بچسبد خوب دور تا دور تخم مرغ را داخل اکلیل‌ها غوطه ور کنید.در آخر با یک قلمو خشک روی تخم مرغ‌ها بکشید تا اکلیل‌های اضافه آن بریزد و در نهایت کنار بگذارید. بعد از چند دقیقه تخم مرغ‌های ساده شما لوکس و براق می‌شود.

تخم مرغ سفره هفت سین با اکلیل
 
  • تخم مرغ‌ها را زره پوش کنید
یکی از منحصر بفردترین ایده‌ها برای آماده کردن تخم مرغ سفره هفت سین همین تخم‌مرغ‌های پونزی هستند. نگران نباشید قرار نیست تخم مرغ‌ها سوراخ یا شکسته شوند. بلکه ابتدا باید اسفنجی نرم را به شکل تخم مرغ درآورید. در مرحله بعد پونزها را به صورت ردیفی و منظم داخل اسفنج فرو کرده و از ظاهر آن چیزی شبیه زره بسازید. رنگ کردن پونزها بعد از پایان کار کاملا سلیقه‌ای است اما ظاهری کاملا زیبا و رنگارنگ از تخم مرغ سبک و نشکستنی شما می‌سازد.

تخم مرغ با پونز
 
  • گل نشان کنید استفاده از داشته‌های طبیعی و در دسترس گاهی زیبایی‌های خیره کننده‌ای می‌سازد.مثلا همین تخم مرغ های ساده که با اضافه شدن سبزی و گلبرگ گل‌ها جلوه‌ای رنگارنگ به خود می‌گیرند.برای اجرای این ایده چند تخم مرغ را پخته و اجازه دهید کمی سرد شود.روی قسمت‌هایی که قرار است با سبزی و گل‌ها آن را تزیین کنید،چسب بی رنگ بزنید و برگ و گلبرگ‌های مورد نظر گیاه را برای چسباندن بر روی تخم مرغ جدا کنید و با ظرافت و دقت بچسبانید.اجازه دهید کاردستی شما در هوای آزاد خشک شود و بعد آنها را در سفره هفت سین خود قرار دهید. 20 ایده متفاوت برای تزیین تخم مرغ هفت سین را در نی نی سایت بخوانید.

ساخت تخم مرغ رنگی برای هفت سین

دانه‌هایی که با ایده شما سبزه می‌شوند

سبزه سفره هفت سین هم طراوت بخش است و هم نوید سبزی و بهار را می‌دهد،پس تمام خلاقیت خود را برای تهیه آن به کار ببندید.از حبوبات و دانه‌ها استفاده کنید و با جوانه زدن هر کدام از آنها سلامت و آرامش را آرزو کنید.
  • سبزه کنجد سیاه
اگر می‌خواهید یک درخت سبز کوچک در میان سفره هفت سین خود بکارید تا حدود 8 روز قبل از عید زمان کافی برای آماده کردن این سبزه را دارید.این سبزه تا نیمه فروردین سرحال است و به رشد خود ادامه خواهد داد. برای شروع کار دانه کنجد سیاه ابتدا باید حدود 6 الی 8 ساعت در آب خیس شود. سپس برای کاشت آن یک تکه پارچه را روی ظرف مورد نظر (کوزه یا بطری ) خود پیچانده، مرطوب کنید و سپس مقداری از دانه‌های کنجد خیس خورده را روی پارچه قرار دهید. بعد از چند روز جوانه زدن دانه‌ها آغاز می‌شود پس در این فاصله اسپری کردن آب و رطوبت را فراموش نکنید. به سادگی در باقی روزها تمام ظرف شما را پوشش می‌دهد و تماشایی می‌شود. هم چنین می توانید آموزش 13 سبزه عید متفاوت را در نی نی سایت ببینید.
  • سبزه در خاک ژله‌‌ای
دوست دارید همه از ذوق و سلیقه شما به وجد بیایند این سبزه را امسال پای سفره هفت سین، کنار دیگر اجزای سفره قرار دهید. سبزه‌ای از نخود که برای درست کردن آن ابتدا باید نخود را 24 ساعت در آب خیس کنید.قسمت دیدنی این سبزه استفاده از توپک‌های ژله‌ای به جای خاک است.پس خاک ژله‌ای را در آب بیندازید تا پف کند.در ادامه نخودها را در آبکش بریزید و روی آن دستمالی مرطوب قرار دهید تا شروع به جوانه زدن کنید.دستمال را با اسپری کردن آن همیشه مرطوب نگه دارید.بعد از رویش جوانه ‌ها نخودها را روی خاک ژله‌ای بریزید روی آن را با محافظ یا نایلون بپوشانید تا سبز شود رشد کند.این سبزه در تنگ‌ و گلدان‌های شیشه‌ای زیبایی و جلوه بیشتری دارد.

 
  • دهکده سبز بسازید
درست کردن منظره‌ای به این زیبایی و تماشای آن در تمام روزهای آغاز بهار نشاط آور خواهد بود.برای درست کردن این ماکت سبزه به یک بوم یونولیت مربعی شکل، مقداری چوب بستنی، نایلون آبی و سفید، دانه ماش و سنگریزه و البته ذوق و سلیقه نیاز دارید. دانه ماش را حدود 18 ساعت خیس کنید. به سراغ یونولیت بروید و سطح آن را با پارچه نخی نازک بپوشانید و دانه‌‌های ماش را روی آنها بریزید. با نایلون تمام سطح ماکت را بپوشانید تا طی چند روز سبزه‌ها شروع به جوانه زدن کند. در نهایت با سبز شدن جوانه‌ها به سراغ تکمیل ماکت دهکده سبز بروید و با چوب بستنی و کمی چسب کشیدن نرده‌های چوبی اطراف دهکده را آغاز کنید. خانه‌ای چوبی بسازید و از عروسک‌های حیوانات برای جا بخشیدن به دهکده خود استفاده کنید. با سلیقه خودتان جوی یا رودخانه بسازید و آن را با رنگ آمیزی آبی و بعد از پر از ماهی کنید. اگر کمی خلاقیت داشته باشید درست کردن این دهکده بسیار لذت‌بخش است.

هفت‌سین‌های ساده و متفاوت بچینید

حتما قرار نیست برای سفره هفت سین خود هزینه زیادی اختصاص بدهید می‌شود با خلاقیت و تجهیزات ساده و بدون استفاده خانه هم هفت سینی چشم نواز تدارک دید.
  • هفت سین گلدانی
ظاهر آن بسیار زیبا و با سلیقه به نظر می‌رسد.دوست دارید امسال یک هفت سین جمع و جور وگلدانی برای خانه‌تان بسازید؟ کار چندان دشواری نیست چون به یک گلدان رنگی زیبا نیاز است که در هر خانه‌ای تعدادی از آن هست و یک شاخه بلند شکوفه دار و یا بدون شکوفه در هر پارک و باغچه‌ای تعداد زیادی از شاخه‌های هرس شده وجود داد. می‌توانید به چای شکوفه‌های با فرو کردن پاپ کرن در برآمدگی‌های شاخه چوب و یا چسباندن کمی پنبه شاخه‌های ساده و بدون گل را شکوفه دار کنید.برای آویزان کردن هر کدام از المان‌های هفت سین هم می‌توانید از نخ کاموا رنگی استفاده کنید.برای سنجد یا سمنو با سیم‌های روکش دار رنگی و یا نخ‌های کنفی چیزی شبیه لانه درست کنید و با چسباندن آنها جلوه‌ زیباتری به هفت سین گلدانی خود ببخشید.نهایت ذوق و سلیقه‌تان را به کار ببندید و هفت سین متفاوت امسال خود را با دستانتان بسازید.

هفت سین ساده به شکل طبقاتی
 
  • هفت سین طبقاتی
اگر به خاطر کمبود جا دوست هفت امسالتان را به مختصرترین شکل ممکن در خانه و یا محل کار بچینید این پیشنهاد مخصوص شماست.به تصویر نگاهی بیندازید!این هفت سین ‌های ساده طبقاتی هیچ چیز از زیبایی کم ندارند پس می‌توانید از آنها در هر سایز و اندازه‌ای که دوست دارید بسازید.لوله‌های مقوایی محافظ غذا،سلفون و حتی دستمال کاغذی رولی را با یک کاغذ کادو یا یا پارچه ‌از به سلیقه خودتان پوشش دهیدبه کمی سیم مفتولی برای درست کردن جای سین‌های سفره نیاز دارید.پس بعد از تهیه کردن آنها را به صورت پیچی و دایره‌ای شکل درآورید و به کمک پونز و یا بست‌های پیچی به بدنه نصب کنید. تزیین این هفت سین با رمان، گل و چوب یا نخ سلیقه‌ای ست پس تمام هنر خود را در آماده کردن آن به کار ببندید.
  • هفت سین چوبی
این سبک هفت سین چیدن را هم می‌توانید امسال تجربه کنید.از حال و هوای تازه و خوب چوب‌ها کمک بگیرید و هفت سین جعبه‌ای یا تنه درختی بسازید. برای درست کردن هفت سین جعبه‌ای به تعدادی چوب بستنی و چسب چوب نیاز دارید تا این جعبه‌های کوچک و زیبا، برای برای ریختن سین‌های هفت سین امسال آماده شوند. و برای هفت سین بعدی به تنه درخت‌های چوبی مصنوعی و حتی طبیعی که با برش زدن به آن و کمی تزیین و سبزه‌آرایی برای هر یک از سین‌های ظرفی چوبی دست و پا کرده باشید. این هفت سین‌های چوبی بسیار دوست داشتنی را بسازید و سال جدید را خوش آب و رنگ آغاز کنید. به علاوه می توانید با این ایده ها هفت سین خود را گل آرایی کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

۹۹ شروع نشده دوس داریم تموم شه

پربازدیدترین ها