2109
لبخند زدن واقعا حال‌تان را بهتر می‌کند

لبخند زدن واقعا حال‌تان را بهتر می‌کند

1398/01/25 بازدید668
نی نی سایت: بر اساس یک مطالعه تازه لبخند زدن واقعا باعث می‌شود شادی بیشتری احساس کنید. روانکاوان آمریکایی با نگاهی به نتایج حدودا ۵۰ مطالعه در خصوص اینکه آیا حالات صورت افراد می‌تواند باعث شود که فرد، احساس مرتبط با آن حالت را تجربه کنند یا خیر، متوجه شدند لبخند زدن باعث می‌شود افراد احساس شادی بیشتری داشته، اما ترشرویی می‌تواند احساس خشم‌شان را بیشتر کند و اخم کردن هم می‌تواند حس ناراحتی‌شان را بیشتر کند.

البته این تاثیرها چندان قوی نیستند و محققان هشدار داده‌اند که نباید از این روش برای منحرف کردن اختلالاتی که سلامت روان را تهدید می‌کنند (مثل افسردگی)، استفاده شود.

با لبخند زدن خوشحال‌تر می‌شویم؟

سرپرست این مطالعه، نیکلاس کلز می‌گوید: «عقل سلیم به ما می‌گوید که با لبخند زدن، کمی بیشتر احساس شادی خواهیم داشت یا اگر ابرو در هم بکشیم، می‌توانیم کمی جدی‌تر باشیم. اما روانکاوان بیش از ۱۰۰ سال است که با این ایده مخالفند».
این گروه تحقیقاتی می‌گوید مخالفت روانکاروان به خاطر شکست بعضی از تحقیقات در پیدا کردن تاثیر حالات صورت بر احساس درونی فرد ایجاد شده است.

اما نمی‌توان نتیجه مطالعات دیگر را منکر شد؛ نتیجه بررسی بیش از ۱۱ هزار داوطلب از سراسر دنیا نشان داده است حالت چهره می‌تواند تاثیر کوچکی بر احساس فرد بگذارد و به گفته محققان، این نتیجه می‌تواند نحوه تعامل روان و بدن در تجربه خودآگاه ما از احساس‌مان را نشان دهد.

دکتر کلز می‌گوید: «ما هنوز باید چیزهای زیادی را درباره تاثیر بازخورد حالات صورت‌مان درک کنیم اما این یافته‌ها هم کمی ما را به درک اینکه چطور احساسات‌مان کار می‌کنند، نزدیکتر کرده است».

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها