2109
توصیه‌هایی طلایی برای داشتن لبخندی زیبا در دوران کودکی

توصیه‌هایی طلایی برای داشتن لبخندی زیبا در دوران کودکی

1394/04/29 بازدید653

 دندانپزشکان هشدار می‌دهند والدین باید تا سن 8 سالگی نظارت دقیقی بر نحوه مسواک زدن کودکان خود داشته باشند.

گفتنی است، وجود دندان‌های فاسد یکی از علل اصلی مراجعه کودکان خردسال به مراکز پزشکی در سراسر دنیا است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، تنها در کشور انگلستان در فاصله سالهای 2013 الی 2014، 26 هزار کودک در رده سنی 5 الی 9 سال به دلیل پوسیدگی دندان مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

پزشکان به والدین توصیه می‌کنند با وجود کنترل بر حفظ استقلال و انگیزش روانی و جلوگیری از تخریب اعتماد به نفس کودکان سعی کنند بر نحوه مسواک‌زدن آنها که شامل انجام مسواک به‌صورت دورانی بر روی دندان‌ها با خمیردندان مخصوص اطفال است و به انجام اینکار به مدت دو دقیقه و دو بار در روز نظارت داشته باشند.

کارشناسان اعتقاد دارند بیش از 80 درصد موارد پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان قابل پیشگیری است.

استفاده از نخ دندان، مسواک، خمیردندان مناسب و عدم مصرف مواد‌غذایی شیرین و نوشیدنی‌های صنعتی در دوران کودکی می‌تواند ضامن بقای دندان‌ها و حفظ سلامت آنها در سالهای بزرگسالی شود.

علاوه بر کنترل نحوه مسواک‌زدن، پزشکان انجام چک‌آپ منظم دندان کودک توسط پزشک با پیگیری والدین را توصیه می‌کنند.

در کشور انگلستان در فاصله سالهای 2012 تا 2013 حدود 30 میلیون پوند هزینه انجام معاینات و درمان‌های دندانپزشکی بر روی افراد زیر 18 سال و بویژه بیهوش‌کردن آنها برای انجام درمان‌های متداول حوزه دندانپزشکی صورت گرفته است.

 دندانپزشکان به والدین توصیه می‌کنند از همان دوران نوزادی و پس از ظاهر‌شدن دندان‌های شیری نسبت به مراقبت از دندان‌ها اهتمام بورزند.

مصرف آب پس از نوشیدن شیر و پاک‌کردن دندان‌ها با گاز استریل مرطوب پس از تغذیه نوزاد با شیر می‌تواند سبب محافظت از دندان‌های کودک شود.

همچنین در صورتیکه کودک از دارو‌های مکمل ویتامینی و یا آهن تحت نظارت پزشک استفاده می‌کند شستشوی دقیق دهان پس از مصرف این مواد مانع از پوسیدگی و یا تغییر رنگ دندان‌ها خواهد‌ شد.

خوردن میوه‌هایی مانند سیب و توت‌فرنگی (در صورت عدم وجود حساسیت) می‌تواند سبب سفید و سالم ماندن دندان‌ها در کودکان خردسال شود. 

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15996 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11429 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2353 بازدید