2109
تفریح این هفته در شوشتر، تهران، قزوین و ایلام

تفریح این هفته در شوشتر، تهران، قزوین و ایلام

1397/11/03 بازدید1319
برف همه جا را سفید پوش کرده است حتی اگر در کوچه و خیابان‌های شهر و روستاها هم خبری از برف نباشد کمی دورتر روی ارتفاعات همه جا سفید و پوشیده از برف است. سرما با تمام قدرت بهمن ماه را به یکی از سردترین ایام سال تبدیل کرده است. پس چه بهتر که تفریحات این آخر هفته هم رنگ و بوی سرما و برفی به خود بگیرد. بزرگترهایی که طرفدار برف بازی و درست کردن آدم برفی هستند، جشنواره‌های این آخر هفته برای تفریح شما و فرزندانتان یک اتفاق هیجان انگیز است. اگر هم علاقه‌ای به سرما و سرگرمی‌های برفی ندارید برای شما هم پیشنهادهای دیدنی و جذابی داریم.

لباس گرم بپوشید و برف‌بازی کنید / تفریح آخر هفته در جشنواره آدم‌برفی در ایلام

دانه‌های ریز و دوست‌داشتنی برف حتماً شما را هم در این روزهای زمستانی به وجد آورده است. اما این فرصت کوتاه است، زمستان خیلی زود بارش برای رفتن می‌بندد برای همین یک دل سیر برف‌بازی کنید تا هم خاطره‌های شیرین بسازید و هم پر از انرژی و نشاط در کنار دوستان و خانواده آخر هفته‌ای درجه‌یک را پشت سر بگذارید. این آخر هفته برف ایلامی‌ها مهمان یک جشنواره سرد و دیدنی خواهند بود. چون قرار است سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ایلام به شکرانه نزول برف و با هدف ایجاد شور و شادی در خانواده‌های ایلامی، روز پنجشنبه از ساعت 15 تا 17 در مسیر بلوار پژوهش (پارک خطی بام ایلام) جشنواره «آدم برفی» برگزار شود. پس لباس گرم و تجهیزات ساخت آدم برفی همراه داشته باشید.

برف بازی

چند ساعت گرما و هیجان / تفریح آخر هفته در سیرک ایران و پرتغال پارک ارم تهران

سیرک غول‌های صنعت تفریح جهان است و در سرتاسر جهان چشم میلیون‌ها نفر به غوغای شعبده، رنگ و نور موسیقی خیره می‌شود. اگر عاشق هیجان و تماشای لحظه‌های تکرار نشدنی هستید مهمان یک رویداد دیدنی از هنرنمایی فوق ستاره‌های هنر سیرک باشید و شبی پر از فریاد، خنده و هیجان را تجربه کنید. فایبر شو، بندبازی هوایی، ژانگولر، کورویل، موتور سواری در کره مرگ و شعبده‌بازی تنها بخشی از برنامه‌های این سیرک در این آخر هفته است که توسط هنرمندانی از کشورهای برزیل، پرتغال، کلمبیا، آرژانتین و ایران اجرا می‌شود. اگر از لذت تماشای سیرک و معجزه ترس و هیجان چیزهایی شنیده‌اید این آخر هفته حتماً به پارک ارم و تماشای سیرک بروید. چند ساعت گرما و هیجان حتماً شما را در روزهای سرد زمستان به وجد می‌آورد.

سیرک ایران و پرتقال

جشنواره گردشگری شرکت کنید / تفریح در جشنواره شوشتر جزیره رویایی

بهترین فرصت است تا این آخر هفته همه دستاوردها و زیبایی‌های شهر شوشتر را در یک خانه مجلل تاریخی از نزدیک تماشا کنید. آن هم در قالب جشنواره گردشگری شوشتر که این آخر هفته در خانه تاریخی مستوفی شهر شوشتر با کلی برنامه‌های سرگرم کننده و دیدنی برگزار می‌شود. صنایع دستی، غذا و خوراکی‌های محلی و آشنایی یا میراث ناملموس خوزستان از برنامه‌های این جشنواره دیدنی است. از همه هیجان انگیزتر اینکه جشنواره در خانه مستوفی واقع در میدان بازنی شهر شوشتر برپاست. خانه‌ای به جا مانده از دوران قاجار که در آن موزه، رستوران و عکاسخانه هم دارد. پس برای اینکه هم در جشنواره‌ای غنی از فرهنگ و هنر شرکت کنید و هم از این عمارت زیبا و باشکوه دیدن کنید، آخر هفته این جشنواره گردشگری را از دست ندهید.

جشنواره شوشتر

کاخ گردی کنید / کاخ و موزه چهلستون قزوین

زیبایی‌ها و دیدنی‌های شهرهای ایران تمام نشدنی است به ویژه در شهر قزوین که بی‌شمار بنای دیدنی و میراث و هنری و فرهنگی در آن ساخته و به یادگار مانده است. اگر می‌خواهید این آخر هفته تفریح فرهنگی متفاوتی را تجربه کنید از یکی ساختمان‌های دل انگیز شهر قزوین که در دوره صفویه ساخته شده دیدن کنید؛ بنایی که میزبان مجموعه‌ای نفیس از خوشنویسی‌های خطاطان بزرگ ایران است. از طرفی در کنار بازدید از یادگاری تاریخی، می‌توانید از فضای دل انگیز محوطه و باغ این عمارت که باغ سعادت نام دارد هم لذت ببرید. برای رسیدن به کاخ چهلستون باید خود را به خیابان امام خمینی و میدان سبزه میدان برسانید. فرصت دیدن چنین بنایی که شاهان صفوی در آن اقامت داشتند، فرصتی است که نباید از دست داد.
کاخ چهلستون

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید