2109
این هفته تفریح در آمل، تهران، قزوین و کردستان

این هفته تفریح در آمل، تهران، قزوین و کردستان

1397/05/30 بازدید1061
یک آخر هفته پر از تعطیلی پیش رو دارید که اگر آن را غنیمت بدانید خاطره انگیز می‌شود. پس تا دیر نشده برنامه‌ریزی کنید تا هم از جاهای دیدنی، دیدن کنید و هم به تفریح و سرگرمی‌های دیگری که در شرایط عادی فرصت نمی‌کنید، برسید. این تعطیلات که هم عید قربان است و هم آخر هفته در کنار خانواده یا دوستان دل‌چسب‌تر خواهد شد. کمی مشورت کنید و بهترین سرگرمی‌ها را برای گذراندن چندروزه دوست‌داشتنی و هیجان‌انگیز برای خودتان دست‌وپا کنید. پیشنهادهای ما هم کمک می‌کند تا از لحظه‌هایتان لذت بیشتری ببرید و برای تفریح آخر هفته برنامه‌ریزی کنید.

برای تفریح آخرهفته روستانشینی کنید / گشت‌وگذار در روستای هورامان کردستان

تا هوا هنوز گرم است و تعطیلات هنوز برقرار، به دیدن روستایی با معماری چشم‌گیر و پلکانی در کمرکش کوه‌های سخت زاگرس بروید. جایی که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای تماشای طبیعت مسحورکننده منطقه و البته آشنایی با آداب و رسوم مردم کردستان از آن بازدید می‌کنند. پس بهانه تراشی نکنید و برای یک طبیعت گردی چندروزه با کمترین هزینه دست به کار شوید. روستای هورامان در کردستان که به داشتن چشمه‌های فراوان، رودخانه و باغ‌های وسیع معروف است، منتظر شماست! برای رسیدن به هورامان از شهر مریوان ۷۵ کیلومتر و از سروآباد ۵۰ کیلومتر جاده آسفالتی وجود دارد که از مسیری زیبا و سرسبز از میان کوه‌ها و دشت‌ها می‌گذرد و تمام طول سفر شما را محو تماشای خود می‌کند. اهالی این روستا مهمان‌نواز و خونگرم هستند؛ پس می‌توانید با انتخاب خانه‌های روستایی که خودشان اجاره می‌دهند روستانشینی کنید، گیوه بپوشید و انواع خوراکی و نان­های تازه محلی را بخورید تا تجربه‌ای تازه و بکر بسازید و برای تفریح آخر هفته متفاوتی داشته باشید.

روستای هورامان کردستان

بازی با ربات‌های انسان‌نما / مجموعه رباتیک باغ کتاب تهران

مجموعه‌ای به بزرگی باغ کتاب به اندازه کافی فضای تفریحی و سرگرمی برای تفریح بچه‌ها و بزرگ­ترها دارد اما باشگاه رباتيک از جمله تازه‌ترین امکانات این باغ آموزشی است که کودکان می‌توانند با دنیایی از قطعات ربات­ها خود را غرق در شور و هیجان کنند و هر ایده‌ای که دارند را پیاده کرده و بسازند. اینجا فاصله شما با انواع ماشین‌های کنترلی، بنزینی و الکتریکی فقط چند قدم است تا باهم با شور و حرارت رقابت کنید؛ از جمله بازی با ربات‌های فوتبالیست، بازی با ماشین‌های صخره نورد و بنزینی در بزرگ‌ترین پیست ماشین صخره نورد ایران و تجربه واقعیت مجازی با پیشرفته‌ترین VR دنیا و در نهایت بازی با ربات­های موزیکال. پس اگر عاشق دنیای ربات‌ها هستید حتماً آخر هفته به حرفه‌ای‌ترین باشگاه رباتیک تهران در باغ کتاب سری بزنید و حسابی تفریح کنید.

باشگاه رباتیک

با بچه‌ها همراه شوید و تفریح کنید/ نمایشگاه بازی و سرگرمی قزوین

این روزهای آخر هفته را می‌توانید در دهمین نمایشگاه بازی و اسباب بازی کودک و نوجوان در قزوین با کودکان همراه شوید، در میان غرفه‌هایی پر از بازی‌های آموزشی و تفریحی قدم بزنید و تجربه‌های تازه کشف کنید. بچه‌ها دوست دارند در دنیای غرق در شادی و بازی خود شما را همراه خود ببینند. این نمایشگاه که در ضلع جنوبی اتوبان قزوین – زنجان واقع شده تا جمعه همین هفته از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برپاست تا شما برای انتخاب بازی‌های فکری، کتاب، وسایل کمک آموزشی و انواع اسباب بازی اطلاعات مفیدتری کسب کنید. جشن و مسابقه‌های مهیجی هم در محوطه این نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان برپاست تا حسابی خوش بگذرانند و بازی کنند.

نمایشگاه بازی قزوین

آخر هفته در مرتفع‌ترین روستای ییلاقی مازندران / تفریح در ییلاق فیلبند

اگر قصد دارید این بار هم آخر هفته و تعطیلاتش را به جاده بزنید و روانه‌ شمال شوید، بیایید یک روز متفاوت را تجربه کنید. بار و بندیل ببندید و برای تفریح آخر هفته به ییلاق بروید؛ آن هم فیلبند که یکی از زیباترین روستاهای مناطق جنوبی آمل و بابل است و در اکثر اوقات با اقیانوسی از ابر پوشیده شده و منظره آن حیرت انگیز است! پس می‌توانید از هیاهوی شهرهای پر جمعیت بیرون بیایید و یک روز در طبیعت باشید. فیلبند در تابستان‌ها حدود هزار و دویست خانوار جمعیت دارد اما در زمستان به خاطر سوز و سرما به‌طور کلی خالی از سکنه است؛ بنابراین اگر هوای سفر در سر دارید، این روزهای گرم تابستانی را در آرامش سرسبز فیلبند سپری کنید. برای رسیدن به روستای فیلبند مسیر ۲۵ کیلومتری حد فاصل آمل- هراز را پیش بگیرید و از روستای سنگچال بگذرید تا چشم‌انداز خیره‌کننده فیلبند در مقابل شما ظاهر شود.

ییلاق فیلبند

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها