2109
تفریح این هفته‌ در تهران، آستارا، دزفول و کاشان

تفریح این هفته‌ در تهران، آستارا، دزفول و کاشان

1397/08/23 بازدید2076
این روزها که هوا رو به سردی می‌رود قرار نیست بهانه بارندگی و تغییر آب و هوا را بگیرید و خودتان را در خانه حبس کنید. دل انگیزتر از این نمی‌شود که در فصل پاییز،زیر باران قدم بزنید یا با احتیاط رانندگی کنید، با عزیزانتان به سفر‌های کوتاه بروید و برنامه‌ای برای تفریح و سرگرمی آخر هفته خود دست و پا کنید. پیشنهاد می‌کنیم این هفته هم طبیعت گردی کنید و هم از رویدادهای فرهنگی و موزه دیدن کنید. پس اگر شما هم آخر هفته‌ها انرژی بیشتری برای تجربه کارهای هیجان‌انگیز و تازه دارید، منتظر اتفاق نباشید. خودتان دست به کار شوید و روزتان را بسازید.

رویابافی در دنیای اسباب بازی‌ها / تفریح آخر هفته در موزه عروسک و اسباب‌بازی کاشان

اگر عاشق روزهای خوش دوران کودکی‌تان هستید و می‌خواهید حتی برای چند ساعت هم که شده دوباره همان روزها را تجربه کنید در واقعیت کمی غیر ممکن است اما در عوض می‌شود وارد خانه اسباب بازی و عروسک‌ها شد. کاشانی‌ها اگر تا به امروزه موزه اسباب بازی را از نزدیک ندیده‌اید این آخر هفته یک سرگرمی دوست داشتنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بازدید از این موزه شما را به خاطره‌های دور می‌برد چون تمام اسباب بازی‌ها از حدود ۱۰۰ سال پیش تا امروز یعنی از اسباب بازی‌های چوبی،سنگی،گلی، سفالی وپارچه‌ای گرفته تا اولین اسباب بازی های فلزی و پلاستیکیِ کارخانه‌ای در خانه عروسک و اسباب بازی یکجا جمع شده‌اند.البته در اینجا می‌توانید ساعتی را هم به تماشای نمایش خیمه شب بازی که هنرمندان اجرا می‌کنند بنشینید و لذت ببرید.کاشان خیابان علوی، باستان ششم، بن بست علامه، شماره ۴۳ آدرس این موزه دوست داشتنی است.
 
عروسک و اسباب بازی

به مهمانی انارها و گیاهان دارویی بروید / تفریح ر جشنواره انار و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی در مصلی تهران

دو رویداد خوش عطر و طعم این روزها در فضای پر رفت و آمد مصلی تهران در حال برگزاری است. جشنواره انار و میوه‌های بهشتی با غرفه‌های محلی از استان‌های تولیدکننده انار مثل فارس،مرکزی،لرستان و چهارمحال بختیاری و خراسان در مجموعه چهل‌سرای مصلای امام خمینی(ره) برپاست. دیگری نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی،فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی است که بازدید کننده بسیاری دارد. پس حالا که این جشنواره‌ها همزمان در حال برگزاری هستند این آخر هفته سری به این جشن‌ خوراکی‌ها بزنید. در اینجا تمام غرفه های محصولات طبیعی با تخفیف، خوردنی‌های خوشمزه‌ای را به شما ارائه می‌دهند.به علاوه اینکه اطلاعات مفید و خوبی درباره خواص و کاربرد تمام گیاهان مفید دارویی در اختیارتان قرار خواهد داد.این جشنواره‌ها تا جمعه در خیابان شهید بهشتی،نمایشگاه مصلی امام خمینی تهران برپاست.

جشنواره انار

عکاس: حمیدرضا معیر


یک آخر هفته ماجراجویانه / تفریح در کول خرسان دزفول

جنوبی‌ها برای آخر هفته یک طبیعت گردی ماجراجویانه را تجربه کنید! در نزدیکی دزفول جایی به نام کول خرسان قرار دارد که تصور وجود چنین جاذبه‌ای دور از ذهن است و با دیدنشان غافلگیر خواهید شد.اما رفتن به این نقطه یک پیش شرط جدی دارد و آن هم همراه داشتن یک راهنمای با تجربه است.پا گذاشتن به دره‌های تنگ با دیواره‌های سنگی وهم انگیز و بلند از طرف دیگر جوشیدن چندین چشمه از دیواره‌های آن که باید از میان دیواره‌های بلند این دره عبور کنید.اینجا همه چیز عجیب و غریب و شگفت انگیز است پس اگر یک طبیعت گرد حرفه‌ای هستید این پیشنهاد مخصوص شماست.بهتر است فکر اینکه به تنهایی و بدون تجربه به کول خرسان بروید را از سرتان بیرون کنید.این تفریح ماجراجویانه که در ۳۲ کیلومتری شمال دزفول قرار دارد که برای رسیدن به آن باید از روستای بیشه بزان درمنطقه شهیون گذر کنید.

کوهستان دزفول

تفریح و هیجان برای تجربه‌ای تازه / اسب سواری با اسب پونی در تهران

این آخر هفته می‌توانید به پارک ارم بروید و از کلی بازی هیجان انگیز لذت ببرید و هم اسب سواری کنید.اگر برای سفری یک روزه به سرزمین حیوانات پارک ارم و اسب سواری آماده و یک تفریح دوست داشتنی در کنار خانواده، دوستان و کودکان و کسب تجربه‌ای جدید هیجان زده هستید به این پیشنهاد هم خوب فکر کنید. برای اسب سواری این آخر هفته به باغ وحش پارک ارم غرفه گیفت شاپ بروید و از اسب سواری با اسب پونی برای بچه‌ها یا بزرگسالان لذت ببرید. از ٩ صبح تا ٥ بعد از ظهر برای این تجربه متفاوت و شیرین همراه بچه‌ها راهی پارک ارم شوید.

پونی سواری

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16443 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11611 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4096 بازدید