2109
این هفته تفریح در تهران، اراک، کاشان و مشهد

این هفته تفریح در تهران، اراک، کاشان و مشهد

1398/02/11 بازدید1361

هوا در این روزهای بهاری برای هر مسافرت و تفریحی مناسب است.  بنابراین از روزهای بهاری در این آخر هفته نهایت استفاده را ببرید تا در آغار هفته پر از انرژی و نشاط به استقبال کار بروید. اگر در هر نقطه‌ای از ایران باشید می‌توانید با پیشنهادهای ما کلی خاطره بسازید و همراه دوستان و خانواده تفریح کنید. 

گنجینه‌ای چشم‌نواز از هنر کاشی­‌کاری ایرانی را ببینید / حمام چهارفصل اراک

اگر می‌خواهید نمونه‌ای بی‌نظیر از معماری ایرانی را ببینید بنای حمام چهارفصل اراک یکی از همین‌هاست. این حمام پس از شکل‌گیری شهر اراک یعنی حدود ۱۰۰ سال پیش و در زمان حکومت احمدشاه قاجار به دستور محمدابراهیم خوانساری در طول ۳۸ ماه بناشده است. به‌علاوه اینکه ۱۶۰۰ مترمربع مساحت دارد و بزرگ‌ترین حمام ایران شناخته می‌شود. در این بنای تاریخی مجموعه‌ای از کاشی­های هفت‌رنگ و کاشی­های معرق را خواهید دید که بسیار زیبا و هنرمندانه در معماری سقف و دیوارهای آن به‌کاررفته و نقوش بسیار زیبای انسانی، حیوانی و گیاهی با کاشی‌های خشتی و قالبی و فتیله‌ای با نقوش اسلیمی، ختایی و نقوش هندسی آن را حیرت‌انگیز کرده است. پس برای اینکه با جزییات بهتر و بیشتر از این بنا و قسمت‌های اعجاب‌انگیز بخش‌های مردانه، زنانه و حمام خصوصی آشنا شوید در شهر اراک به در خیابان شهید بهشتی نرسیده به میدان هفت‌تیر بروید و از این‌همه هنر لذت ببرید.

حمام چهارفصل در اراک

عاشق تاریخ و معماری شوید / موزه تماشاگه زمان تهران

شاید فکرش را نمی‌کنید که در پایتخت هم بتوان برای ساعاتی از دغدغه‌ها دور شد و گشتی خاطره‌انگیز لابه‌لای تاریخ و زیبایی‌هایش زد. تا به حال به این فکر کرده‌اید که ساعت‌های اولیه چه شکلی داشتند و از کجا به اینجا رسیده است یا قدیم‌ترها چگونه زمان را می‌سنجیدند و چه وسایلی برای این کار داشتند؟ اگر می‌خواهید جواب این سوال‌ها را پیدا کنید، برای تفریح آخر هفته قدم در موزه تماشاگه زمان بگذارید. اینجا اولین موزه ساعت در ایران است، ساختمانی آبی رنگ در میان یک باغ زیبا که با گچ بری، آیینه کاری، مقرنس کاری و گره چینی مزین شده است و در خود کلکسیونی جذاب از ساعت‌ها و ابزار سنجش زمان مثل ساعت آبی، آفتابی، روغنی، شمعی، شنی، طنابی و ساعت های قدیمی خارجی از کشورهای فرانسه، سوییس، انگلیس و آلمان را دارد. موزه زمان در تهران، خیابان زعفرانیه، نبش خیابان پرزین بغدادی قرار دارد.

موزه تماشاگه زمان در تهران

تفریح آخر هفته در باغی پر از پرنده / باغ پرندگان در مشهد

یک پیشنهاد خانوادگی و دل انگیز برای تفریح آخر هفته شما آن هم قدم زدن در فضایی دنج و آرامش بخش و تماشای پرندگان در باغ پرندگان مشهد. از این بهتر نمی‌شود تا صدها پرنده نادر و کمیاب را یکجا در باغی زیبا و خوش منظره از نزدیک ببینید. بچه‌ها عاشق حیوانات هستند پس تجربه شیرین لمس و بازدید از پرندگان ایرانی و آسیایی و البته پرندگانی از کشور آفریقا را در این باغ پرندگان از دست ندهید. این باغ به دلیل طراحی ویژه و نگهداری از پرندگانی منحصر بفرد از شکیل‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد است. پس بی دلیل و بهانه این آخر هفته وارد منطقه گردشگری سپاد شوید تا روبروی الماس شرق باغ پرندگان را به چشم ببینید.

باغ پرندگان در مشهد

محو معماری و زیبایی شوید / خانه منوچهری کاشان

شمارا به یکی از گنجینه‌های بی‌نظیر معماری سنتی ایران با 400 سال قدمت در بافت تاریخی شهر کاشان دعوت می‌کنیم. اینجا جایی نیست جز خانه‌ منوچهری کاشان که در محله پشت عمارت کاشان و در نزدیکی بازار قدیمی و در حد واسط محله سرپله و سرسنگ قرار دارد. این مجموعه‌ای زیبا و دیدنی با داشتن کارگاه مخمل زری‌بافی، فروشگاه، سینما و رستوران غذاهای بومی برای گذراندن یک روز رؤیایی بی‌نظیر است. اتاق‌های این خانه با ویژگی‌های تزئینی خاص طراحی‌شده‌اند؛ به‌طوری‌که در سه وجه حیاط اتاق‌های آن مشرف‌به حوض آب و باغچه‌های زیبا هستند. شما ‌می‌توانید با رفتن به این خانه سنتی و رؤیایی یک روز را فارغ از هیاهوی دنیای امروز، در تاریخ زندگی کنید و از آرامش و این‌همه زیبایی لذت ببرید.

خانه منوچهری در کاشان

ارسال نظر شما

login captcha

مشهد واقعا شهر زیبا و در عین حال پیشرفته ای هست

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16535 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5258 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11685 بازدید