2109
گل های پاییزی در باغچه بکارید

گل های پاییزی در باغچه بکارید

1397/07/17 بازدید2007
شاید بعضی از خانم‌های باردار که قرار است فرزندشان در پاییز متولد شود تمایل داشته باشند که حیاط خانه را از قبل برای ورود نوزاد، گلباران کنند. این ایده خوب زمانی اجرایی می‌شود که خانم‌های باردار گل های مناسبی را برای کاشت در باغچه یا پشت پنجره‌ها انتخاب کنند. در اینجا چند گل پاییزی را به شما معرفی می‌کنیم که در پاییز گل می‌دهند، نگهداری آنها آسان است و با کاشتن شان می‌توانید در این فصل از دوران بارداری، خانه‌ای زیبا و دلپذیر داشته باشید.

مینا، گل پاییزی دلربا

یکی از گیاهانی که در فصل پاییز گل می‌دهد، مینا است. گل مینا شبیه یک آفتابگردان کوچک است و گلبرگ‌های درخشانی دارد. این گل در رنگ‌های صورتی، سفید، قرمز، بنفش و آبی دیده می‌شود. البته همه انواع میناها در پاییز گل نمی‌دهند. برای شناسایی مینای مناسب کافی است به گل‌فروشی سری بزنید و ببینید کدام میناها گل می‌دهند. سپس آنها را به خانه بیاورید و در گلدان‌های پشت پنجره یا باغچه خانه بکارید. بعضی از گل‌های مینا پایه کوتاه و گروهی دیگر پایه بلند هستند. نگهداری از گل مینا بسیار ساده و آسان است. بهتر است این گل را جایی قرار دهید که نور کامل آفتاب به آن بتابد. مینا برای کاشت در حاشیه باغچه خانه شما بسیار مناسب است. علاوه بر این گل مینا در دسته گیاهان مقاوم قرار می‌گیرد، در مقابل کم آبی مقاومت خوبی دارد و به سرعت رشد می‌کند. مینا به‌طورمعمول تا اواسط پاییز گل می‌دهد.

مینا گل پاییزی زیبا

داوودی، گل پاییزی رنگارنگ

گل داوودی اصالتاً بومی چین و ژاپن است اما در آب و هوای ایران هم به خوبی رشد می‌کند و گل می‌دهد. بعضی از انواع داوودی‌ها در فصل پاییز هم گل می‌دهند و می‌توانند زینت بخش آپارتمان یا حیاط و پنجره خانه شما باشند.
داوودی در مقابل آفت حساس است؛ از این رو باید مراقب باشید که گیاه بیمار نشود یا آفت نزند. مهم‌ترین آفت داوودی شته‌ها هستند. برای جلوگیری از شته زدن داوودی بهتر است آن را در سایه قرار ندهید و بین بوته فاصله مناسبی در نظر بگیرید. اگر به داوودی صبح‌ها آب بدهید گیاه شما در طول روز خوشحال و سرحال‌تر می‌شود.

گل داوودی، گل مناسب پاییز

کوکب، گل پاییزی محبوب

گل کوکب در سراسر دنیا بسیار محبوب است و شکل‌های متفاوتی دارد. این گل در کشورهای امریکای جنوبی و مکزیک بیشتر دیده می‌شود. کوکب به صورت تک شکوفه، دو شکوفه و چند شکوفه و در رنگ‌های نارنجی، صورتی، گل بهی، قرمز، بنفش و .. کشت می‌شود. کوکب گیاهی نور دوست است و لازم است که آن را پشت پنجره‌های پر نور جنوبی قرار دهید. اگر در خانه پاسیو یا بالکنی با نور خوب دارید این فضاها هم برای نگهداری از کوکب مناسب هستند. نکته دیگر در مورد نگهداری از کوکب این است که این گیاه نیاز آبی بالایی دارد؛ از این رو باید مراقب باشید که خاک آن حتی در فصل پاییز هم خشک و بی آب نباشد.

گل کوکب، گل زیبای پاییز

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16415 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11603 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3817 بازدید