2109
یک ظرف سالاد همراه با نوستالژی کودکی/ این سبزی‌ها را در باغچه بکارید!

یک ظرف سالاد همراه با نوستالژی کودکی/ این سبزی‌ها را در باغچه بکارید!

1395/07/25 بازدید6554

نی‌نی سایت: هاجر هوشیارمحبوب، کارشناس منابع طبیعی/ پاییز که از راه می‌رسد می‌توان حضورش را با زرد و نارنجی شدن برگ درختان و غروب‌های زودهنگام و حتی باد سردی که برگ‌های ریخته را از روی زمین جارو می‌کند، احساس کرد. شاید بیشتر از هر چیز رنگ باغچه‌هاست که تغییر فصل را نشان می‌دهند. گل‌های تابستانی از باغچه می‌روند و جای طراوت و زندگی را به سکوت و خمودگی می‌دهند.
اما شما می‌توانید جلوی این موضوع را بگیرید و با کاشت سبزیجات و صیفی‌جات پاییزی علاوه بر اینکه به باغچه خودتان رونقی دوباره می‌دهید از لذت استفاده و مصرف چیزی که با دست خود کاشته‌اید نیز برخوردار شوید. درست است که در این فصل دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و آفتاب آنچنان که باید و شاید پرتوی نور خود را بر زمین نمی‌تاباند اما هنوز می‌توانید گیاهانی را پیدا کنید که در مقابل این شرایط مقاوم هستند و با این مشخصات قادر به رشد هستند. پس تا بیش از این فرصت نگذشته دست به کار شوید.

یک ظرف سالاد درون باغچه
یکی از صیفی‌جات مصرفی خانواده‌ها کاهو است که برای تهیه سالاد بسیار به کار می‌رود. شما می‌توانید به راحتی آن را در این فصل بکارید و از محصولی که به دست می‌آورید استفاده کنید. جالب است بدانید که پرورش کاهو ساده است و اگر شما تا به حال تجربه کاشت سبزی و صیفی را نداشته‌اید، با خیال راحت می‌توانید از پس این کار بربیایید، علاوه بر این کاهو به سرعت رشد می‌کند و شما ثمره کارتان را خیلی زود مشاهده می‌کنید. کاهو دمای پایین هوا را به راحتی تحمل می‌کند و می‌توانید حتی در طول زمستان نیز آنها را در باغچه نگه دارید.
اما کاهو تنها صیفی سالاد نیست که در این فصل می‌توانید در باغچه داشته باشید، شما می‌توانید رنگ و لعاب بیشتری به ظرف سالاد خود بدهید و برای این کار کلم بروکلی و کلم پیچ را نیز به باغچه خود اضافه کنید و به خودکفایی در تولید سالاد برسید! کاشت و نگهداری از این انواع نیز ساده است و در برابر سرمای هوا مقاوم هستند.

عطر سیر و جعفری
اسفناج یکی از سبزیجات بسیار مفید و مغذی است که مخصوص فصل‌های سرد سال است. پس چه بهتر که بتوانید خودتان این سبزی را در باغچه پرورش دهید و از آن به صورت تازه و طبیعی استفاده کنید. اما در کنار این سبزی که بیشتر به صورت پخته و در غذا استفاده می‌شود، می‌توانید سبزیجاتی برای مصرف خام نیز داشته باشید. تربچه و جعفری دو سبزی هستند که در مقابل سرما مقاومت بالایی دارند و اگر شما از پس پرورش شاهی و ریحان برنیایید، مطمئنا آنها را می‌توانید در باغچه خود حفظ کنید. پاییز و زمستان فرصت خوبی برای کاشت سیر نیز به شمار می‌رود. برای کسانی که از برگ سیر برای طبخ غذا استفاده می‌کنند، فرصت چشیدن طعم برگ‌هایی که در باغچه خود پرورش داده‌اند، مغتنم است.

مسابقه محصول برتر
شاید جذاب‌ترین صیفی پاییزی هویج باشد. با آن رنگ نارنجی زیبا که معرف پاییز است و رشدی که از دید شما پنهان می‌ماند تا زمانی که دل به دریا بزنید و آن را از خاک بیرون بکشید تا با یک ریشه کوچک نارس مواجه شوید یا یک هویج درست و حسابی! دیدن باغچه‌ای که در آن هویج کاشته شده باشد، یادآور خاطرات کودکی‌هایی است که در کارتون‌های آن مردم محلی برای کاشت بهترین هویج با هم رقابت می‌کردند. یا آن خرگوش بازیگوشی که در میان ردیف‌های سبز می‌چرخید و هویج‌ها را بیرون می‌کشید تا کشاورز با عصبانیت او را تعقیب کند. نتیجه کاشت این صیفی هر چه که باشد، مهم نیست... امتحان کردن کاشت آن به لذتش می‌ارزد!

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها