2109
گل های تابستانی را در خانه بکارید

گل های تابستانی را در خانه بکارید

1397/04/26 بازدید874
تابستان و هوای گرم بعضی از خانم‌ها را تشویق می‌کند تا گل هایی با حال و هوای تابستانی انتخاب کرده و از رنگ های گرم برای تزئین حیاط و گلدان‌های پشت پنجره کمک بگیرند. بیشتر گل­ های تابستانی خوش‌رنگ و لعاب هستند و در رنگ‌هایی مانند زرد، نارنجی، سرخابی، قرمز و... دیده می‌شود. اگر می‌خواهید با پالت رنگی زرد و نارنجی گل­های زیبایی را برای گلدان‌های پشت پنجره یا حیاط انتخاب کنید، این پیشنهادهای جذاب را از دست ندهید.

جعفری، گل زیبا و مقاوم تابستانی

شاید این گل زیبا را زیاد دیده‌اید اما نمی‌دانید که با یکی از سبزی‌های خوردن معروف ما همنام است! گل جعفری گیاهی مقاوم و زیباست که تمام طول تابستان تاب می‌آورد و در مقابل گرمای هوا مقاومت خوبی دارد. اگر می‌خواهید در حاشیه باغچه‌تان گل های زیبایی داشته باشید جعفری را انتخاب کنید.
 

در مورد کاشت و نگهداری از این گل زیبای تابستانی اطلاعات بیشتری داشته باشید:
  • این گیاه از خانواده آفتابگردان‌ها است، گونه‌های مختلفی دارد و از آفریقا، امریکای شمالی و جنوبی به ایران رسیده است. گل جعفری می‌تواند در فصل تابستان مهمان خانه‌هایتان باشد. ازاین‌جهت می‌گوییم مهمان که گل جعفری به‌طورمعمول گیاهی یک‌ساله یا چندساله است و بعد از مدتی به‌ناچار مجبور می‌شوید آن را با گل یا گیاه دیگری جایگزین کنید. درمجموع نگهداری از این گیاه ساده است و خیلی زود خشک و پژمرده نمی‌شود.
  •  مراقب باشید که خاک گل جعفری هرگز خشک نشود و برحسب موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای محل زندگی‌تان، زمان آبیاری مناسبی برایش در نظر بگیرید. این راهم بدانید که خاک رسی یا لومی که زهکشی خوبی دارد، بهترین گزینه برای کاشت و پرورش گل جعفری است. برای کاشت این گل در گلدان بهتر است مخلوطی از خاک باغچه به همراه خاک پیت و ورمی کمپوست را در نظر بگیرید.

آهار، گل تابستانی خوش‌رنگ و لعاب

یکی از گل­­های تابستانی جذابی که در رنگ‌های مختلف دیده می‌شود و انواع زرد، نارنجی هم دارد، گل آهار است. گل آهار از خرداد تا شروع فصل سرما گل می‌دهد؛ بنابراین با کاشت آهار در گلدان‌های کنار پنجره یا در باغچه و نگهداری مناسب از آن، می‌توانید مطمئن شوید که در فصل تابستان همچنان به گل می‌نشیند. گل آهار به کود دهی خاصی نیاز ندارد و در خاک باغچه معمولی هم به‌خوبی رشد می‌کند. البته می‌توانید برای افزایش گل‌دهی ماهی یک‌بار ازکود مایع استفاده کنید.

گل آهار،گلی تابستانی

   
آبیاری گل تابستانی آهار اهمیت زیادی دارد

یادتان باشد که اگر گل آهار را به خانه می‌آورید بهتر است برنامه منظمی برای آبیاری در فصل تابستان در نظر بگیرید. درواقع نکته مهم این است که مراقب باشید خاک آهار کاملاً خشک نشود و قبل از خشکی خاک، آن را آبیاری کنید. از طرف دیگر خاک را غرق در آب نکنید چون در چنین شرایطی احتمال پوسیدگی ریشه گیاه وجود دارد.

گل داوودی، گیاه سرزنده تابستانی

این گل هم می‌تواند مهمان تابستانی باغچه و گلدان‌های شما باشد و با داشتن گل های رنگارنگ مختلف از جمله گل های زرد و نارنجی، شادی و نشاط زیادی به خانه شما می‌بخشد.

چطور از این گل تابستانی زیبا نگهداری کنیم؟

  • گل داوودی آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد اما می‌تواند سایه جزئی را هم تحمل کند.
  • بهتر است قبل از اینکه خاک اطراف گل داوودی کاملاً خشک شود، برای آبیاری این گیاه دست‌به‌کار شوید.
  • در مورد نحوه کاشت این گیاه بهتر است بدانید که خاک داوودی‌ها باید نرم و با کود پوسیده دامی یا کود کمپوست تقویت‌شده باشد. به‌این‌ترتیب زهکشی خاک مناسب‌تر می‌شود. وقتی خاک رسی و سفت باشد آب داخل خاک تجمع پیداکرده و زهکشی نامناسب سبب می‌شود که ریشه گیاه صدمه ببیند.
  • گل ها را بافاصله 20 تا 30 سانتی‌متری از یکدیگر بکارید تا فضای کافی برای رشد داشته باشند. اگر می‌خواهید گل بزرگ و توپی شکلی داشته باشید هرچند وقت یک‌بار سرشاخه‌ها را هرس کنید تا به‌صورت انشعابی رشد نکنند.
گل داوودی

رعنا، گل تابستانی شاداب

اگر به دنبال یک گل تابستانی شاد و زیبا هستید که حال و هوای طبیعت را بیشتر برایتان تداعی کند، گل رعنا را انتخاب کنید. این گل برای کاشت در فضای بیرون از خانه کاملاً مناسب است و برای رشد و گل دهی به نور کامل آفتاب نیاز دارد و در آب‌وهوای خشک به‌خوبی گل می‌دهد.
رعنا در رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز دیده می‌شود. باوجوداینکه نسبت به تحمل هوای گرم صبر و طاقت خوبی دارد اما لازم است که برنامه‌ای برای آبیاری منظم آن داشته باشید و هر زمان سطح خاک خشک شد، به‌موقع آب موردنیاز را به گیاه برسانید تا ریشه‌های آن خشک نشود.
گل رعنا در خاک معمولی هم به‌خوبی رشد می‌کند اما هرچقدر خاک سبک‌تر باشد برای گیاه مناسب‌تر است.
اگر می‌خواهید سال آینده هم این گیاه زیبا را در گلدان یا باغچه داشته باشید بعد از خشک شدن گل ها، بذرهای رعنا را جمع آورده کرده و در روزهای قبل از بهار در خاک بکارید تا گیاه شما به‌خوبی رشد کند.

گل رعنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16496 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11654 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4707 بازدید