2109
میشه قبل از بارداری تعیین جنسیت کرد؟

میشه قبل از بارداری تعیین جنسیت کرد؟

1403/01/05 بازدید420

تعیین جنسیت نوزاد قبل از بارداری

تعیین جنسیت در زندگی امروزه خیلی برای والدین مهمه، نه اینکه فکر کنین دختر دوست دارن یا پسر، بلکه به خاطر اینه که به قول معروف دوست دارن جنس‌شون جور باشه. یعنی با تعیین جنسیت قبل از بارداری می‌شه دختر یا پسر بودن بچه رو خودتون تعیین کنین. اگه دختر دارین و می‌‌خواین بچه بعدی‌تون پسر باشه و برعکس بهتره که با نی نی سایت توی شگردهای تعیین جنسیت همراه بشین.

هزینه سونوگرافی جنین

برای تعیین جنسیت قبل از حاملگی باید کجا بریم؟

قبلا فکر می‌کردن این مادره که جنسیت بچه‌ رو تعیین می‌کنه اما بعدا پیشرفت علم نشون داد که اسپرم مرد تعیین‌کننده پسر و دختر بودن جنین هست. اسپرم خانم از دو تا کروموزم X تشکیل شده اما اسپرم مرد یدونه کروموزم X داره و یدونه کروموزم Y. کروموزم X تعیین‌کننده جنسیت دختره و Y تعیین‌کننده پسر بودن نوزاده. با پیشرفت علم این روزها دیگه تعیین جنسیت مثل قبل سخت نیست و خیلی راحت می‌تونین برای تعیین جنسیت نوزادی که قصد آوردنش رو دارین به متخصصین زنان و زایمان، مرکزهای ناباروری و متخصصین اورولوژی مراجعه کنین. توی این مرکزها می‌تونن با استفاده از روش‌های مختلفی که وجود داره، قبل از بارداری جنسیت نوزادتون رو طبق خواسته شما تعیین کنن. خب حالا این روش‌ها چیا هستن؟

چه روش‌هایی برای تعیین جنسیت قبل از بارداری وجود داره؟

کلا می‌شه گفت که برای تعیین جنسیت قبل از حاملگی سه روش وجود داره: روش‌های پزشکی و علمی، روش‌های سنتی و روش‌های خونگی.

روش‌های خونگی برای تعیین جنسیت

یکی از روش‌های خونگی برای تعیین کردن جنسیت جنین قبل از حاملگی اینه که از یه رژیم غذایی خاص استفاده کنین. اگه قصد بارداری دارین بهتره از دو ماه قبل شروع به اجرای این رژیم غذایی کنین. البته بهتره برای استفاده از این راه از یه متخصص زنان و متخصص تغذیه کمک بگیرین.

زمان مقاربت و پوزیشن انتخابی‌ برای نزدیکی هم می‌تونن بهتون کمک کنن. مثلا قبل از مقاربت اگه قصد دختردار شدن دارین بهتره محیط واژن رو اسیدی کنین و برای پسردار شدن محیط واژن باید قلیایی بشه. حالا چه زمانی محیط واژن قلیایی می‌شه و چه زمانی اسیدی؟ 48 ساعت بعد از تخمک‌گذاری معمولا محیط واژن قلیایی و بعد از این مدت محیط اسیدی می‌شه.

روش‌های طب سنتی برای تعیین کردن جنس نوزاد قبل از بارداری

طب سنتی هم برای تعیین جنسیت نوزاد قبل از بارداری نکاتی رو ارائه می‌ده که می‌تونن کمک کنن تا به جنسیت دلخواهتون برسین.

یکی از نکاتی که طب سنتی تو تعیین کردن جنسیت جنین قبل از حاملگی روش تاکید داره توجه به گرمی و سردی غذاهاست. اگه قصد پسردار شدن دارین، بهتره از گرمی‌جات استفاده کنین اما اگه منتظرین تا خانواده با اومدن یه دختر گرم‌تر بشه، غذاهای سرد بخورین. البته بهتره بدونین که این رژیم غذایی تو طب سنتی برای مادرهایی که بدن نرمال دارن و بیماری خاصی ندارن تاکید می‌شه. مثلا اگه فشار خون دارین و پسر می‌خواین نباید حتما گرمی‌جات مصرف کنین. تو این حالت بهتره برین سراغ روش‌های دیگه‌.

روش‌های پزشکی تعیین جنسیت

روش‌های پزشکی برخلاف روش‌های خونگی و سنتی علمی هستن و به‌مراتب با مقایسه با این دو روش مطمئن‌ترن و دقت بالایی دارن. بیایین با همدیگه بعضی از روش‌های علمی تعیین جنسیت نوزاد قبل از بارداری رو بخونیم.

  • تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی جنین یا PGD
  • تلقیح داخل رحمی اسپرم یا IUI
  • باروری آزمایشگاهی یا IVF
  • تزریق درون سیتوپلاسمی اسپرم یا ICSI

هر کدوم از این روش‌های علمی برای تعیین جنسیت توی آزمایشگاه‌ها توسط متخصصین انجام می‌شن. مثلا تو روش آی یو آی اسپرم آماده‌شده رو به رحم خانم تزریق می‌کنن. برای پسردار شدن اسپرم‌های حاوی کروموزم Y  به رحم تزریق می‌شن و برای دختردار شدن اسپرم‌هایی با کروموزم X  رو باید به رحم تزریق کرد.

تعیین جنسیت نوزاد قبل از بارداری

حرف آخر

تعیین جنسیت قبل از بارداری می‌تونه کمک کنه تا هم طعم دختردار شدن رو بچشید و هم بدونین که مزه پسردار شدن چه جوریه. شاید بعضی‌ها فکر کنن که هر چی خدا بخواد بهتره. به‌هرحال هرکسی نگرش خاص خودش رو داره. استفاده از این روش‌ها به این معنی نیست که یه جنسیت به جنسیت دیگه می‌تونه برتری داشته باشه. هم دختر و هم پسر هدیه‌های الهی هستن که خداوند به پدر و مادر عطا می‌کنه تا زندگی شادتری رو تجربه کنن.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها