2109
آیا تعیین جنسیت قبل از بارداری ممکنه؟

آیا تعیین جنسیت قبل از بارداری ممکنه؟

1402/07/20 بازدید806

تعیین جنسیت قبل از بارداری و نکات مهم مربوط به اون

برخی معتقدن تعیین جنسیت قبل از بارداری امکان پذیره و در بعضی شرایط این امکان وجود داره که بتونین از قبل جنسیت فرزندتون رو مشخص کنین. در سال‌های اخیر دغدغه اکثر زوج‌ها پسر یا دختر بودن فرزندشونه. خیلی از اون‌ها دوست دارن قبل از باردار شدن جنسیت جنین‌شون رو خودشون مشخص کنن. در این مقاله قصد داریم تا در مورد تعیین جنسیت قبل از بارداری نکاتی رو بهتون توضیح بدیم. تعیین جنسیت قبل از بارداری، به طور کلی به دو روش آی‌یو‌آی و آی‌وی‌اف تا حدودی امکان پذیره. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر به ادامه مقاله توجه کنین:

تعیین جنسیت با روش های خانگی- آیا تعیین جنسیت قبل از بارداری ممکنه؟| نی نی سایت

 آی یو آی (IUI):

آی‌یوآی یا برنامه‌ریزی ژنتیکی قبل از تخمک‌گذاری، یه روش برای تعیین جنسیت جنین هست. در این روش، تخمک‌ها و اسپرم جمع آوری می‌شن و سپس تحت آزمایش‌های ژنتیکی قرار می‌گیرن. با استفاده از تست‌های ژنتیکی، جنسیت هر جنین تعیین می‌شه. این روش عموما در مواردی استفاده می‌شه که بعضی از بیماری‌های ژنتیکی به نسل بعدی انتقال داده می‌شن و تشخیص زودهنگام این بیماری‌ها می‌تونه مفید باشه.

آی‌وی‌اف (IVF):

آی‌وی‌اف یه روش بارورسازی مصنوعی هست که در اون تخمک و اسپرم در محیط آزمایشگاهی خارج از بدن زن باهم ترکیب می‌شن. در بعضی موارد، پس از ترکیب تخمک و اسپرم، می‌شه با استفاده از آزمایش‌های ژنتیکی جنسیت جنین رو تعیین کرد. این روش تعیین جنسیت جنین رو امکان‌پذیر می‌کنه، اما معمولا از آی‌وی‌اف به عنوان روش مرتبط با ناباروری نام برده می‌شه و ممکنه قوانین و محدودیت‌های خاصی در هر کشوری برای استفاده از اون وجود داشته باشه.

در هر صورت، تعیین جنسیت قبل از بارداری یه مسئله حساسه و قوانین و مقررات مختلفی در هر کشوری برای استفاده از این روش‌ها وجود داره. در بعضی از کشورها، استفاده از این روش‌ها ممکنه محدود شده یا غیرقانونی باشه.

تاثیر بر جنسیت جنین قبل از بارداری:

همانطور که قبلا هم توضیح داده شد، امکان تعیین جنسیت قبل از بارداری امکان‌پذیره، اما بعضی راهکارها هم هستن که می‌تونن روی جنسیت جنین شما تاثیرگذار باشن در ادامه به برخی از اون‌ها اشاره می‌کنیم:

زمان‌بندی تعیین جنسیت:

روش زمان‌بندی برای تعیین جنسیت قبل از بارداری مورد توجه افراد زیادی هست. این روش بر اساس موقعیت زمانی نزدیکی و تخمک‌گذاری زن برای تعیین جنسیت فرزند توصیه می‌شه. برای مثال:

برای داشتن فرزند پسر:

  • نزدیکی جنسی باید نزدیک به زمان تخمک‌گذاری زن انجام بشه.
  • تخمک‌گذاری زن عموما 2 تا 3 روز بعد از تموم شدن دوره قاعدگی اتفاق می‌افته. پس نزدیکی برای پسردار شدن حدود 2-3 روز قبل از تخمک‌گذاری توصیه می‌شه.
  • در این روش فرض می‌شه که اسپرم حاوی کروموزوم Y که به سمت داخل رحم حرکت می‌کنه، سریع‌تر از اسپرم حاوی کروموزوم X هست. با نزدیکی در زمان تخمک‌گذاری زن، احتمال تماس اسپرم حاوی کروموزوم Y با تخمک بیشتر می‌شه و احتمال داشتن فرزند پسر هم افزایش پیدا می‌کنه.

برای داشتن فرزند دختر:

  • نزدیکی باید زمانی انجام بشه که اسپرم حاوی کروموزوم Y هنوز در لوله‌های فالوپ هستن و تخمک‌گذاری هنوز اتفاق نیفتاده.
  • همونطور که می‌دونین تخمک‌گذاری زن معمولا چند روز بعد از تموم شدن دوره پریودی اتفاق می‌افته. بنابراین، نزدیکی برای دختردار شدن 3-4 روز قبل از تخمک‌گذاری توصیه می‌شه.
  • در این روش فرض می‌شه که اسپرم حاوی کروموزوم X آهسته‌تر حرکت می‌کن و دارای عمر بیشتری هم هست. با نزدیکی قبل از تخمک‌گذاری، اسپرم حاوی کروموزوم X که در واژن و لوله‌های فالوپ حضور داره با تخمک تماس پیدا می‌کنه و منجربه دختر شدن جنین می‌شه.

پوزیشن نزدیکی برای تعیین جنسیت:

بعضی از افراد اعتقاد دارن که طرز قرارگیری در زمان نزدیکی هم می‌تونه روی تعیین جنسیت قبل از بارداری تاثیرگذار باشه. برای مثال، از طریق پوزیشنهایی که دخول عمیق در اون‌ها صورت می‌گیره، احتمال داشتن فرزند پسر بیشتر می‌شه. دقت داشته باشین که هیچ تایید علمی قطعی برای این مورد وجود نداره و همگی بر پایه تجربه و باورهای شخصی هستن.

آیا تعیین جنسیت قبل از بارداری ممکنه؟| نی نی سایت

محیط واژن:

محیط واژن هم می‌تونه روی جنسیت جنین قبل از بارداری تاثیرگذار باشه. معمولا اعلام می‌کنن که اگر واژن محیط قلیایی داشته باشه برای جنین پسر مناسب‌تره . بنابراین، بعضی از افراد اعتقاد دارن که با تغییر محیط واژن به محیطی اسیدی، احتمال داشتن فرزند دختر افزایش پیدا می‌کنه.

جمع‌بندی:

در این مقاله در خصوص تعیین جنسیت قبل از بارداری توضیحاتی رو خدمتتون ارائه کردیم. توجه داشته باشین که هیچ‌کدوم از این روشها قطعی نیستن و فقط می‌تونن احتمال بدن که جنین‌تون همون جنسیتی رو داشته باشه که شما دوست دارین. توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری اول با یه پزشک متخصص مشورت کنین.

.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها