2709
تغذیه در تعیین جنسیت نوزاد تاثیر دارد

تغذیه در تعیین جنسیت نوزاد تاثیر دارد

1393/04/18 بازدید8447

 یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه تغذیه نقش اساسی در تعیین جنسیت جنین دارد، گفت: مواد غذایی ارتباط مستقیمی با کاهش یا افزایش PH رحم داشته و بر جنسیت نوزاد تاثیرگذار است.

لادن گیاهی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، گفت: مواد غذایی حاوی سدیم، فسفات، آهن، پتاسیم و روی باعث افزایش PH رحم شده و نقش مهمی در پسر شدن جنین دارد و برعکس استفاده از خوراکی‌های حاوی کلسیم، منیزیم و مس PH رحم را کاهش داده و باعث تولد نوزاد دختر می‌شود.
وی افزود: ترشحات مخاطی دهانه رحم در موقع تخمک گذاری به جذب اسپرماتوزوئیدها کمک می‌کند و از آن جایی که اسپرماتوزوئید پسر از قدرت تحرک بیشتری برخورداراست، مناسب بودن ترشحات دهانه رحم بیشتر به نفع اسپرماتوزوئید پسر است، بنابراین استفاده از میوه‌های شیرین محتوی گلوکز، در روزهای تخمک گذاری محیط را برای جذب اسپرماتوزوئید Y مناسب‌تر می‌کند.
این کارشناس تغذیه گفت: افرادی که تمایل به داشتن نوزاد پسر دارند، بهتر است غذاهایی مانند شربت ذرت، عسل، آب نبات، غلات، هویج، بیسکوئیت، سیب زمینی پخته، کشمش، نان سفید گرم و انواع نوشیدنی‌های دارای شکر که قند خون را افرایش می‌دهد، مصرف کنند.
گیاهی خاطرنشان کرد: رعایت رژیم غذایی برای پسردار شدن در موارد فشار خون بالا، ناراحتی قلبی و نارسایی کلیوی و رعایت رژیم غذایی برای دختردار شدن در موارد اختلالات عصبی، بالا بودن کلسیم خون و نارسایی کلیوی ممنوع است.
وی در خصوص تاثیر مصرف صبحانه در تعیین جنسیت جنین گفت: گروهی که تولد فرزند پسر در آنها بیشتر بوده است، صبحانه کامل مصرف می‌کردند و گروهی که فرزند دختر در آنها بیشتر بوده است یا صبحانه مصرف نمی‌کردند یا کم مصرف می‌کردند.
گیاهی در پایان تصریح کرد: این رژیم غذایی باید از 6 هفته قبل از بارداری آغاز شود زیرا برای تنظیم PH بدن به 6 هفته زمان نیاز است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها