2109
نحوه استفاده از کانسیلر در روتین آرایشی

نحوه استفاده از کانسیلر در روتین آرایشی

1402/10/18 بازدید1361

این روزها محصولات آرایشی جدیدی شده اند که به کمک آن ها به راحتی می توان در خانه نیز یک آرایش شیک و حرفه ای داشت. یکی از این محصولات کانسیلر است. کانسیلر یکی از انواع کرم های آرایشی است که در ایجاد پوستی صاف و بی نقص نقش بسیار موثری دارد. در واقع این محصول، کرمی برای پوشاندن عیب ها و مشکلات مختلفی پوستی است.

اگر شما نیز دوست دارید یک آرایش شیک و حرفه ای همچون هنر دست میکاپ کاران حرفه ای را به راحتی در خانه بر روی صورت خود اجرا کنید حتماً باید از یک کانسیلر خوب کمک بگیرید. اما این که کانسیلر چیست و نحوه استفاده از کانسیلر در روتین آرایشی به چه صورت است را در این مطلب با هم بررسی خواهیم نمود:

کانسلیر چیست؟

کانسیلر یا تصحیح کننده رنگ، نوعی کرم پودر فشرده رنگی است که اغلب رنگ روشنی دارد. این محصول آرایشی بدون آن که باعث شود چهره حالتی غیرطبیعی پیدا کند باعث ایجاد پوست یکدست و زیبا و در نهایت آرایشی شیک و حرفه ای می شود. کانسیلرها درواقع کرم‌ پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید.از کانسیلر برای رفع تیرگی زیر چشم و پوشاندن نواقص پوستی از جمله انواع جوش، لک و تیرگی دور چشم ها است. این محصول اگر چه ممکن است در وهله اول با کرم پودر اشتباه گرفته شود اما در واقع ضخامت بیشتری داشته و قابلیت پوشش دهی آن از کرم پودر بیشتر است.

کانسلیرها در واقع پیش از آرایش وظیفه زیرسازی و یک دست کردن پوست و همچنین تصحیح رنگی را برعهده دارند تا پوست کاملاً برای یک آرایش حرفه ای و ماندگار آماده شود.

فرق کانتور و کانسیلر چیست؟

خیلی از افراد ممکن است کانتور و کانسیلر را با هم اشتباه بگیرند. اما کاربرد، رنگ بندی و روش استفاده همگی از مواردی هستند که سبب فرق کانتور و کانسیلر می شوند. کانسلیر به منظور پوشاندن نواقص صورت از جمله جای جوش، لک یا سیاهی دور چشم به کار برده می شود اما هدف استفاده از کانتور، زاویه سازی است. کانتور برخلاف کانسیلر باید چند درجه روشن از رنگ پوست انتخاب شود و همچنین نیاز است که حتماً بعد از کرم پودر استفاده شود اما کانسلیر را می توان هم قبل از کرم پودر و هم بعد از آن به کار برد.

چرا باید از کانسیلر استفاده کنیم؟

با خرید بهترین مارک کانسیلر شما می توانید از مزایای متعددی که این محصول آرایشی برای شما به همراه خواهد داشت برخوردار شوید. مزایای استفاده از کانسیلر در روتین آرایشی عبارتست از:

  • پوشش عالی برای تیرگی دور چشم
  • پوشاندن قرمزی پوست به ویژه اطراف بینی
  • رفع پف بخش های مختلف صورت
  • ایجاد حالتی یکنواخت در چهره
  • بالا بردن دوام آرایش
  • از بین بردن منافذ باز پوست
  • گرفتن روغن اضافی پوست و بخشیدن حالتی مات به چهره
  • مخفی کردن لکه ها و جوش های پوست
  • کمک به اصلاح ایرادهای خط چشم

انواع کانسیلر

کانسیلرها دارای انواع مختلفی هستند و برای آن که کانسلیر بهترین نتیجه را روی پوست داشته باشد نیاز است که با انواع کانسیلر آشنایی داشته و در زمان خرید کانسیلر بسته به شرایط پوست خود بهترین بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه با انواع کانسیلر آشنا خواهیم شد:

کانسیلر مایع

این نوع از کانسیلر انتخاب مناسبی برای پوست های معمولی و چرب است و بسته به ساختاری که داشته در نهایت به پوست، جلوه ای مات یا براق می بخشد. قابلیت پوشش عیوب پوستی این محصول کاملاً به فرمولاسیون آن بستگی دارد. این محصول همچنین در صورتی که دارای بافت سبکی باشد برای افرادی با پوست حساس نیز مناسب است.

کانسیلر کرمی

اگر دارای پوستی خشک و مختلط هستید این نوع کانسیلر می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. این محصول جلوه ای طبیعی و کمی براق به پوست می بخشد. این کانسیلر باید با یک اسفنج آرایشی مرطوب و با حرکات ضربه ای روی پوست محو شود و به خوبی قادر است با قرارگیری در فضای خالی بین چین و چروک ها، آن ها را پر کرده و پوستی صاف و یکدست ایجاد کند.

کانسیلر استیکی

بافت نیمه جامد کانسیلر استیکی باعث شده این محصول بافتی ضخیم و کرمی داشته باشد و پوشانندگی آن نیز بسیار بالا است. استفاده از این محصول از آن جایی که باعث بسته شدن کامل منافذ می شود به افرادی که پوستی چرب یا مختلط دارند توصیه نمی شود. این محصول به صورت ضربه ای یا خطی روی پوست زده شده و بعد به کمک اسفنج یا براش روی پوست پخش می شود.

کانسیلر مدادی

این نوع کانسیلر استفاده بسیار آسانی دارد. کانسیلرهای مدادی دارای ظاهری شبیه به خط چشم مدادی هستند و به راحتی می توان آن ها را در دست گرفت. این نوع از کانسیلرها نیز دارای قابلیت پوشانندگی بالایی هستند.

کاربرد کانسیلرهای رنگ در روتین آرایشی

خیلی از افراد برای پوشاندن مشکلات پوستی مختلف خود تنها از یک نوع کانسلیر استفاده نموده و انتظار دارند که پوستی صاف و یکدست داشته باشند. این در حالی است که کانسیلرها تنوع رنگی داشته و هر رنگ آن ها کاربرد خاص خود را دارد. کاربرد کانسیلرهای رنگی به شرح زیر است:

کانسیلر صورتی: این کانسیلر می تواند یک انتخاب عالی جهت پوشش تیرگی دور چشم برای افرادی با پوست روشن باشد. این محصول همچنین به خوبی خستگی چهره را نیز می پوشاند.

کانسیلر سبز: اگر پوست شما در کنار تیرگی دارای نقاط قرمز است می توانید از کانسیلر سبز کمک بگیرید. کافی است این کانسیلر را زده و پس از زدن کرم پودر با استفاده از یک کانسیلر هم رنگ کرم پودر، مواد را روی پوست تثبیت کنید.

کانسیلر بنفش: با استفاده از کانسیلر بنفش می توان تیرگی دور چشم را در پوست یا تناژ خنثی از بین برد و به روشنی پوست کمک نمود. این کانسیلر همچنین رنگ پریدگی پوست و جای جوش را نیز از بین می برد.

کانسیلر نارنجی: برای افرادی که پوست آن ها برنزه یا تیره است کانسیلر نارنجی برای پوشاندن تیرگی های پوست به ویژگی تیرگی دور چشم انتخاب مناسبی است.

کانسیلر قرمز: اگر دارای تیرگی های شدید و کبودی اطراف چشم هستید می توانید از این کانسیلر کمک بگیرید. این کانسیلر به پوست شما حالتی یکنواخت و یکدست می بخشد.

کانسیلر زرد: برای از بین بردن رنگ تیره و بنفش مانند دور چشم می توانید از کانسیلر زرد کمک بگیرید و این کانسیلر همچنین به عنوان پرایمر سایه نیز قابل استفاده است.

کانسیلر هلویی: این کانسیلر نیز برای رفع سیاهی دور چشم و لکه های تیره در پوست های روشن یا متوسط پیشنهاد می شود.

نحوه استفاده از کانسیلر

بعد از انتخاب یک کانسیلر خوب و باکیفیت و همچنین متناسب با نیاز پوستی خود، نیاز است که با نحوه استفاده از این محصول به خوبی آشنایی داشته باشید تا کاملاً روی پوست شما بهترین نتیجه را نشان دهد. در زمان استفاده از کانسیلر به ترتیب زیر عمل کنید:

  • در قدم اول باید پوست خود را با شوینده ای مناسب بشویید تا تمامی آلودگی های پوست از بین رفته و پوست کاملاً تمیز و آماده آرایش شود.
  • برای آن که کانسیلر به خوبی روی پوست شما بنشیند باید پوست مرطوب باشد. برای همین نیاز است که در این مرحله از یک مرطوب کننده مناسب استفاده نموده و با آن تمامی نواحی صورت را مرطوب کنید.
  • برای ماندگاری هر چه بیشتر آرایش، توصیه می شود بعد از مرطوب کننده از یک پرایمر خوب کمک بگیرید.
  • بعد از زدن پرایمر، نوبت به استفاده از کرم پودر می رسد. کرم پودر کمک می کند عیوب پوست تا حدودی برطرف شده و پوست حالت یکدستی به خود بگیرد.
  • کانسیلر را برداشته و برای پوشاندن سیاهی زیر چشم آن را به صورت مثلثی زیر چشم کشیده و بعد به کمک پد آرایشی به صورت ضربه محو کنید.
  • همچنین کانسیلر را می توانید روی دیگر بخش هایی از صورت که دارای عیوبی مانند جای جوش یا زخم، تیرگی یا قرمزی هستند بزنید و با پد آن را پخش کنید.

5 نکته مهم در زمان استفاده از کانسیلر

  • در زمان استفاده از کانسیلر، از میزان مناسبی از این کرم استفاده کنید و در نظر داشته باشید که استفاده از حجم زیادی از کانسیلر باعث می شود بر روی پوست لکه هایی ایجاد شود، خطوط دور چشم خود را بیشتر نشان داده و پوست خسته به نظر برسد.
  • به منظور مخفی کردن لکه های پوستی با کانسیلر بهتر است به سراغ کانسیلرهایی با فرمولاسیون ضدآب بروید تا در صورت برخورد با آب به راحتی از روی پوست پاک نشوند.
  • افرادی که دارای پوست چربی هستند حتماً از کانسیلر مناسب پوست خود انتخاب کنند تا پوست آن ها بیشتر چرب نشود.
  • برای پوشاندن لکه های پوستی بعد از زدن کانسیلر، برای تثبیت کانسیلر از پنکک یا پودر فیکس استفاده کنید.
  • به منظور مخفی کردن لکه های تیره اطراف چشم، کانسیلری را انتخاب کنید که کمی روشن تر از رنگ پوست شماست.

حرف آخر

کانسیلر یکی از محصولات آرایشی جدید و بسیار کاربردی است و داشتن آن به هر خانمی پیشنهاد می شود. شما می توانید انواع کانسیلر باکیفیت را با قیمتی مناسب از فروشگاه های اینترنتی معتبری همچون فروشگاه طرلان بخواهید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها