2109
راهنمای خرید انواع پرایمر، تینت لب و کانسیلر

راهنمای خرید انواع پرایمر، تینت لب و کانسیلر

1402/12/15 بازدید799

پرایمر، تینت لب و کانسیلر هر‌کدام وظایف خاص خود را دارند. استفاده از کانسیلر مناسب برای پوشش نقاط تیره پوست است. تینت لب با ویتامین E می‌تواند لب‌ها را مرطوب نگه دارد و پرایمر همان محصولی است که به‌کمک آن آرایش بهتر روی پوست می‌نشیند.

لوازم آرایشی باعث افزایش زیبایی و اعتماد‌به‌نفس می‌شود. انتخاب لوازم آرایشی مناسب یک چالش بزرگ برای همه افراد شده است. چون نمونه‌های فیک زیادی در بازار یافت می‌شود. در این مقاله، به راهنمایی‌ها و نکاتی برای خرید هوشمندانه انواع پرایمر، تینت لب و کانسیلر می‌پردازیم، زیرا این‌ها پایه‌های آرایش، اصل و اساس هر روتین زیبایی هستند.

استفاده محصولات آرایشی برای افزایش زیبایی و جلوگیری از ایجاد عیوب در ظاهر، در دنیای مد و زیبایی بسیار مهم است. اما انتخاب و مصرف صحیح محصولات آرایشی نیاز به دانش و آگاهی دارد. در این مقاله به بررسی و راهنمای خرید 3 محصول مهم آرایشی پایه یعنی پرایمر، تینت لب و کانسیلر می‌پردازیم.

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر آرایشی، یک ابزار ضروری در جعبه آرایش هر خانم است. این محصولات پوست را برای مراحل بعدی آماده می‌کنند. پرایم صورت به‌عنوان قدم اول در فرایند آرایش، به پوست نرمی و یکدستی می‌بخشد. با استفاده از پرایمر، محصولات آرایشی مانند کرم‌پودر و کانسیلر بهتر و ماندگار‌تر برروی پوست نشسته و از پوشاندگی بیشتری برخوردار می‌شوند. بنابراین، برای داشتن آرایش بدون نقص و زیبا خرید پرایمر ضروری شناخته شده است.

چند مدل پرایمر داریم؟

اگر می‌خواهید یک آرایش بی‌نقص داشته باشید، باید بد‌انید که چه نوع پرایمر‌های رنگی وجود دارند و چه زمانی باید از آن‌ها استفاده کرد. این پرایمر‌ها به‌منظور هماهنگ‌کردن رنگ پوست تهیه شده‌اند و مصرف آن‌ها به شما کمک می‌کند تا عیوب ظاهری خود را پنهان کنید. پرایمر‌ها در رنگ‌های متنوعی مانند زرد، سبز، بنفش و صورتی موجود هستند.

پرایمر رنگ بژ

رنگ بژ به‌خوبی برای پوست‌های روشن و معمولی مناسب است که نیاز به پوشش لکه‌های تیره و خاکستری دارند. این رنگ علاوه‌بر پوشش‌دادن لکه‌های پوست، می‌تواند به‌عنوان پایه‌ای ایده‌آل برای محصولات آرایشی عمل کند. همچنین، اگر زیر چشم‌های تیره و سیاه دارید، استفاده از پرایمر بژ می‌تواند یک انتخاب عالی برای آرایش شما باشد.

پرایمر رنگ سبز

اگر پوست چرب دارید و جوش‌هایی روی گونه‌ها، نوک بینی، پیشانی یا چانه‌تان ظاهر می‌شود و پوستتان قرمز یا ملتهب شده، بهتر است از پرایمر رنگ سبز استفاده کنید. این پرایمر متعادل‌کننده و یکدست‌کننده‌ای برای پوست شناخته شده و می‌تواند جای جوش‌ها را برطرف کند.

پرایمر رنگ بنفش

اگر از پوست خسته و بی‌روحی دارید یا زردی پوست رنج می‌برید و دوست دارید شاداب و جوان به‌نظر برسید، بهترین راه انتخاب پرایمر رنگ بنفش است. با استفاده از این محصول جادویی، پوستتان روشن و شاداب می‌شود و احساس می‌کنید که چرا این رنگ جادویی را تا الان کشف نکرده ‌بودید!

پرایمر رنگ صورتی

رنگ صورتی مناسب پوست‌های تیره، تیرگی‌های زیر چشم و افراد خسته و بیمار است. این رنگ به پوست انرژی می‌دهد و با استفاده از آن، سرزنده به‌نظر خواهید رسید.

پرایمر رنگ زرد

اگر می‌خواهید پوست صورتتان به یکدستی برسد، از پرایمر زرد مصرف کنید. افرادی که دارای پوست گندمی و سبزه هستند یا جوش‌های سیاه دارند، بهتر است از پرایمر زرد استفاده کنند تا پوستشان یکدست‌تر به‌نظر برسد.

کانسیلر برای چیست؟

کانسیلر یک نوع کرم رنگی فشرده است که به‌خوبی تمام نقایص پوست را پوشش می‌دهد، از‌جمله جوش‌ها، لک‌ها و تیرگی‌های دور چشم. این محصول از ظاهری ضخیم‌تر از کرم پودر برخوردار و مشکلاتی که کرم پودر نتوانسته پوشش دهد، به‌خوبی برطرف می‌کند.

کانسیلر‌ها وظیفه تصحیح رنگی، زیر‌سازی و یکنواخت‌کردن پوست را دارند. انتخاب کانسیلر مناسب بسیار حائز اهمیت است، زیرا مصرف محصول‌های نامناسب می‌تواند نقاط مشکل‌زای پوست را بیشتر برجسته کند. بنابراین، در خرید لوازم آرایشی و انتخاب کانسیلر باید بسیار دقت کرد و بهترین محصولات را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرد.

چند نوع کانسیلر داریم؟

پس‌از شناختن مفهوم کانسیلر، حالا با انواع آن آشنا شویم. استفاده از یک کانسیلر مناسب، کلید داشتن یک آرایش بدون عیب و نقص است. بهترین کانسیلر‌ها، تغییر رنگ، تیرگی‌ها و لک‌های پوست را پوشش می‌دهند و با انتخاب رنگ و نوع مناسب، پوست شما یکدست و یکنواخت خواهد شد.

هنگام انتخاب کانسیلر، باید نوع پوست و مشکلات آن را در نظر بگیرید. اگر پوست خشک دارید، از کانسیلر‌های مایع با پوشش مات استفاده نکنید، زیرا این محصول ممکن است خشکی پوست شما را بیشتر نشان دهد.

‌اگر پوست چرب با منافذ باز دارید، به‌دنبال کانسیلر استیک یا کرمی نباشید. این نوع محصولات ممکن است منافذ پوست را ببندند و پوست را چرب‌تر و براق‌تر کنند. این نکات مهمی هستند که باید هنگام خرید کانسیلر در نظر داشته باشید.

کانسیلر چه رنگی خوبه؟

برای پنهان‌کردن عیوبی که با پوست طبیعی شما متفاوت هستند، بهترین راه استفاده از کانسیلر‌های اصلاح‌کننده‌ی رنگ است. این کانسیلر‌ها دارای رنگ‌های مختلفی هستند و هر‌کدام برای ازبین‌بردن تغییر رنگ خاصی که روی صورت ایجاد شده توصیه می‌شوند. انواع مختلف کانسیلر دارای 5 رنگ مختلف هستند که هرکدام برای انواع پوست متفاوت به‌کار گرفته می‌شوند.

از کانسیلر بنفش کم‌رنگ برای پوشاندن زردی پوست و رنگ‌پریدگی استفاده می‌شود، کانسیلر زرد برای محوکردن حلقه‌های زیر چشم یا کبودی، کانسیلر سبز برای پوشش قرمزی و کانسیلر نارنجی برای محوکردن لکه‌های آبی، خاکستری یا بنفش استفاده می‌شود.

تینت لب چیست؟

تینت لب، ابزاری مشابه رژلب و برق‌لب است که برای آرایش لب استفاده می‌شود. بافت سبک و مایع ژله‌ای این محصول باعث می‌شود که حس سنگینی و چسبندگی روی لب‌ها نداشته باشید. رنگ تینت لب به‌اندازه‌ای پایدار است که تنها چند ثانیه پس‌از مصرف خشک می‌شود و هیچ‌گاه به لباس و ماسک انتقال نمی‌یابد.

این محصول بر پایه آب تولید شده و حاوی موم، سرب، عطر، پارابن و سایر مواد مضر نیست. تنوع رنگی تینت لب محدودتر از سایر ابزار‌های آرایش لب است و اکثرا در رنگ‌های قرمز، صورتی و نارنجی ارائه می‌شوند.

یکی از محصولات پرفروش تینت لب، محصول اتود هاوس معرفی شده است. اما به‌تازگی نمونه‌های تقلبی این محصول با قیمت پایین به بازار عرضه شده‌اند. بنابراین، توصیه می‌شود خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و به تبلیغات دروغین اعتماد نکنید.

مزایای استفاده از تینت لب

تینت لب با ویتامینE، پوست لب را مرطوب نگه داشته و از خشکی، ترک‌خوردن و پوسته‌شدن آن جلوگیری می‌کند. رنگ طبیعی، بافت سبک و رنگدانه قوی، باعث ماندگاری طولانی‌مدت رنگ بر لب می‌شود. این محصول به‌خصوص در فصل تابستان کاربرد دارد و لب‌ها را خوش فرم می‌کند.

جمع‌بندی

همان‌طور که هر پوششی برای هر مکان خاصی تعیین می‌شود، آرایش بانوان نیز باید با محیط متفاوتی که در آن هستند هماهنگ باشد. برای مثال، آرایشی که برای سرکار یا موقعیت‌های رسمی مناسب است، حتما با آرایش مجلل یا عروسی تفاوت دارد.

بنابراین، برای آرایش روزانه از محصولاتی با وزن سبک مانند کانسیلر و تینت لب مصرف کنید، زیرا بافت سبک آن‌ها باعث می‌شود که احساس نکنید چیزی روی صورت و لب شما هست. این نوع آرایش طبیعی نه‌تنها شما را زیبا می‌کند، بلکه باعث شادابی چهره شما نیز می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از خانم‌ها به‌دنبال آرایش‌های طبیعی هستند و ما به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم از محصولاتی با این ویژگی‌ها استفاده کنند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها