2109
فرق کانسیلر و کرم پودر چیست؟

فرق کانسیلر و کرم پودر چیست؟

1401/07/27 بازدید1239

دو مورد از لوازم آرایشی که پایه هر آرایشی محسوب می‌شوند، کرم پودر و کانسیلر است. کرم پودر و کانسیلر به زیرسازی پوست کمک کرده و پوست را از هر گونه تیرگی، جای جوش و لک و ... نجات می‌دهند. این دو محصول آرایشی با اینکه در یک دسته و یک خانواده قرار می‌گیرند و نقش زیرسازی آرایش را ایفا می‌کنند، تفاوت‌هایی با هم دارند. با ما همراه شوید تا شما را به طور کامل با این تفاوت‌ها آشنا کنیم.

آشنایی با کرم پودر و کانسیلر

برای اینکه بتوانیم با تفاوت های دو یا چند محصول آشنا شویم، لازم است تا ابتدا درباره خود محصولات اطلاعات دقیق و کاملی کسب کنیم. محصولات آرایشی نیز از این موضوع جدا نیستند و به همین خاطر، ابتدا با کرم پودر و کانسیلر، و سپس با تفاوت آن‌ها آشنا می شویم.

کرم پودر چیست؟

 

کرم پودر پایه اولیه برای لوازم آرایشی دیگر است، یعنی، ابتدا باید از این محصول و سپس از سایر محصولات آرایشی همچون رژگونه، سایه ابرو، ریمل و ... استفاده کنید. از کرم پودر برای صاف و یکدست کردن پوست، یکسان کردن رنگ صورت و رفع تیرگی‌ها استفاده می‌شود. این محصول انواع مختلفی دارد و افراد مطابق سلیقه و نیاز خود ممکن است از نوع کرم پودر استیکی، مایع، فشرده و آبرسان استفاده کنند.

برای انتخاب و خرید کرم پودر این موارد مدنظر قرار می‌گیرد:

  • تناسب رنگ کرم پودر با پوست صورت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید کرم پودر باید به آن توجه شود، همخوانی رنگ کرم با پوست صورت است. بنابراین، توجه داشته باشید که اگر رنگ پوست شما تیره است، استفاده از کرم پودرهای خیلی روشن اصلا مناسب نخواهد بود یا بالعکس. برای اطمینان از مناسب بودن رنگ کرم پودر باید مقداری از آن را پشت دستتان پخش کنید و بعد از آن تصمیم به خرید محصول بگیرید.
  • انتخاب نوع مناسب کرم پودر با جنس پوست: کرم پودر را مناسب با جنس پوستتان یعنی پوست چرب یا خشک انتخاب کنید. اگر پوست چربی داشته باشید و از کرم پودر مخصوص پوست خشک استفاده کنید، پوست شما براق و چرب‌تر خواهد شد. بنابراین، در هنگام خرید به انواع کرم پودر پوست چرب و خشک  و جنس پوستتان توجه کنید.

البته، اگر بخواهید که کرم پودر شما تکان نخورد و بعد از ساعت‌ها همچنان مانند ساعت اولیه آرایش باقی بماند، باید از پرایمراستفاده کنید. پرایمر تنها محصول آرایشی است که قبل از کرم پودر استفاده می‌شود.

کانسیلر چیست؟

 

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، کانسیلر و کرم پودر در یک خانواده قرار می‌گیرند و کاربرد نسبتا مشابهی دارند. از کانسیلر برای رفع جای جوش و لک، تیرگی‌های زیر چشم و قرمزی یا زردی پوست استفاده می‌شود. در واقع، کانسیلر نواقصی از صورت را که کرم پودر قادر به پوشش آن نبوده را پوشش می‌دهد. البته، کانسیلرها خود انواع مختلفی دارند و لازم است تا برای پوشش هر یک از عارضه‌های پوستی از نوع مخصوص آن کمک بگیرید.

انواع کانسیلر بر اساس رنگ و کاربرد آن در ادامه آمده است. آشنایی با انواع کانسیلر به شما کمک می‌کند که نوع مناسب آن را برای خود انتخاب کنید و در هنگام خرید کانسیلر دچار اشتباه نشوید.

  • کانسیلر زرد: از این رنگ کانسیلر برای پوشاندن لکه‌های تیره پوست و لکه و تیرگی‌های اطراف چشم استفاده می‌شود.
  • کانسیلر سبز: ممکن است شما دچار لکه‌های قرمز مادرزادی روی پوست خود باشید. برای از بین بردن این نوع عارضه پوستی باید از کانسیلر سبز رنگ استفاده کنید. همچنین، از این رنگ کانسیلر می‌توانید برای پوشش جوش‌های خود نیز استفاده کنید.
  • کانسیلر نارنجی: افرادی که پوست سبزه‌ای دارند و نمی‌توانند تیرگی‌های دور چشم را با کرم پودر پوشش دهند، باید از این رنگ کانسیلر استفاده کنند.
  • کانسیلر بنفش: اگر قسمتی از صورت شما کبود شده یا پوستتان زرد رنگ است، کانسیلر بنفش بهترین گزینه برای شما است.
  • کانسیلر رنگ پوست: این رنگ کانسیلرها از رایج‌ترین انواع کانسیلر هستند. افرادی که عارضه‌های پوستی جدی ندارند و تنها می‌خواهند که پوست صورتشان صاف و یکدست‌تر شود از این نوع کانسیلر استفاده می‌کنند.

تفاوت کرم پودر و کانسیلر

 

حالا با کرم پودر و کانسیلر آشنا شده‌اید، نوبت به تفاوت‌های آن‌ها می‌رسد. در ادامه تفاوت‌های این دو محصول آرایشی را از نظر زمان مصرف، نحوه مصرف و ... بیان خواهیم کرد.

  • تفاوت نحوه مصرف: وظیفه کرم پودر پوشش‌دهی تمام صورت و وظیفه کانسیلر تنها پوشش‌دهی  تیرگی‌ها، جای جوش و لک و لکه‌های قرمز و زرد پوست است.
  • تفاوت زمان مصرف: از آنجایی که وظیفه کرم پودر پوشش‌دهی تمام صورت است، ابتدا باید از کرم پودر و سپس از کانسیلر استفاده شود. کانسیلر بعد از کرم پودر استفاده می‌شود و وظیفه آن تکمیل کار کرم پودر است.
  • تفاوت حجم محصول: با توجه به صحبت‌های بالا باید متوجه شده باشید که حجم کانسیلر از کرم پودر بسیار کمتر است. این هم به این دلیل است که کانسیلر تنها در صورت نیاز و برای نقاط خاصی از صورت استفاده می شود.
  • تفاوت ظاهری محصول: کانسیلرها از نظر ظاهری کمی براق‌تر از کرم پودرها هستند. البته، میزان براقیت آن‌ها خیلی بالا نیست و در آٰرایش جلب توجه نمی‌کنند.

کرم پودر و کانسیلر، پای ثابت تمام زیبایی‌ها

اولین راز زیبایی، داشتن پوستی صاف و یکدست و بدون جای جوش و لک است، بنابراین، برای اینکه آرایشی جذاب و خیره‌کننده داشته باشید، باید حتما از کرم پودر و کانسیلر استفاده کنید. البته، نحوه استفاده از این دو محصول آرایشی و انتخاب نوع مناسب آن برای پوست نیز مهم است. بنابراین، سعی کنید بعد از استفاده از کرم پودر از کانسیلر و البته، نوع مناسب آن استفاده کنید.

حال، اگر جای یک کرم پودر خوب یا یک کانسیلر مناسب در کیف آرایشی‌تان خالی است، می‌توانید از مو تن رو کمک بگیرید. مو تن رو از تخصصی‌ترین سایت‌های لوازم آرایشی است و محصولات آرایشی و بهداشتی را با کیفیت بسیار بالا به مشتریان ارائه می‌کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها