2109
آیریسک رتبه اول آماده‌سازی برای المپیادهای علمی

آیریسک رتبه اول آماده‌سازی برای المپیادهای علمی

1402/08/27 بازدید166

بعد از انتخاب مدرسه و تلاش بچه‌ها برای اینکه بتوانند وارد مدارس خوب مثل تیزهوشان، نمونه دولتی یا غیرانتفاعی‌های مطرح شوند، المپیادهای علمی رقابتی جذاب و تخصصی برای دانش‌آموزان دوره دوم دبیرستان است که علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است. در این رقابت، سالانه حدود صد هزار نفر شرکت می‌کنند و در رشته‌های ادبی، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم و اخترفیزیک، سلول‌های بنیادی، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، نانوفناوری، علوم زمین، جغرافیا و سواد رسانه‌ای دانش خود را افزایش می‌دهند. علاوه بر لذت یادگیری، جوایز ارزنده‌ای از جمله معافیت از کنکور (برای مدال‌های طلا)، حمایت بنیاد ملی نخبگان، داشتن سهمیه در کنکور (مدال‌های نقره و برنز) و جوایز نقدی و به دست آوردن جایگاهی ممتاز در دانشگاه‌های داخلی و خارجی باعث شده تا دانش‌آموزان زیادی از پایه‌های هشتم و نهم خود را برای این رقابت آماده کنند. برای هر رشته بین 40 تا 60 نفر مدال کشوری دریافت می‌کنند که عدد جذاب و وسوسه‌انگیزی است و قرارگیری در بین نفرات برتر را به ذهن نزدیک می‌کند.

آیریسک به عنوان اولین مرجع کامل المپیادهای علمی در ایران، سالیانه به ده‌ها هزار نفر از دانش‌آموزان خدمات متنوعی ارایه می‌کند و از سال 1386 بیش از دو هزار مدال‌آور کشوری و صدها مدال‌آور جهانی را پرورش داده است.

مسیر پیشرفت آیریسک در گذر زمان

مجموعه‌ی آیریسک در طول هفده سال با دانش‌آموزان نخبه بزرگ شد! مهم‌ترین اتفاقات هر سال که بسیاری از آن‌ها برای اولین بار تا آن تاریخ اتفاق افتاده بود، از ابتدای تأسیس تا سال 1402 در ادامه آورده شده است:

سال 1386: تأسیس آیریسک با شهر مجازی المپیادی‌ها و حضور بیش از 25 هزار دانش‌پژوه از سراسر ایران

سال 1387: گردآوری بانک سؤالات تمام رشته‌های المپیادهای علمی ایران ایران (برای اولین بار در کشور) و انتشار رایگان

سال 1388: برگزاری المپیادهای آزمایشی و همکاری با 600 دبیرستان از 25 استان

سال 1389: برترین وب‌سایت آموزشی کشور در جشنواره وب ایران

سال 1390: برگزاری دوره‌های آموزشی تابستانی و نوروزی در تهران و 25 استان کشور - همایش‌های جمع‌بندی مرحله اول و مرحله دوم برای مدارس سمپاد

سال 1392: راه‌اندازی باشگاه المپیاد در 71 دبیرستان از استان‌های مختلف - همایش‌های نردبان المپیاد در استان‌های مرزی کشور

سال 1393: کسب اولین مدال طلای تاریخ المپیاد کشور در سیستان و بلوچستان توسط دانش‌آموز آیریسکی 🏅 - تأسیس باشگاه المپیاد کردستان، ایلام و کرمانشاه - آغاز دوره‌های تربیت مشاور متخصص المپیادهای علمی در 17 استان

سال 1394: راه‌اندازی انتشارات گچ، ناشر تخصصی کتاب‌های المپیاد

سال 1395: برگزاری ماراتن‌های کشوری المپیاد (هجده مرحله آزمون مبحثی برای هر رشته‌ی المپیادی) - کسب بیش از 100 مدال کشوری در المپیادهای علمی توسط دانش‌آموزان آیریسکی در یک سال

سال 1396: برگزاری دوره‌های سالیانه المپیاد در 14 استان

سال 1397: راه‌اندازی سامانه گچ سفید برای دوره‌های آموزشی، آزمون‌های متنوع هوش و المپیاد و مشاوره اختصاصی آنلاین - حضور بیش از 20 هزار دانش‌آموز در المپیادهای آزمایشی آیریسک - حضور بیش از 1700 نفر در دوره‌های آموزشی متمرکز آیریسک

سال 1398: برگزاری بیش از 70 مرحله المپیاد آزمایشی در 9 رشته – تألیف و تولید 18 عنوان کتاب تخصصی المپیادهای زیست‌شناسی، ریاضی و شیمی

سال 1399: بیش از 3000 ساعت آموزش مجازی المپیادهای علمی - تأسیس نام‌آوران گچ سفید با تمرکز بر کیفی‌سازی خدمات مدارس - برگزاری دوره‌های آموزش معلم و مشاور المپیاد

سال 1400: طراحی دوره‌های آموزشی برای تمام 13 رشته‌ی المپیاد کشوری - طراحی و اجرای مسابقات و بازی‌های المپیادی

سال 1401: راه‌اندازی نمایندگی‌های استانی و رایزنی با کشورهای همسایه برای برگزاری دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی

سال 1402: ضبط دوره‌های آفلاین آموزش المپیادهای مختلف از سطح مقدماتی تا مدال جهانی برای استفاده‌ی دانش‌آموزان از سال هشتم تا یازدهم

خدمات کنونی آیریسک برای دانش‌آموزان المپیادی

مهم‌ترین نیاز بچه‌های باهوش که می‌دانند قرار است در راه علم پیشرفت کنند، داشتن اطلاعات صحیح و مشاوری است که بتواند آن‌ها را در انتخاب مسیر درست کمک کند. تا نیمه‌های دهه‌ی هشتاد، المپیادی شدن و کسب مدال مخصوص مدارسی بود که می‌دانستند باید برای موفقیت چه کنند، اطلاعات در بین بچه‌های این مدارس دست به دست می‌شد و دیگران هم نمی‌توانستند وارد حلقه‌ی مدال‌آوران شوند. بنابراین اولین هدف آیریسک همواره اطلاع‌رسانی صحیح بوده و همچنان بر این اعتقاد است که در ضعف اطلاع‌رسانی بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش، باید اخبار به موقع و کامل در اختیار مخاطبین قرار گیرد. به جز این، خدمات تخصصی و متنوعی در آیریسک برای بچه‌ها وجود دارد که در ادامه می‌خوانید:

1- مشاوره انتخاب رشته المپیاد

چه خودِ شما تصمیم گرفتی المپیادی باشی یا پدر و مادری نگران هستی که نمی‌خواهد استعداد فرزندش هدر برود یا معلمی دلسوز که دوست دارد هر یک از دانش‌آموزانش به بالاترین قله‌ی افتخار برسد، هر زمان از شبانه‌روز از طریق شماره 02191096320 با آیریسک تماس بگیر تا با هم‌فکری و استفاده از تجربه‌های یکدیگر بتوانیم بهترین انتخاب‌ها را داشته باشیم.

2- کلاس‌های آموزشی و آزمون‌های المپیاد

کلاس‌های المپیادی آیریسک از سال 1386 در تهران و بیش از 25 استان کشور به صورت سالیانه و اردوهای متنوع برگزار شده است. یادش به خیر، در آخرین اردو‌های پیش از کرونا، همزمان بیش از سه هزار دانش‌آموز المپیادی آیریسک در اردوی دانشگاه صنتعی امیرکبیر، اردوی کرمان، اردوی مازندران و اردوی خراسان شرکت داشتند و همان سال بیش از صد دانش‌آموز آیریسکی به مدال کشوری رسیدند. علاوه بر کلاس‌های حضوری، آیریسک از سال 1387 برگزارکننده کلاس‌های آنلاین بوده است و به همین جهت جزو منتخبین دومین جشنواره وب و موبایل کشور در حوزه‌ی آموزش آنلاین شده است.

 

اگرچه زمان شروع مطالعه‌ی المپیادی برای هر دانش‌آموز می‌تواند متفاوت باشد، اما پیشنهاد کلی ما برای عموم دانش‌آموزان شروع از سال نهم برای رشته‌های قدیمی‌تر (ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر و نجوم) و سال دهم برای رشته‌های جدیدتر است. هم اکنون برنامه‌ی یک‌ساله‌ی آموزش و آزمون در تمام رشته‌های المپیاد به صورت زیر در آیریسک  اجرا می‌شود:

ترم اول آموزش المپیادهای علمی:

در یک فصل (هفت تا ده هفته)، حدود نیمی از مطالب مورد نیاز برای شرکت در مرحله اول و دوم المپیادِ نظر (به صورت آنلاین، آفلاین یا حضوری) آموزش داده می‌شود.

ترم دوم آموزش المپیادهای علمی

در یک فصل (هفت تا ده هفته)، نیمی دیگر از مطالب مورد نیاز برای شرکت در مرحله اول و دوم المپیادِ مورد نظر آموزش داده می‌شود و دانش‌آموزان برای شرکت در هر دو آزمون آماده می‌شوید.

ماراتن‌های المپیاد

ماراتن‌های المپیاد آزمون‌هایی آنلاین هستند که در سامانه گچ سفید برگزار می‌شوند و به صورت مبحثی و جامع برای دانش‌آموزان سراسر ایران برگزار می‌شود. در این آزمون‌ها دانش‌پژوهان با تفکر برای ایده‌های جدید، نقاط قوت خود را بشناسند و نقاط ضعف را در یک رقابت پرنشاط و پرجایزه برطرف کنند.

جمع‌بندی مرحله اول و مرحله دوم المپیاد

در بازه‌ی دو هفته مانده تا آزمون‌های مرحله اول و دوم، دوره‌های جمع‌بندی و حل سؤال برگزار می‌شود. این دوره برای دانش‌پژوهانی که مطالب ترم اول و دوم را مطالعه کرده‌اند، بسیار مفید است و با حل سؤالات پر تکرار المپیادهای ایران و سؤالات پر چالش کشورهای دیگر، فوت‌های آخر کوزه‌گری توسط مدال‌آوران  تازه‌نفس و اساتید با تجربه به ایشان آموزش داده می‌شود.

شبیه‌سازهای المپیاد در تمام سال

آزمون‌های آزمایشی پر سابقه‌ی آیریسک، با بزرگ‌ترین جامعه‌ی آماری کشور که همیشه پر از سؤالات جدید و ایده‌های ناب بوده است، شما را برای شرکت در آزمون‌های مرحله اول و دوم باشگاه دانش‌پژوهان جوان به طور کامل آماده می‌کند.

آموزش‌های مبحثی و تخصصی

بعضی از مباحث همیشه در سؤالات المپیاد جا خوش کرده‌اند و هر چه بیشتر این مطالب را مرور کنید، موفقیت به شما نزدیک‌تر است. برای این مطالب برنامه‌های ویژه داریم؛ در دوره‌های کوتاه‌مدت با موفق‌ترین المپیادی‌های ایران همراه باشید تا یک راه میانبرِ جدید پیدا کنید یا به سرفصل تخصصی المپیادتان کاملاً سوار شوید.

3- آیریسک تنها ناشر تخصصی کتاب‌های المپیاد

از سال 1393، انتشارات گچ توسط آیریسک تاسیس شد و در این مدت کم، مجموعه کتاب‌های مرجع المپیاد ریاضی، شیمی، زیست‌شناسی، نجوم و اخترفیزیک و نانوفناوری به دست اساتید دانشگاه و مدال‌آوران کشوری و جهانی آماده شده است. هم‌اکنون با انرژی زیاد در حال آماده‌سازی مجموعه‌های لازم برای دیگر رشته‌ها هستیم. کتاب‌های المپیادی با عناوین مختلف برای نیازهای دانش‌پژوهان تهیه شده است. مجموعه کتاب‌های نردبان المپیاد برای آموزش مقدماتی به صورت خودآموز است تا دانش‌آموزان از ابتدا بتوانند با آن‌ها پیش بروند. مجموعه کتاب‌های ساعت‌ها با المپیاد گلچینی از سؤالات منتخب آزمون‌های آیریسک است که در سال‌های اخیر برگزار شده است و برای سنجش دانش‌پژوهان در نظر گرفته شده است. علاوه بر این‌ها ترجمه‌ی منابع جهانی همواره در برنامه‌ی انتشارات گچ بوده تا دانش‌آموزان هر لحظه بتوانند خود را با دیگر کشورها مقایسه کنند.

4- مشاوره تخصصی المپیاد و درس‌های مدرسه

با پررنگ شدن کنکور و امتحانات نهایی، هر دانش‌آموزی دوست دارد در کنار کارهای فوق برنامه، بهترین نتیجه‌ی مدرسه را داشته باشد. مشاوران آیریسک که سال‌هاست در بهترین مدارس کشور هدایت دانش‌آموزان را بر عهده دارند و همراه هزاران رتبه‌ی یک، دو و سه رقمی کنکور بوده‌اند، هم‌اکنون به صورت آنلاین و شبانه‌روزی در کنار دانش‌پژوهان سراسر کشور هستند تا قدم به قدم با آن‌ها به سوی موفقیت پیش بروند. حتماً لازم نیست آیریسکی باشید تا ببینید مشاوره‌ی درست یعنی چه!؟ از هر کدام از المپیادی‌ها یا بچه‌های موفق شهر خود بپرسید، می‌توانند شما را با آیریسک آشنا کنند 😊

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها