2109
راه‌هایی برای آماده‌سازی دختر برای اولین دوره قاعدگی

راه‌هایی برای آماده‌سازی دختر برای اولین دوره قاعدگی

1401/06/02 بازدید1010

آماده کردن دخترتان برای اولین قاعدگی می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد. اولین قاعدگی دختر می‌تواند سؤالات زیادی برای دختران و والدین آن‌ها ایجاد کند. در حالی که نوجوانان ممکن است در مورد چگونگی قاعدگی کنجکاو باشند، والدین ممکن است در مورد چگونگی بحث در مورد این موضوع و آموزش به دختر خود در مورد آن فکر کنند. بسیاری از دختران نگران این هستند که پریودشان چه زمانی شروع می‌شود، چگونه خواهد بود و آیا دردناک خواهد بود. همه این سؤالات می‌توانند ترسناک باشند. اما به عنوان والدین می‌توانید اضطراب او را کاهش دهید و او را از قبل برای اولین قاعدگی آماده کنید. بنابراین راه‌های آماده‌سازی دخترتان را برای اولین قاعدگی بررسی کنید.

در مورد تغییرات صحبت کنید:

اطمینان حاصل کنید که دخترتان به خوبی از قاعدگی و تغییرات طبیعی بلوغ مطلع است. برخی از تغییرات رایجی را که ممکن است قبل از شروع قاعدگی تجربه کند مانند گرفتگی عضلات، سردرد، نوسانات خلقی و غیره را به او بگویید. این به او کمک می‌کند تا تشخیص دهد که ممکن است به زودی اولین قاعدگی خود را تجربه کند.

 نحوه استفاده از پد را به او آموزش دهید:

شما باید او را برای همه شرایط آماده کنید، چه کسی می‌داند که وقتی شما نیستید پریود می‌شود. بنابراین وقت آن است که به او بگویید چگونه از پد استفاده کند.

 او را برای تغییرات خلقی آماده کنید:

به دختر خود بگویید که ممکن است متوجه تغییراتی در خلق و خوی خود شود. ممکن است قبل از قاعدگی یا حتی نفخ سینه‌هایش بد شود یا سینه‌هایش درد بگیرد. به او بگویید همه این‌ها طبیعی است و جای نگرانی نیست.

بگویید چه زمانی رخ می‌دهد:

سؤالی که مدام ذهن هر دختر نوجوانی را درگیر می‌کند این است که قاعدگی من کی شروع می‌شود؟ خوب سن دقیقی وجود ندارد میانگین سنی حدود 12 سال است، اما این غیرعادی نیست که این روز‌ها قبل از 10 سالگی پریود شوند. یکی از راه‌های فهمیدن زمان شروع قاعدگی کودک این است که بدانیم مادر از چه زمانی پریود شده و استنباط کند که دختران ممکن است در همان سن شروع شوند.

 در مورد اینکه بیرون خانه باید چه کار کند توضیح دهید:

به دخترتان بگویید اگر فکر می‌کند پریودش فرا رسیده است باید برای بررسی آن به دستشویی برود. همیشه‌ایده خوبی برای همه دختران نوجوان است که برای هر موردی یک پد در کیف خود داشته باشند. اگر پریود شد به او بگویید از پد استفاده کند. با آماده کردن او برای این کار او می‌داند که این طبیعی است و جای نگرانی نیست که چه زمانی پریودش شروع می‌شود.

 

منبع:

www.starmommy.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16415 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11603 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3817 بازدید