2109
آماده‌سازی پدر برای ورود کودک جدید

آماده‌سازی پدر برای ورود کودک جدید

1400/04/22 بازدید1030

نوزادان تازه متولد شده به لباس و پوشک بسیار نیازی ندارند. اما هنوز باید به این فکر کنید که کودک جدید شما کجا می‌خواهد بخوابد. اگر می‌خواهید با کودک در وسیله نقلیه خود رانندگی کنید قبل از تولد باید برای کودک خود یک صندلی نگهدارنده در عقب تنظیم کنید. به تختخواب و کالسکه بچه نیز احتیاج دارید. با لباس‌، اسباب بازی‌ها و برخی از مبلمان می‌توانید در تجهیزات کودک صرفه جویی کنید. بهتر است یک تخت و تشک جدید داشته باشید و خرید لوازم جانبی دست دوم کودک توصیه نمی‌شود. اگر این اقلام را دست دوم می‌گیرید اطمینان حاصل کنید همه چیز سالم است.

نکاتی برای پدر مهربان بودن:

بعد از اینکه با کودک به خانه آمدید می‌توانید با درگیر شدن در همه امور هرچه بیشتر اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. بیاموزید که چگونه کودک را بپوشانید، آرامش دهید و او را حمام کنید. پوشک‌های آن‌ها را عوض کنید، با کودک بازی کنید و تا آنجا که ممکن است یک وقت یک نفره را با آن‌ها بگذرانید. این به شما کمک می‌کند تا با کودک ارتباط برقرار کنید و به همسرتان استراحت می‌دهید. صحبت با نوزادان تازه متولد شده، تقلید از حالات صورت آن‌ها و پاسخ دادن به نشانه‌های آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های زبان اول خود را ایجاد کنند و به رشد مغز آن‌ها کمک می‌کند. فعالیت‌ها باید شامل خواندن برای کودک شما باشد حتی از زمان ورود او به خانه.

حمایت از شیردهی:

شیردهی برای کودک شما بهترین است. اما ممکن است چند هفته طول بکشد تا شریک زندگی و کودک شما یاد بگیرند که چگونه به درستی شیردهی کنند. حمایت و تشویق شما به آنها در ادامه کار کمک خواهد کرد. می‌توانید در مورد مهم بودن شیردهی و نحوه عملکرد آن بیاموزید. به این ترتیب می‌توانید به شریک زندگی خود کمک کرده و مسائل را در همان اوایل متوجه شوید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از او حمایت کنید تا درخواست کمک کند.

وقتی که به سرکار برمی‌گردید:

بسیاری از والدین برای به دست آوردن تعادل بین کار و خانواده تلاش می‌کنند. ‌ایده خوبی است که شما و همسرتان در مورد کار‌هایی که باید انجام شود چه کسی این کار را انجام می‌دهد و نحوه مدیریت امور مالی خود بحث کنید. بهتر است در مورد ساعات کار خود و اینکه آیا سیاست‌های مناسب خانواده‌ای برای شما مناسب و در دسترس است با کارفرمای خود صحبت کنید.

رابطه‌ی شما:

نمی توان انکار کرد که مراقبت از نوزاد تازه متولد شده می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. بعد از حدود یک ماه ممکن است احساس خستگی و استرس بیش از حد داشته باشید. همچنین ممکن است متوجه شوید که‌ایده‌های متفاوتی از شریک زندگی خود در مورد نحوه والدین بودن دارید. روابط جنسی نیز می‌تواند پس از تولد نوزاد تغییر کند. به مادران احتمالاً توصیه می‌شود تا بعد از معاینه ۶ هفته‌ای پس از زایمان رابطه برقرار نکنند. حتی در این صورت مادر کودک ممکن است رابطه جنسی را به دلیل خستگی، تغییرات جسمی پس از تولد یا حتی افسردگی پس از تولد دشوار کند.

مراقب خودت هستی:

فراموش کردن و مراقبت از خود آسان خواهد بود. تغذیه سالم، انجام برخی فعالیت‌های بدنی و تلاش برای خواب کافی از مهمترین موارد است که سطح انرژی شما بالا میبرد. پدران نیز دچار اضطراب و افسردگی پس از زایمان می‌شوند. اگر احساس خستگی، تحریک‌پذیری و عصبانیت زیادی دارید، احساس ضعف شدید می‌کنید یا نمی‌توانید کنار بیایید صحبت با پزشک بسیار مهم است. درخواست کمک می‌تواند شجاعت داشته باشد اما این بهترین کاری است که می‌توانید برای خانواده خود انجام دهید.

 

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16272 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11539 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

22 ساعت پیش
|
1933 بازدید