2109
برای خرید لمینت کف مناسب برای پذیرایی، آشپزخانه، تراس و محل کار به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید لمینت کف مناسب برای پذیرایی، آشپزخانه، تراس و محل کار به کجا مراجعه کنیم؟

1401/11/01 بازدید606

برای خرید لمینت کف مناسب برای پذیرایی، آشپزخانه، تراس و محل کار به کجا مراجعه کنیم؟

آیا قصد خرید لمینت کف دارید؟ نخست باید بگویید کدام مورد برای خرید لمینت کف برای شما اهمیت بیشتری دارد؟

قیمت؟

کیفیت؟

رنگ؟

ضدآب بودن؟

همه موارد؟!

درواقع هوشمندانه‌ترین جواب به این سوال همان گزینه «همه موارد» است! چرا که اگر فقط قیمت برای شما مهم باشد، به احتمال زیاد یکی دو سال پس از خرید مجبور خواهید شد دست بکار تعمیرات یا خرید لمینت جدید شوید چون هر ارزانی بی علت نیست!

اگر فقط کیفیت را مدنظر قرار دهید ممکن است در دام گرانفروشان بیفتید. درواقع هیچگاه نباید عنوان کنید که «قیمت برایم مهم نیست فقط کیفیت مهم است» حتی اگر واقعا چنین باشد. چون این عبارت شاخک بسیاری از فروشندگان را می‌جنباند که قیمتی بسیار بیشتر از قیمت واقعی کالا را برای شما فاکتور کنند.

مواردی مثل رنگ لمینت کف منزل یا ضدآب و ضدلکه و خط و خراش بودن و نبودن آن نیز بسته به سلیقه شما و نیاز خانواده یا محل کار خواهد بود که باید هنگام ورق زدن کاتالوگ‌ها و بررسی مشخصات فنی کفپوش لمینت‌ها به آنها دقت کنید. و البته از کسی که کارشناس این مورد است راهنمایی بخواهید.

پیدا کردن یک مرکز فروش یا نمایندگی معتبر انواع لمینت کف کار سختی نیست. کافی است به سوابق فروشگاه و میزان تجربه و تعهد فروشنده توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید حتما حضوری به مجموعه موردنظر خود مراجعه کنید اما اگر فعلا علاقمندید رنگ‌های مختلف لمینت را ببینید و انتخاب کنید کاتالوگ لمینت کف را مشاهده کنید.

اما اگر واقعا به دنبال پیدا کردن بهترین لمینت کف برای منزل یا محل کار هستید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را که درواقع راهنمای خرید لمینت کف منزل است مطالعه کنید.

 

رنگ لمینت کف

انتخاب رنگ لمینت کف تا حدود زیادی به رنگ دیوار یا کاغذدیواری، و رنگ غالب دکوراسیون منزل شما بستگی دارد. اما برای خرید لمینت کف حتما به جایی مراجعه کنید که در کاتالوگ خود تنوع رنگ بی‌نظیری داشته باشد.

معمولا طیف رنگ کفپوش لمینت از سفید شروع شده بعد به طوسی کمرنگ و پررنگ، بلوطی تیره و روشن، قهوه‌ای تیره و روشن، عسلی و... می‌رسد. در حقیقت همه این رنگ‌ها زیبا هستند اگر در جای درست قرار گیرند. ترکیب کفپوش تیره با مبلمان تیره به شما فضایی مدرن و جسورانه می‌دهد.

کفپوش لمینت رنگ روشن با هر رنگ مبلمان و کاغذدیواری جور است و نتیجه آن فضایی روشن و آرامش‌بخش است. اما اگر سالنی بزرگ دارید با پنجره‌های زیاد که در طول روز از نور کافی برخوردار است کفپوش لمینت عسلی می‌تواند فضای شما را بسیار صمیمی و دلنشین کند.

 

مقاومت لمینت کف در برابر رطوبت

لمینت کف ضد آب نداریم اما لمینت کف مقاوم در برابر آب داریم! این موضوع را باید حتما با فروشنده درمیان بگذارید. چون برندهای مختلف کیفیت‌های متفاوتی در این مورد ارائه می‌دهند.

فروشگاه‌هایی هستند که در مورد ضدآب بودن لمینت کف یا سایر مسائل تخصصی دیگر خدمات مشاوره رایگان دارند. این مشاوره اگر صادقانه و به دور از سودجویی شخصی باشد، در خرید لمینت کف منزل کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

 

درجه مقاومت سایشی

یکی از عوامل اساسی در کیفیت لمینت کف درجه مقاومت سایشی آن است که با علامت AC مشخص می‌شود. هرچه عدد جلوی این علامت بیشتر باشد یعنی میزان تحمل تایل‌های لمینت در برابر ساییدگی و پاخوردگی بیشتر است. AC6 بالاترین مقدار این درجه و کیفیت ایده‌آل است که از آن در مکانهای تجاری پرتردد استفاده می‌کنند. اما برای مصارف خانگی تا AC4 نیز قابل قبول است.

 

مقاومت در برابر ضربه، خراش، لکه و ساییدگی

برخی کفپوش لمینت‌ها در مشخصات فنی خود چنین مقاومت در برابر ضربه یا خراش و یا جذب رطوبت و لکه را قید کرده‌اند. این موارد را باید با کارشناس فروش در میان بگذارید تا میزان ضد لکه بودن سطح هر برند لمینت کف را بر اساس تجربه خود عنوان کند.

 

عایق صدا بودن

عایق صدا بودن کفپوش لمینت بیش از هر چیز به نحوه نصب آن و فومی که قبل از شروع کار روی سطح قرار می‌دهند دارد. برای خرید لمینت عایق صدا حتما باید میزان مهارت و تجربه نصاب آن را نیز در نظر بگیرید.

 

سازگاری با سیستم گرمایش از کف

در آپارتمان‌های امروزی که معمولا لوله‌های پکیج را از کف ساختمان رد می‌کنند این نکته حائز اهمیت می‌شود که کفپوش لمینت نصب شده با این سیستم سازگاری دارد یا نه؟ اغلب برندهای ایرانی و خارجی لمینت کف چنین امتیازی را دارند و جای نگرانی زیادی در این مورد نیست. اما باز هم هنگام خرید لمینت کف منزل آن را فراموش نکنید.

نحوه نصب لمینت کف

در میان تمامی کفپوش‌ها، لمینت کف راحت‌ترین شیوه نصب را دارد. درواقع یکی از مزایای اصلی لمینت کف نسبت به انواع دیگر کفپوش نصب آسان آن بدون کثیف‌کاری چسب و ... است. کفپوش لمینت از تعدادی تایل با اندازه‌های استاندارد تشکیل شده که به صورت کلیکی کنار هم قرار گرفته و در هم قفل می‌شوند.

اما مهم‌ترین نکته در نصب لمینت روش صحیح استفاده از فوم ضدصدا در مرحله اول آن و همچنین رعایت نکات مورد نیاز برای نصب در مناطق گرمسیر و سردسیر است.

 

ضخامت لمینت کف

معمولا ضخامت استاندارد لمینت کف برای مصارف خانگی و تجاری بین 8 تا 12 میلیمتر است. کمتر یا بیشتر از این برای مصارف خاص کاربرد دارند. میزان ضخامت لمینت کف در قیمت آن نیز تاثیر بسزایی دارد. اگر قصد خرید لمینت کف برای منزل کم تردد دارید واقعا نیازی نیست لمینت با ضخامت 12 میلیمتر یا بیشتر تهیه کنید. بلکه کفپوش لمینت با ضخامت 8 میلیمتر، باکیفیت و کاربرد قابل قبول و قیمت مناسب‌تر انتخاب بهتری است.

 

قیمت لمینت کف

قیمت لمینت کف یکی از عوامل بسیار مهم در خرید لمینت کف است. یک راز بزرگ در خرید هر کالایی وجود دارد: به جای جنس باکیفیت و ارزان به دنبال جنس باکیفیت با قیمت مناسب باش! خرید لمینت کف ارزان نه تنها به نفع شما نیست بلکه خود موجب ضرری مضاعف خواهد شد.

اگر به دنبال خرید لمینت کف ارزان هستید بهتر است سراغ کفپوش PVC بروید. این کفپوش‌ها قیمتی بسیار ارزانتر از انواع دیگر کفپوش دارند البته اگر با مواد پلاستیکی مشکلی ندارید و برای شما یا خانواده ایجاد حساسیت‌های تنفسی نمی‌کند.

کفپوش لمینت مرغوب را از جنس مغزی آن بشناسید. اگر مغزی آن HDF بود بسیار مرغوب و اگر MDF بود بی‌کیفیت است. برخی برندهای لمینت کف مغزی HDF کاستامانو ترکیه با چگالی بالا دارند که در نوع خود بهترین است. مورد دیگر در تعیین قیمت لمینت کف درجه مقاومت سایشی آن است که بهتر است کمتر از AC4 نباشد. همچنین نوع روکش یا لایه نهایی آن که ممکن است وارداتی باشد یا نباشد، مقاوم در برابر اشعه فرابنفش باشد یا نباشد یا ضدخش و لکه باشد یا نباشد. همه این عوامل در تعیین قیمت نهایی لمینت کف تاثیرگذار هستند.

 

کاربرد لمینت کف

اینکه لمینت کف را برای چه منظور و چه مکانی خریداری می‌کنید در انتخاب گزینه مناسب بسیار مهم است. در فروشگاه‌ها، پاساژها و ادارات که روزانه رفت و آمد زیادی صورت می‌گیرد درجه مقاومت سایشی کفپوش لمینت نباید کمتر از 6 باشد. اما برای منازل بین 3 تا 5 کافی است.

موارد دیگری چون گرمسیر یا سردسیر بودن منطقه نصب، یا وجود سیستم گرمایش از کف نیز مهم هستند. همچنین لمینتی که قرار است در آشپزخانه نصب شود باید از میزان مقاومت رطوبتی قابل قبولی برخوردار باشد. یا کفپوش لمینت تراس و مکان‌های روباز باید حتما در برابر تابش نور مستقیم خورشید مقاوم باشد.

 

خرید کفپوش لمینت در تهران

شرکت ابنیه سازان هونام بورس انواع کفپوش لمینت در تهران با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت است. نمایشگاه دائمی ما واقع در تهران، بزرگراه رسالت، خیابان بنی هاشم، خیابان خسروآبادی، پلاک 114/1 همه روزه از 10 صبح تا 8 شب در خدمت شماست. برای هماهنگی بیشتر با دفتر ما به شماره ۰۲۱۲۶۳۰۵۷۳۳ تماس بگیرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16522 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5093 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11675 بازدید