2109
چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟

چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟

1401/12/04 بازدید1570

 از لوستر شروع کنید:

از بالای فضا شروع کنید و سقف، گوشه‌ها، دریچه‌ها، پنکه‌ها و وسایل روشنایی را گردگیری کنید. از اتصال تلسکوپی جاروبرقی خود برای رسیدن به نقاط مرتفع استفاده کنید.

 دیوار‌ها را تمیز کنید:

اثر انگشت اطراف کلید‌های چراغ و گوشه‌ها را بررسی کنید. برای تمیز کردن دیوار‌ها با رنگ مسطح روی مخلوطی از مایع ظرفشویی و آب اسفنجی بزنید، سطوح را بشویید و با حوله خشک کنید. برای لکه‌های سخت‌تر از پاک کن‌های تمیز‌کننده یکبار مصرف استفاده کنید اما هنگام استفاده از آن‌ها ملایم باشید تا رنگ را از روی دیوار پاک نکنید. همچنین دیوار‌های کاغذ دیواری را ابتدا با پاک کردن گرد و غبار سطح با یک پارچه میکروفیبر، سپس با آب و صابون ظرفشویی مایع پاک کنید.

 کابینت‌ها را تمیز کنید:

از یک پاک‌کننده همه منظوره ملایم روی دستمال کاغذی برای تمیز کردن داخل کابینت‌ها استفاده کنید به خصوص اگر رنگ شده یا آستر دار هستند. اگر آستر ندارند به نصب آستر‌های قفسه فکر کنید تا مطمئن شوید که داخل آن برای ظروف شما آماده است. قسمت بالای کابینت و درب کابینت را تمیز کنید. اگر سطح آن چوبی است از پاک‌کننده‌های فرموله شده برای کابینت‌های چوبی استفاده کنید. برای تمیز کردن کابینت‌های چرب از پاک‌کننده روغن پرتقال همه منظوره یا مخلوط جوش شیرین و آب استفاده کنید. یک خمیر درست کنید و روی آن بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. همچنین دستگیره‌ها و داخل کشو‌ها را با استفاده از یک پاک‌کننده همه منظوره ملایم و دستمال کاغذی تمیز کنید.

 پیشخوان‌ها را تمیز کنید:

پیشخوان‌ها معمولاً به کار کمتری برای تمیز کردن نیاز دارند اگرچه پیشخوان‌های سنگ مرمر و گرانیت ممکن است به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که به تمیز کردن بین ترک‌ها توجه و لایه‌های پشت کاشی را با یک پاک‌کننده ملایم یا جوش شیرین و آب تمیز کنید.

 لوازم اصلی را تمیز کنید:

ممکن است ریزش‌های طولانی مدت و خرده‌های چرکی داخل وسایل اصلی وجود داشته باشد. دستورالعمل‌های دقیق زیر را برای تمیز کردن اجاق گاز و یخچال دنبال کنید. اگر مایکروویو داخلی وجود دارد آن را با یک پاک‌کننده چربی تمیز کنید. بسته به وضعیت ماشین ظرفشویی ممکن است نیاز به تمیز کردن کامل هم در بیرون و هم در داخل دستگاه داشته باشید.

سینک را تمیز کنید:

سینک آشپزخانه را با قرار دادن سفید‌کننده بدون کلر در یک بطری اسپری برش داده شده با مقداری آب تمیز کنید. سینک را به خوبی اسپری کنید و بگذارید مدتی خیس بخورد. سپس به طور کامل آبکشی کنید. همچنین پلاگ‌ها را با قرار دادن آن‌ها در مقدار کمی سفید‌کننده و آب و اجازه دادن به آن‌ها برای چند دقیقه سفید کنید. بو‌های سینک را می‌توان با مخلوط کردن جوش شیرین و آب و سپس ریختن آن در فاضلاب از بین برد.

چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم؟

ممکن است لازم باشد از یک پاک‌کننده سنگین برای فر استفاده کنید. جوش شیرین و آب همراه با اسفنج‌ها یا پارچه به راحتی چربی اجاق و فر را تمیز می‌کند.

 عناصر، ظرف‌های قطره‌ای و قفسه‌ها را بردارید:

اگر اجاق گاز شما دارای عناصر قابل جابجایی و قطره چکه است آن‌ها را بردارید و عناصر را کنار بگذارید. در حالی که بقیه اجاق گاز را تمیز می‌کنید تابه‌ها و قفسه‌ها را در سینک پر از آب داغ و صابون خیس کنید.

 

داخل فر را تمیز کنید:

تمیز کردن داخل اجاق اغلب نادیده گرفته می‌شود اما ممکن است چربی یا ریزش طولانی مدتی وجود داشته باشد که نیاز به توجه دارد. داخل فر را نگاه کنید و در صورت نیاز از یک پاک‌کننده فر استفاده کنید.  

 زیر اجاق گاز را تمیز کنید:

به یاد بیاورید که در زیر اجاق قرار دارد که نیاز به تمیز کردن دارد. پس از تمیز کردن قسمت بالا و جلوی اجاق گاز آن را از دیوار جدا کرده و زیر آن را تمیز کنید.

 

منبع:

www.thespruce.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید