2709
آیا این سه وسیله ضروری را در آشپزخانۀ خود دارید؟

آیا این سه وسیله ضروری را در آشپزخانۀ خود دارید؟

1400/11/18 بازدید996

آشپزی با حضور امکانات و وسیله‌های مناسب لذت‌بخش‌تر می‌شود. لوازم آشپزخانه متنوعی وجود دارند که می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند. با این حال برخی وسایل آشپزخانه حضورشان بیشتر از دیگر وسایل، ضروری به نظر می‌رسد؛ گویا که اگر نباشند، عصرها دلگیرتر و کارها دشوارتر از قبل پیش می‌روند!

حال چه وسایلی در واقع برای آشپزخانۀ شما ضروری هستند و جایشان در آشپزخانه شما خالی‌‌ است؟ در ادامه سه وسیله کاربردی و ضروری را معرفی می‌کنیم که می‌توانند آشپزخانه شما را از این رو به آن رو کنند! تا پایان این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

 

وسایل ضروری آشپزخانه شما

اگر بخواهید یک عصرانه دلپذیر داشته باشید چه کار می‌کنید؟ از طرفی چون وعده اصلی نیست، صرفه ندارد که وقت زیادی برای آن بگذارید. از طرفی هم هر کار دیگری به نظر تکراری می‌رسد. در این موقعیت‌هاست که لوازم آشپزخانه اهمیت خود را نشان می‌دهند. در صورتی که وسیله‌های مناسبی داشته باشید، تهیه یک عصرانه خوش‌طعم و تازه، دیگر کار سختی محسوب نمی‌شود.

در ادامه دربارهٔ سه وسیله که می‌توانند کاربردهای زیادی را در آشپزخانه شما داشته باشند، صحبت می‌کنیم.

غذاساز

آبمیوه‌گیری با تمام کارایی خود، نمی‌تواند جای یک وعده دلچسب غذای واقعی را بگیرد. غذاسازها برای آسان کردن فرایند آشپزی به آشپزخانه ما آمده‌اند. غذاساز به نوعی یک وسیله همه‌کاره محسوب می‌شود؛ می‌تواند برای شما دسر درست کند، سبزی و سیب‌زمینی خرد کند و حتی آب مرکبات را بگیرد!

غذاساز به صورتی طراحی شده است تا بتواند چند کار متفاوت را با سوار کردن قطعات جانبی که همراه محصول هستند، انجام دهد. شما با تهیه یک عدد غذاساز، در واقع چندین محصول جداگانه را در قالب یک محصول تهیه می‌کنید. از غذاساز برای پخت غذاهای متنوعی، از قرمه‌سبزی تا انواع کیک، از دسر تا شیرینی را می‌توانید با این وسیله همه‌کاره تهیه کنید.

برای انجام هر کدام از کارهایی که این وسیله به‌تنهایی انجام می‌دهد، باید هزینه زیادی بپردازید! یا باید وسایلی جداگانه تهیه کنید یا هم اینکه وقت زیادی برای انجام آن‌ها بگذارید!

مثلا تهیه شیرموز، به عنوان ساده‌ترین و معروف‌ترین دسری که می‌شناسیم، با غذاساز بسیار ساده است؛ چرا که این وسیله با خود یک مخلوط‌‌کن نیز به‌همراه دارد! می‌دانیم که تهیه جداگانه مخلوط‌‌کن می‌تواند هزینه سنگینی را به شما تحمیل کند؛ اما غذاساز بدون آن‌که هزینه عجیب‌وغریبی دریافت کند، این خدمت را در اختیار شما می‌گذارد.

حالا که درباره اهمیت و ویژگی‌های غذاساز گفتیم، بد نیست که یکی از بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

غذاساز فیلیپس  HR7530

برند فیلیپس که تجربه زیادی در زمینه تولید محصولات خانگی دارد، یک غذاساز همه‌کاره مدل HR7530 را روانه بازار کرده است. این دستگاه که ساخت کشور هلند است از موتوری با قدرت ۸۵۰ وات بهره می‌برد. سری ۷ غذاسازهای فیلیپس، بالاترین مدل غذاساز این برند محسوب می‌شوند؛ برای همین، وجود موتور به این قدرتمندی در این مدل، چندان نباید عجیب باشد.

بدنه این دستگاه از پلاستیک باکیفیت و فشرده ساخته شده است. ظرف خردکن محصول ظرفیتی ۲.۱ لیتری دارد و از جنس پلاستیک شفاف است. شفاف بودن ظرف خردکن باعث می‌شود تا شما بتوانید به صورت مستقیم بر فرآیندهای غذاساز نظارت کنید.

این دستگاه از تکنولوژی Power Chop بهره می‌برد تا شما بتوانید انواع مواد سخت و نرم را توسط این غذاساز خرد کرده یا به صورت‌های متنوعی مورد استفاده قرار دهید. این دستگاه از قابلیت عمل لحظه‌ای یا پالسی (Pulse)  برخوردار است. جنس تیغه‌های این غذاساز از استیل ضد زنگ است که مقاومت بالایی داشته و به آسانی تمیز می‌شود. این دستگاه از پایه ضدلغزش نیز برخوردار است که ایمنی استفاده از آن را بالا می‌برد.

شما می‌توانید با غذاساز فیلیپس چیپس‌های خانگی تهیه کنید و از آن در موقعیت‌های مختلف مانند مهمانی و تماشای فیلم و فوتبال، لذت ببرید. همچنین به همراه غذاساز فیلیپس یک وسیله برای آبگیری مرکبات نیز وجود دارد که می‌توانید با فشار دست، آبمیوه طبیعی تهیه کنید. عملکرد این وسیله برای گرفتن آب نارنج و لیموترش عالی است.

همزن

اگر تابه‌حال به فکر تهیه کیک خانگی افتاده باشید، حتماً به یک همزن حرفه‌ای احتیاج پیدا کرده‌اید. تهیه الویه خانگی هم با یک همزن حرفه‌ای، تجربه بهتری خواهد شد. همچنین برای تهیه نان و خمیر مناسب برای پیتزا، نقش همزن مناسب غیرقابل انکار است.

به صورت کلی هم زدن کاری است که باید به صورت یکنواخت و متوالی انجام شود و هم زدن دستی این امکان را ندارد؛ زیرا هم دست ما خسته می‌شود و هم یکنواخت هم زدنی در کار ما نیست! در این مواقع سپردن کار به یک وسیله مکانیکی دقیقاً همان‌چیزی که می‌خواهیم: هم زدنی یکنواخت و متوالی تا به عمل آمدن مواد مورد نیاز ما.

بعضی از افراد می‌گویند که راز خوشمزگی غذایشان در نوع هم‌زدن آن‌ها نهفته است؛ شک نکنید که آن‌ها از یک همزن استفاده می‌کنند. راز طعم شگفت‌انگیز الویه‌هایشان، خمیرهای به‌خوبی ترد و پهن‌شان، همین استفاده از همزن است!

اما همزن‌ها انواع متنوعی دارند؛ همزن‌های دستی و کاسه‌دار و…! بگذارید تا دیر نشده، یک همزن کاسه‌دار مناسب را برای بررسی بیشتر معرفی کنیم.

همزن کاسه‌دار میگل   GMB250

همزن کاسه‌دار میگل مدل GMB250 با طراحی کلاسیک و جذابی که دارد، توانسته به یکی از کاربردی‌ترین وسیله‌های آشپزخانه تبدیل شود. این همزن که قدرت موتور آن ۳۰۰ وات است، می‌تواند از پس هر مخلوط کردنی برآید و تا آن‌جایی که شما بخواهید، آن‌ها را با هم میکس کند. با این کار بخش زیادی از زحمت آن از دوش شما برداشته می‌شود و شما تنها کافی است که بر عملکرد دستگاه نظارت کنید.

همزن کاسه‌دار میگل به خاطر وجود کاسه‌ای که دارد، در رده همزن‌های پایه‌دار قرار می‌گیرد. باید بدانید که این محصول علاوه بر سری همزن خود، سری خمیر زن از جنس کروم نیز به همراه خود دارد تا برای ورز دادن خمیر، دغدغه‌ای نداشته باشید. همچنین با قابلیت تنظیم سرعت دستگاه، می‌توانید از نهایت توان آن برای افزایش کیفیت آشپزی خودتان بهره‌مند شوید.

این دستگاه از قابلیت توربو پشتیبانی می‌کند تا بتوانید از نهایت توانایی دستگاه در شرایط خاص استفاده کنید. درپوشاین دستگاه باعث می‌شود تا محیط کار شما تمیز بماند و بعد از کار، زحمت تمیزکاری نداشته باشید.

آبمیوه‌گیری

شکی نیست که گرفتن آب میوه با دست خالی، کار دشواری بوده و صرفه ندارد. موقعیت‌های این‌چنینی بسیارند که نیاز شما را به یک آبمیوه‌گیری مناسب نشان می‌دهند.

شما می‌توانید از این وسیله برای یک پذیرایی متفاوت در مهمانی‌های خانوادگی استفاده کنید. حتماً برگ برنده فامیل را به‌دست می‌گیرید وقتی با یک سینی آبمیوه تازه وارد پذیرایی شوید! علاوه بر آن، برای تقویت خودتان در هنگام کسالت‌ها، آبمیوه انتخاب بهتری از میوه است. چرا که هضم و جذب املاح آلی و معدنی آبمیوه بسیار ساده‌تر از میوه کامل است.

داشتن یک آبمیوه‌گیری برای هر خانه‌ای می‌تواند سبب اتفاقات خوشایندی شود. در مواقعی به داد شما برسد و گاهی هم باعث اوقات خوش خانوادگی‌تان باشد. برای اینکه کارتان را ساده کنیم، در ادامه یک آبمیوه‌گیری مناسب را معرفی می‌کنیم تا بتوانید بررسی آبمیوه‌گیری‌های مختلف بازار را از همین‌جا آغاز کنید.

آبمیوه‌گیری بوش  MES25A0

آبمیوه‌گیری بوش مدل MES25A0 با ابعاد ۴۰۰*۲۹۰*۱۸۰ میلی‌متر ساخت کشور آلمان بوده و یکی از بهترین انتخاب‌های بازار است. شما می‌توانید این محصول را در گوشه دنجی از آشپزخانه‌تان قرار دهید تا هر زمان که اراده کردید، برای خدمت‌رسانی آماده باشد.

جنس بدنه این آبمیوه‌گیری از پلاستیک باکیفیت است. جنس تیغه آبمیوه‌گیری بوش استیل ضدزنگ است که علاوه بر مقاومت و استحکام بالای آن، خیلی راحت تمیز می‌شود. این محصول از مخزن تفاله و مخزن آبمیوه برخوردار بوده که کار شما را برای جداسازی تفاله و آبمیوه خالص آسان کرده است. همچنین با برخورداری از دو تنظیم سرعت متفاوت، به شما این امکان را می‌دهد که سخت‌ترین میوه‌ها را هم در برابر تیغه قوی آن رام کرده و آب آن‌ها را تا قطره آخر بگیرید.

بد نیست بدانید که سایز دهانه ورودی این محصول، ۷۳ میلی‌متر است؛ این بدان معناست که شما می‌توانید میوه‌های قطور را هم وارد دستگاه کنید و بدون دردسر و معطلی، یک آبمیوه تازه و گوارا تحویل بگیرید.

خوب است بدانید که این آبمیوه‌گیری از قابلیت Safety Stop بهره می‌برد. این قابلیت باعث می‌شود تا وسیله تنها زمانی کار کند که تمامی قطعات به صورت مناسبی در جایگاه صحیح خود قرار گرفته باشند. این امر علاوه بر بالا بردن ایمنی کار با دستگاه، از پخش شدن آبمیوه نیز جلوگیری می‌کند.

خروجی دستگاه آبمیوه‌گیری بوش از Drip Stop برخوردار است که از چکه کردن آبمیوه خروجی جلوگیری می‌کند. این تکنولوژی فرایند آبمیوه‌گیری را ساده‌تر و دلپذیرتر از قبل کرده؛ مخصوصاً اگر به تمیزی محیط‌‌‌تان توجه ویژه داشته باشید. در همین راستای پاکیزگی، تمامی قطعات دستگاه امکان جداسازی و شستشو توسط ماشین ظرفشویی را دارا هستند.

وسایل کاربردی، آشپزی آسان‌تر

وسیله‌های باکیفیت در آشپزی ما تأثیرگذار هستند. هرچقدر بتوانیم از وسیله‌های باکیفیت‌تری بهره‌مند شویم، می‌توانیم سبک‌های بیشتری را در آشپزی تجربه کرده و از تکرار طعم‌های همیشگی جلوگیری کنیم. البته در این میان نباید دچار وسواس شویم. بلکه بهتر است یک وسیله کارآمد را از یک جای معتبر تهیه کرده و تا مدت‌ها از آن استفاده کنیم. فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی المارکت با برخورداری از لوازم خانگی متنوع جزء فروشگاه‌های تخصصی محسوب می‌شود. اگر قصد خرید لوازم آشپزخانه را دارید، حتماً یک سر به المارکت بزنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها