2109
چه مدل فرشی برای آشپزخانه مناسب تر است؟

چه مدل فرشی برای آشپزخانه مناسب تر است؟

1401/06/16 بازدید19242

در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه از المان های بسیاری استفاده میشود و فرش یکی از اجزای تکمیل کننده دکوراسیون آشپزخانه است. آشپزخانه قلب خانه است و فضای آشپزخانه های ایرانی با وجود فرش دلنشین تر خواهد بود و علاوه بر زیبایی حس راحتی و صمیمیت را القا می کند.

شما در طول روز ساعات زیادی را در آشپزخانه مشغول خواهید بود. عدم وجود کفپوش مناسب می تواند در طولانی مدت به کمر و پاهای شما آسیب جدی وارد کند. حتی تصور کنید در حین شستن ظرف ها کف آشپزخانه خیس بشود یا ظرفی از دست شما به زمین بی‌ افتد، وقتی که کف آشپزخانه شما یک فرش مناسب پهن باشد که دغدغه شستشوی آن را نداشته باشید، دیگر نگران نخواهید بود و میتوانید از گذراندن وقت در آشپزخانه فقط لذت ببرید!

هر فرشی برای فضای آشپزخانه مناسب نیست. در انتخاب فرش آشپزخانه علاوه بر سایز و طرح فرش، جنس فرش هم اهمیت ویژه ای دارد. فرش آشپزخانه باید یک سری ویژگی های خاص داشته باشد که در ادامه این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا با ویژگی های فرش مناسب آشپزخانه آشنا بشوید.

بهترین فرش های مناسب آشپزخانه

هنگام خرید فرش برای آشپزخانه اولین سوالی که ذهن اکثر افراد را درگیر میکند این است که: چه فرش هایی برای آشپزخانه مناسب هستند؟ خب برای پاسخ به این سوال ما فرش های مختلف که میتوانید از آنها در فضای آشپزخانه استفاده کنید را مشخص کرده ایم:

  • قالیچه های ترک
  • فرش دستباف
  • فرش ماشینی
  • فرش دولایه
  • گلیم و گبه

هرکدام از این فرش ها ویژگی خاص خود را دارند و باید بر اساس این ویژگی ها ارزش خرید هرکدام از این فرش ها را برای استفاده در فضای آشپزخانه بسنجیم. در ادامه مزایا و معایب هرکدام را خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

قالیچه ترک برای آشپزخانه

قالیچه های ترک کیفیت و طول عمر معمولی دارند. در رنگ بندی قالیچه های ترک اکثرا از رنگ های روشن استفاده شده و استایل این فرش ها بیشتر مناسب دکوراسیون های مدرن است. فرش های ترک از نظر زیبایی و طراحی تنوع بسیار خوبی دارند. از دیگر ویژگی قالیچه های ترک عدم پرزدهی آنهاست.

اما قالیچه های ترک معایب خاص خود را دارند که از جمله این موارد میتوان به روشن بودن زمینه این فرش ها اشاره کرد. فرش رنگ روشن بعلت چرک تاب نبودن برای فضاهایی مانند آشپزخانه مناسب نیست، مگر اینکه در مراقبت و جلوگیری از کثیف شدن فرش آشپزخانه بخوبی عمل کنید که سخت و غیر ممکن است!

قالیچه های ترک در سطوح سرامیکی سر میخورند، مخصوصا زمانی که قالیچه شما ابعادی کوچکتر از ابعاد آشپزخانه داشته باشد. لبه این فرش ها پس از چندبار شستشو به بالا بر می گردد و بدلیل جنس به نسبت ضعیف تری که دارند نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت.

با توجه به قیمت فرش های ترک در بازار اگر بخواهیم ارزش خرید قالیچه ترک برای استفاده در فضای آشپزخانه را با عدد مشخص کنیم، به آن امتیاز 4 از 10 خواهیم داد.

فرش دستباف آشپزخانه

اصالت در طرح های فرش دستباف ایرانی موج می زند. فرش دستباف تجلی هنر هنرمندان ایرانی است که در دنیا نظیر آن پیدا نمیشود. اما استفاده از فرش دستباف در فضای آشپزخانه با توجه به قیمت بالایی که دارند منطقی به نظر نمی رسد! فرش های دستباف در سایز های کوچک برای فضای پر رفت و آمد آشپزخانه مناسب نیست زیرا دائما سر میخورند و جلوه بدی در فضای آشپزخانه ایجاد میکنند.

اگر بخواهیم ارزش خرید فرش دستباف را برای استفاده در فضای آشپزخانه با عدد مشخص کنیم، به آن امتیاز 5 از 10 خواهیم داد.

گلیم فرش و گبه برای آشپزخانه

گلیم فرش و گبه از دیگر فرش های مناسب آشپزخانه هستند. سطح گلیم فرش ها صاف، بدون خواب و بدون پرز است. وزن آنها به نسبت فرش های دستباف سبک تر است. طرح و نقش ساده دارند و رنگ بندی شاد و جذاب از دیگر ویژگی های گلیم فرش و گبه است. اما برعکس گلیم، فرش های گبه درشت باف هستند و پرز های بلندی دارند.

معمولا پشت گلیم فرش و گبه چرم کار میشود. چرم کار شده بر خلاف باور نه تنها جلوی سر خوردن فرش را نمی گیرد بلکه باعث لغزندگی بیشتر گلیم و گبه خواهد شد. گلیم و گبه تراکم کمتری نسبت به سایر فرش ها دارند. عملا انگار شما برای آشپزخانه خود موکت طرح دار خریده اید ولی پول یک فرش کامل را پرداخت خواهید کرد. در نتیجه برای ساعات طولانی ایستادن و آشپزی کردن گزینه مناسبی بشمار نمی آیند.

ارزش خرید گلیم فرش و گبه برای استفاده در آشپزخانه 5 از 10 است.

فرش ماشینی آشپزخانه

طرح و نقش متنوع، سایز بندی کامل، قیمت مناسب، کیفیت و دوام عالی از جمله ویژگی های فرش های ماشینی بشمار می آید. فرش های ماشینی به نسبت فرش های دستباف قیمت بسیار کمتری دارند از این جهت میتوان فرش های ماشینی را برای استفاده در فضای آشپزخانه مناسب تر دانست.

فرش های ماشینی وزن نسبتا بیشتری نسبت به سایر فرش ها دارند که از این جهت به منظور جابجایی و شستشوی فرش با مشکل مواجه خواهید شد. زیر این فرش ها از هیچ نوع مواد یا پد ضدلغزشی استفاده نشده و همین باعث سر خوردن دائمی فرش در سطوح سرامیکی خواهد بود.

اگر بخواهیم ارزش خرید فرش ماشینی برای استفاده در فضای آشپزخانه را با عدد مشخص کنیم به آن امتیاز 7 از 10خواهیم داد.

فرش دولایه آشپزخانه

فرش های دولایه از دیگر فرش های مناسب آشپزخانه هستند که چند سالی است وارد بازار شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. این فرش ها از دو لایه رویی و زیرین تشکیل شده اند. لایه رویی طرح و نقش فرش است و در ماشین لباسشویی شسته میشود. لایه زیرین از یک ضدلغزش سرتاسری درست شده که از جابجا شدن فرش در تمامی سطوح جلوگیری میکنند.

از ویژگی های اصلی فرش دولایه میتوان به قابلیت جدا کردن لایه رویی و شستشوی آن در ماشین لباسشویی اشاره کرد. با این قابلیت جذاب دیگر نگرانی برای کثیف شدن فرش آشپزخانه خود نخواهید داشت. همچنین عدم پرزدهی، این فرش ها را نسبت به فرش های ماشینی و دستباف متمایز می کند.

وزن کم از دیگر مزایای این فرش ها نسبت به فرش های ماشینی و دستباف بحساب می آید. قیمت بسیار مناسب این فرش ها نسبت به فرش های ماشینی، گلیم و گبه، قالیچه های ترک و فرش های دستباف میتواند شما را راضی به استفاده از فرش های دولایه برای آشپزخانه خود کند. طرح و نقش متنوع و طیف رنگی وسیع این فرش ها دست شما را برای انتخاب فرش آشپزخانه کاملا باز گذاشته و میتوانید برای هر دکوراسیونی از این فرش ها استفاده کنید.

بر این اساس میتوان گفت فرش های دولایه آشپزخانه ارزش خرید بسیار بالایی دارند. اگر بخواهیم ارزش خرید این فرش دولایه را با عدد مشخص کنیم میتوان به آن امتیاز بالای 9 از 10 داد.

ویژگی های فرش دولایه

بصورت خلاصه از مهم ترین ویژگی های فرش های دولایه را میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت شستشوی لایه رویی در لباسشویی
  • قیمت مناسب تر نسبت به سایر فرش ها
  • جابجا نشدن فرش روی انواع سطوح
  • عدم پرزدهی و جارو شدنِ ساده
  • وزن کمتر
  • طرح و نقش متنوع
  • طیف رنگی وسیع

برای آشپزخانه فرش بخریم؟ چه مدل فرشی برای آشپزخانه بهتر است؟

برای پاسخ به این دو سوال ابتدا باید گفت، استفاده یا عدم استفاده از فرش در فضای آشپزخانه به سلیقه افراد بستگی دارد. اما استفاده از فرش در فضای آشپزخانه علاوه بر اینکه باعث جذاب تر و دلنشین تر شدن فضای آشپزخانه میشود، حس گرمای بهتر و آرامش خیال بیشتری به شما در زمان فعالیت در آشپزخانه القا میکند.

اگر انتخاب شما استفاده از فرش های ماشینی، قالیچه های ترک یا فرش های دستباف برای دیزاین آشپزخانه است، توصیه ما به شما خرید فرش هایی با پرز کوتاه تر، سبک تر و شستشوی راحت تر است.

استفاده از فرش های دولایه در آشپزخانه با توجه به ویژگی های بیشتری که نسبت به سایر فرش ها دارند انتخاب مناسب تری است. با توجه به طرح و نقش گسترده و طیف رنگی وسیعی که فرش های دولایه دارند به شما امکان انتخاب طرح فرش آشپزخانه از بین هزاران طرح متنوع را میدهند و اگر شستشوی فرش برای شما مهم است فرش های دو لایه کار شما را خیلی آسان می کند.

در خرید فرش های دولایه بخاطر قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی، امکان انتخاب فرش رنگ روشن برای آشپزخانه را دارید. اینکه هرزمان که بخواهید میتوانید لایه رویی فرش را جدا کرده و آنرا در لباسشویی منزل خود بشویید.

ویژگی های عالی فرش های دولایه میتواند هر کسی را به استفاده از این مدل فرش در آشپزخانه مجاب کند. علاوه بر این باید به لایه زیرین فرش هم اشاره کرد که در سطوح سرامیکی سر نمیخورد و کاملا برای استفاده در هر سطحی مناسب هستند.

مدما تنها کارخانه تولید کننده فرش های دولایه در ایران میباشد که کارخانه آن در شهر شیراز واقع شده است. فرش های مدما بعنوان یک اختراع ایرانی به ثبت رسیده اند.

برای انتخاب و خرید فرش مناسب آشپزخانه به وبسایت فرش مدما مراجعه کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16411 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11601 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3770 بازدید