2109
چگونه مو‌های کودک را‌شانه کنیم؟

چگونه مو‌های کودک را‌شانه کنیم؟

1400/12/10 بازدید603

همه نوزادان بدون مو به دنیا نمی‌آیند. ممکن است کودک شما با مو‌های زیادی به دنیا بیاید اما رنگ و بافت آن ممکن است در سال اول تغییر کند. همچنین ممکن است در مدت شش ماه مقداری مو از دست بدهند. با این حال نباید نگران باشید زیرا به طور معمول دوباره رشد می‌کند. اینکه فرزند کوچک شما مو‌های پرپشت یا نازکی دارد، برس زدن یا‌شانه کردن موهایش‌ایده خوبی است. با این حال بسیاری از والدین برای تصمیم‌گیری بین استفاده از برس یا‌شانه برای مو‌های کودک خود مشکل دارند. پوست، پوست سر و کل بدن کودک نوپا شما کاملاً ظریف است. بنابراین طبیعی است که تعجب کنید که آیا برس زدن یا‌شانه کردن مو‌های کودک به آن‌ها آسیب می‌رساند یا خیر. دانستن کاربرد‌های مختلف برس و‌شانه به همان اندازه مهم است. برس زدن یا‌شانه کردن مو‌های کودک نه تنها جریان خون سالم را تقویت می‌کند، بلکه برای او نیز درمانی است. کودک شما احساس آرامش می‌کند و حتی ممکن است در حالی که مو‌هایش را‌شانه می‌کنید بخوابد. همچنین ماساژ پوست سر و برس زدن مو‌های کودک به تحریک سیستم عصبی او کمک می‌کند. در اینجا چند نکته برای مراقبت از موی کودک وجود دارد:

انواع برس‌های مو

برس موی سنتی:

این برس معمولی در از هم گسیختگی مو‌ها و از بین بردن پوست مرده و کثیفی از مو‌های کودک شما مؤثر است. مطمئن شوید که از آن به آرامی استفاده کنید تا به کودک آسیب نرسانید.

 برس پارویی:

این برس مو زمانی‌ مناسب است که مو‌های کودک شما ضخیم و خیس باشد. این یک ابزار عالی برای کاهش موخوره و افزایش درخشندگی مو‌های کودک شما در هنگام خشک شدن است.

 برس گرد:

اگر می‌خواهید گره‌ها را از مو‌های خیس کودک باز کنید این برس مو مهم است. با این کار مقداری جهش به مو‌ها می‌شود. همچنین در افزایش حجم مو‌های کودک شما در حالی که مو‌های مرطوب را سریع خشک می‌کند، مؤثر است.

 

انواع‌شانه‌های مو

شانه دندانه ریز:

این نوع‌شانه معمولاً بلند بوده و انتهای آن نوک تیز است. اگر می‌خواهید مو‌های کوچولوی خود را از هم جدا کرده و حالت دهید این به شما کمک می‌کند.

شانه دندانه پهن:

اگر می‌خواهید مو‌های خیس کودکتان را از هم جدا کنید این ابزار مفیدی است. آسیب ناشی از مسواک زدن زیاد و شدید را کاهش می‌دهد. فضا‌های وسیع بین دندانه های‌شانه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی از لابه لای دندان های‌شانه حرکت کنند.

نکاتی برای مراقبت از مو‌های کودک

مو‌های نوزاد شما ممکن است ظریف باشد و ممکن است رسیدگی به آن دشوار باشد. اگر کوچولوی شما زیر شش ماه سن دارد رسیدگی به مو‌های او راحت‌تر است. با این حال، اگر آن‌ها بزرگتر باشند ممکن است شروع به ایجاد برخی چالش‌ها کند. در اینجا چند نکته مفید برای کمک به شما برای مقابله با چنین شرایطی وجود دارد:

زمانی که می‌خواهید گره‌های مو‌هایشان را پاک کنید همیشه از یک‌شانه دندانه دار استفاده کنید

از انتهای مو‌های کوچک نزدیک به گردن شروع کنید. گره خوردن مو‌های این ناحیه بسیار رایج است. از انگشتان خود برای باز کردن گره‌ها استفاده کنید. همچنین بخش‌هایی از مو را نگه دارید و بدون فشار به ریشه آن‌ها را باز کنید

اگر مو‌ها به شدت گره خورده‌اند می‌توانید از مقداری سرم یا روغن برای تسهیل روند استفاده کنید

سعی کنید مو‌ها را به چند قسمت تقسیم کنید و هر بار آن‌ها را‌شانه کنید. این کار را آسان‌تر می‌کند

پس از پایان‌شانه زدن مو‌های آن‌ها اگر مو‌ها به اندازه کافی بلند هستند می‌توانید با یک کش دم اسبی شل بسازید. این به کاهش گره خوردن کمک می‌کند.

 همیشه‌شانه یا برس موی کودک خود را جدا کنید. باید منحصراً برای استفاده او باشد

 

نتیجه‌گیری:

مرتب مو‌های کودک خود را‌شانه کنید و از روش‌های مراقبت از مو استفاده کنید. می‌توانید مو‌های او را دو تا سه بار در روز‌شانه کنید تا سالم و صاف بماند. اگر مو‌های کوچولوی شما به شدت درهم می‌پیچد یا به هم میریزد، گهگاهی کوتاه کنید. اگر دختری دارید و می‌خواهید چند مدل موی زیبا را امتحان کنید، فقط مطمئن شوید که مو‌های او را خیلی سفت نبندید. از سربند‌ها و گیره‌های مخصوص کودکان استفاده کنید. شما نباید از محصولات مو مانند ژل، اسپری و سایر محلول‌ها روی مو‌های کودک خود استفاده کنید.

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16411 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11601 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3770 بازدید