2109
کار در منزل؛ حرفه محبوب خانم ها در کاشان

کار در منزل؛ حرفه محبوب خانم ها در کاشان

1401/03/26 بازدید1175

کاشان یکی از شهرهای استان اصفهان است و بعد از شهر اصفهان، پرجمعیت‌ترین شهر این استان است. این شهر بیش از 1700 اثر تاریخی دارد که در بین آن‌ها باغ فین در یونسکو ثبت شده است. شهر کاشان دارای دو آب و هوای کاملا متفاوت کویری و کوهستانی است و به همین دلیل آب و هوای این شهر را بسیار معتدل کرده است. همچنین این شهر بزرگ‌ترین تولیدکننده گلاب در کشور است.

مشاغل بسیاری در شهر کاشان بین مردم محبوب هستند که بسیاری از آن‌ها به صورت کار در منزل هستند. همچنین این مشاغل بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم این مشاغل را معرفی کرده و با آن‌ها بیشتر آشنا شویم. با‌این‌حال، قبل از آن بهتر است ابتدا با وضعیت اقتصادی کاشان بیشتر آشنا شویم.

بخش‌های اقتصادی مهم شهر کاشان

بخش‌های اقتصادی شهر کاشان به سه بخش مهم کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات تقسیم می‌شود. شهر کاشان از نظر بخش کشاورزی بسیار پررونق است؛ به‌طوری‌که 53 نوع محصول کشاورزی در این شهر تولید می‌شوند که 17 نوع آن رتبه استانی و کشوری دارند. شهر کاشان بیش از 28 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 13 هزار هکتار آن مخصوص کشت گندم و جو است. سایر محصولات کشاورزی و باغی این شهر شامل انار، انگور، زردآلو، گیلاس، گوجه و هلو است.

90 درصد صنایع این شهر مربوط به فرش صنعتی است؛ به‌طوری‌که 70 درصد تولید فرش صنعتی کشور در این شهر تولید می‌شود. در حقیقت کاشان از اولین شهرهایی در کشور است که کارخانه‌های صنعتی را در خود جای داده است و باعث جذب نیروی کار در شهر کاشان شده است.

حوزه فعالیت اغلب این صنایع ریسندگی و صنایع وابسته به فرش ماشینی است. سایر صنایع این شهر شامل خودروسازی، فولاد، تولید چینی، ملامین سازی، کاشی سازی، ریسندگی و ابزارآلات صنعتی است.

بخش خدمات شهر کاشان شامل گردشگری، حمل و نقل، اصناف و بازرگانی است. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به باغ فین، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، تپه سیلک، روستای ابیانه، خانه عباسیان، آتشکده هارپاک و... اشاره کرد.

مشاغل خانگی پرطرفدار در کاشان

مشاغل خانگی بسیاری وجود دارند که خانم‌هایی که نمی‌توانند در مشاغل تمام وقت و حضوری کار کنند، می‌توانند از این مشاغل کسب درآمد کنند. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تولید عرقیجات

ازآنجایی‌که شهر کاشان بزرگ‌ترین تولید کننده گلاب در کشور است، تولید عرقیجات در این شهر جزو مشاغل پرطرفدار خانگی محسوب می‌شود. همچنین تولید سایر عرقیات مانند بهارنارنج، بیدمشک، کاسنی، نسترن و... در شهر کاشان رونق دارد.

ادمین شبکه‌های اجتماعی

یکی از مشاغلی که می‌توان آن را به‌راحتی در خانه انجام داد، ادمین شبکه های اجتماعی است. مخصوصا امروزه که کسب و کارهای آنلاین زیاد شده‌اند، این شغل رونق زیادی یافته است. همچنین یادگیری این کار اینترنتی بسیار آسان است و فقط کافی است تا با انواع شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام آشنا شوید.

غذاهای خانگی

آشپزی و پخت غذاهای خانگی یکی دیگر از مشاغل محبوب خانگی بین خانم‌ها در کاشان است. بسیاری از مردم طرفدار خوردن غذاهای خانگی هستند و به همین دلیل می‌توان به راحتی از این شغل کسب درآمد کرد.

تدریس آنلاین

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توان آن را به راحتی انجام داد، تدریس آنلاین است. مخصوصا بعد از شیوع کرونا این نوع تدریس رواج زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افراد به دلیل داشتن مشغله‌ زیاد و نداشتن وقت کافی برای کلاس‌های حضوری طرفدار این نوع کلاس‌ها هستند.

پرورش گیاهان دارویی

پرورش گیاهان دارویی را می‌توان به راحتی در منزل انجام داد. همچنین ازآنجایی‌که بسیاری از مردم از این گیاهان دارویی برای تسکین دردهای خود استفاده می‌کنند، می‌توان به کسب درآمد خوبی از این شغل دست پیدا کرد.

فروش اینترنتی

بسیاری از مردم امروزه اغلب کالاهای موردنیاز خود مانند پوشاک یا وسایل تزئینی و... را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند. به همین دلیل فروش اینترنتی پوشاک یا سایر اقلام در پیج اینستاگرام می‌تواند گزینه بسیار خوب دیگری برای خانم‌ها در کاشان باشد.

بازاریابی

بسیاری از شرکت‌هایی که در حوزه نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌ای فعالیت می‌کنند، نیازمند کسانی هستند که به صورت پورسانتی محصولات آن‌ها را به فروش برسانند. این شغل درآمد بسیار خوبی دارد و نیاز به سرمایه خاصی ندارد.

خیاطی

درست است که شاید خیاطی امروزه اندازه گذشته رونق نداشته باشد؛ اما هنوز هم بسیاری از افراد برای دوخت یا تنگ و گشاد کردن لباس‌های خود نیاز به یک خیاط حرفه‌ای دارند. به همین دلیل اگر شما هم این مهارت را دارید، می‌توانید به این شغل فکر کنید.

خدمات مشتریان

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توان آن را به‌راحتی در خانه انجام داد، شغل خدمات مشتری یا پشتیبان است. این افراد باید به سؤالات مشتری پاسخ دهند، مشکلات آن‌ها را حل کنند و به آن‌ها در سفارش‌های تلفنی یا آنلاین کمک کنند.

سایر مشاغل خانگی محبوب در کاشان عبارت‌اند از:

  • تولید محتوا
  • برنامه نویسی
  • کار بسته بندی (بسته بندی جوراب، بسته بندی حبوبات، بسته بندی شکلات، بسته بندی خشکبار، بسته بندی ماسک و...)
  • و...

شرکت‌ها و صنایع مهم کاشان

شهرک صنعتی امیرکبیر یکی از شهرک‌های صنعتی مهم استان اصفهان است که در کاشان واقع شده است و میزبان واحدهای صنعتی بسیاری است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

فرش آنا

شرکت فرش درخشان نگین کاشان که به فرش آنا معروف است، در سال 1370 تاسیس شده است. محصولات این شرکت شامل فرش فانتزی، فرش عروسکی، سیلک، متال، گلیم و جاجیم، فرش 700 شانه، فرش 1200 و فرش 500 شانه است.

شرکت فرش تندیس ماندگار

شرکت تندیس ماندگار کاشان در سال 1378 تاسیس شده است و در حوزه تولید فرش ماشینی فعالیت می‌کند. محصولات این شرکت توسط ماشین‌آلات مدرن تولید شده است و به سایر کشورهای جهان نیز صادر می‌شود.

پردیس پلاست کویر

پردیس پلاست کویر در حوزه تولید لوازم آزمایشگاهی، ظروف و مواد اولیه در حوزه صنعت داروسازی فعالیت می‌‌کند. کارخانه اصلی این شرکت در شهر کاشان، شهرک صنعتی امیرکبیر واقع شده است.

جمع‌بندی

شهر کاشان یکی از شهرهای استان اصفهان است که دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است. هرساله گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. شهر کاشان بزرگ‌ترین تولیدکننده گلاب در کشور است. مشاغل خانگی بسیاری در شهر کاشان وجود دارند که خانم‌ها و کسانی که نمی‌خواهند به صورت حضوری مشغول به کار باشند، می‌توانند در این مشاغل شروع به کار کنند. از این مشاغل می‌توان به تدریس آنلاین، تولید عرقیات، خیاطی، خدمات مشتریان، بازاریابی، پخت غذاهای خانگی و ادمین شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6788 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15183 بازدید