2109
نحوه صحیح شستن لباس‌های زیر

نحوه صحیح شستن لباس‌های زیر

1400/11/24 بازدید1036

سوتین‌ها بسیار ظریف هستند به خصوص آن‌هایی که زیر سیم یا توری دارند. آن‌ها به راحتی آسیب می‌بینند و اغلب در نهایت کوچک می‌شوند یا دچار افتادگی می‌شوند (یا به نوعی هر دو به طور همزمان). اگر وقت دارید بهتر است سوتین‌ها را با دست بشویید. در حالی که شستن دست به ندرت در فهرست روش‌های مورد علاقه افراد برای گذراندن ۱۰ دقیقه قرار می‌گیرد، به محافظت از وسایل ظریف مانند سوتین‌های توری کمک می‌کند.

 

مراحل شستن

سوتین‌ها را خیس کنید:

قبل از شروع سوتین‌های خود را به سه دسته تقسیم کنید: روشن، تیره و رنگ. سینک یا کاسه ظرفشویی را با آب گرم (نه داغ) پر کنید. یک ماده شوینده ملایم برای شستن لباس‌های شست‌وشو، ‌ایده‌آل برای شستشوی ظریف یا دستی در صورت داشتن آن اضافه کنید. بطری را بررسی کنید تا متوجه شوید چقدر نیاز دارید. گیره هر سوتین را در یکی از دسته‌های خود ببندید، آن‌ها را در آب قرار دهید و بگذارید تا یک ساعت خیس بخورند. سوتین‌های رنگ روشن را با سوتین‌های تیره خیس نکنید وگرنه سفید‌های تیره خواهید داشت.

سوتین‌های خود را بشویید:

هر سوتین را به نوبه خود به آرامی بشویید (اگر پوست حساسی دارید ممکن است بخواهید از دستکش لاستیکی استفاده کنید). سینه بند را به طور مکرر به داخل آب فشار دهید و اجازه دهید دوباره بالا بیاید. این کار حباب‌های هوا ایجاد می‌کند که کار زیادی را برای شما انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید سوتین‌های خود را به آرامی ماساژ دهید یا مالش دهید، اما مراقب باشید که سیم زیرین آن خم نشود. به قسمت پایین فنجان‌ها و قسمت‌هایی که در زیر بغل شما قرار دارد توجه ویژه‌ای داشته باشید. این‌ها احتمالاً در مقداری عرق خیس شده‌اند که می‌تواند باکتری‌ها را جذب کند.

آب را از سینک یا کاسه خالی کنید و دوباره با آب تمیز و خنک پر کنید. سوتین‌ها را به پایین کاسه فشار دهید و اجازه دهید تا بالا بیایند، سپس چندین بار تکرار کنید. ممکن است لازم باشد آب را چند بار عوض کنید تا تمام مواد شوینده از سوتین شما خارج شود.

 آب اضافی را فشار دهید:

سینک را از آب خالی کنید و هر سوتین را به آرامی فشار دهید تا آب خارج شود. آن‌ها را نپیچانید (پیچانید) یا آن‌ها را خراش ندهید زیرا خطر آسیب دیدن سیم زیرین یا دراز شدن سوتین‌ها را به همراه دارد.

 

چگونه سوتین را داخل ماشین لباسشویی بشوییم؟

سوتین‌های خود را برای شستشو آماده کنید:

قبل از شروع برچسب مراقبت را بررسی کنید زیرا همه سوتین‌ها را نمی‌توان با ماشین شستشو داد. همچنین مهم است که رنگ‌های مختلف را جداگانه بشویید تا از رنگ خاکستری تیره سوتین سفید مورد علاقه خود جلوگیری کنید. میشه قبل از قرار دادن سوتین در شستشو بند‌ها را بهم دیگر گره بزنید. اگر این کار را نکنید، گیره‌ها می‌توانند مواد توری را گیر کرده و پاره کنند.

 از شوینده مناسب استفاده کنید:

می‌توانید سوتین‌های خود را با لباس‌های دیگر بشویید، اما دستگاه را بیش از حد پر نکنید ما می‌دانیم که وسوسه‌انگیز است که همه چیز را با هم له کنید تا نیازی به دو بار انجام دادن نداشته باشید اما لباس‌هایتان به همان اندازه تمیز نمی‌شوند و سوتینهایتان تمیز نمی‌شوند. به احتمال زیاد از حالت کشیده خارج می‌شوند. از اضافه کردن حوله‌های سنگین، ملافه یا شلوار جین خودداری کنید. نکات بیشتری در مورد شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی در اینجا خواهید یافت. از شوینده‌ای مناسب و نرم‌کننده لباس استفاده کنید.

 دما را تنظیم کنید:

اگر دستگاه شما دارای تنظیمات شستشوی دستی دارد آن را تنظیم کنید تا سوتین شما هنگام شست و شو دچار آسیب نشود.

 

چگونه سوتین خود را خشک کنیم؟

اول از همه به محض اینکه سوتین شما از ماشین لباسشویی یا سینک بیرون آمد، از دستان خود استفاده کنید تا در صورت نیاز به آرامی شکل آن را تغییر دهید و توجه خاصی به فنجان‌ها داشته باشید. هرگز سوتین را در خشک کن خشک نکنید. حرکت شدید دستگاه می‌تواند باعث بدشکل شدن سوتین شود و گرما آن را به شکل جدید در می‌آورد. هر سوتین را روی اسب لباس یا خط لباسشویی آویزان کنید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود.

چند بار باید سوتین خود را بشوییم؟

احتمالاً می‌خواهید پس از هر بار پوشیدن سوتین‌های ورزشی را بشویید. سایر سوتین‌ها را معمولاً می‌توان هر سه یا چهار بار شستشو داد، البته تا زمانی که کثیف یا بدبو نباشند.

چگونه می‌توانم لکه‌های عرق را از سوتین‌هایم پاک کنم؟

آب داغ احتمالاً به سوتین آسیب می‌زند و می‌تواند رنگ‌ها را پخش کند. در عوض از یک لکه بر استفاده کنید و سپس آن‌ها را تا یک ساعت در آب گرم (نه داغ) خیس کنید. در اینجا می‌توانید در مورد از بین بردن لکه‌های عرق بیشتر بخوانید.

برای شستن سوتین از چه ماده شوینده‌ای استفاده کنم؟

در حالت‌ایده‌آل شما یک شوینده برای مواد ظریف می‌خواهید. با این حال یک غیر زیستی عمومی باید خوب باشد. از مواد سفید‌کننده یا الکل خودداری کنید، زیرا هر دو می‌توانند به پارچه یا خاصیت ارتجاعی آسیب برسانند.

 

منبع:

www.cleanipedia.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها