2109
راهنمای کامل نگهداری از لباس‌های زمستانی

راهنمای کامل نگهداری از لباس‌های زمستانی

1396/11/09 بازدید1133

نگهداری از لباس‌های زمستانی شاید سؤال‌های زیادی ایجاد کند مثل‌اینکه آیا می‌توان همه این لباس‌ها را در ماشین لباسشویی انداخت؟ چطور باید خشکشان کرد؟ با چه راهكارهایی می‌توان از لباس‌های زمستانی، این سرمایه‌های گرم‌ونرم با پارچه‌های خاص، بهتر نگهداری كرد به‌نحوی‌که در پایان فصل همچنان سالم و نو مانده باشند؟ ما به شما می‌گوییم.

لباس‌های ترمه

بهترین کار برای شستن لباس‌های ترمه شستشو با دست در آب سرد است. این‌گونه لباس‌ها را در آب سرد با شامپو بچه بشویید. با این روش می‌توانید هم به نرم‌تر نگه‌داشتن لباس كمك كنید و هم تا آخر سال بهترین استفاده را از این البسه داشته باشید. البته باید گفت این كار را زیاد تكرار نكنید و دو بار شست و شوی این لباس‌ها در این فصل كافی است. نكته دیگر اما این است كه هرگز ژاکت‌های ترمه خود را بعد از شستشو از قسمت شانه‌ها آویزان نکنید، چون باعث آسیب‌دیدگی آن می‌شود. این‌گونه ژاکت‌ها را در یك لگن كوچك بدون چلاندن بشویید و ترجیحاً برای خشک شدن پهنشان کنید.

كت، ژاكت و شلوارهای پشمی

یكی از مهم‌ترین نكات در مورد لباس‌های پشمی پس از استفاده از آن‌ها در فصل زمستان این است كه حتماً هنگام پوشیدن، آن‌ها را با رول چسب‌دار و یا دست تمیز كنید تا اجسام چسبیده به آن‌ها كنده شود. نكته دیگر اما این است كه تمامی این لباس‌ها را در كنار هم و در یك كمد نگه ندارید. این كار باعث می‌شود مواد البسه شما سالم بماند و لباستان چروک نشود.

نكات دیگر درباره لباس‌های پشمی را هم بدانید:

1. لکه‌های روی لباس‌های پشمی را حتماً با لكه بر از بین ببرید و آن‌ها را با دست نشویید. ترجیحاً آب مخصوص شستن این نوع لباس‌ها سرد باشد.
2. جیب لباس و شلوارهایتان را قبل از شستن حتماً خالی كنید و اجازه ندهید چیزی در آن‌ها باقی بماند، خرد شدن دستمال‌کاغذی و چسبیدن آن به لباس پشمی دردسر زیادی برایتان به دنبال دارد.
3. اگر می‌خواهید لباستان را با دست بشویید (هرچند بهتر است این كار نكنید و شستشوی آن را به ماشین بسپارید)، حتماً از مایع شستشو و نرم‌کننده استفاده كنید. لباس‌های پشمی را پس از شستشو آویزان نكنید و آن را روی سطح صافی بگذارید تا خشك شود. لازم به ذكر است این لباس‌ها را حتماً تا كنید و در كمد نگه دارید.

لباس‌های چرم

نگهداری از چرم مصنوعی خیلی ساده است. لکه‌های این نوع لباس‌ها معمولاً به‌وسیله یک پارچه نم‌دار پاک می‌شوند و اغلب آن‌ها را می‌شود با ماشین لباس‌شویی شست؛ اما در چرم طبیعی داستان كمی متفاوت است و باید تلاش بیشتری برای نگهداری لباس بكنید. لباس چرمی را ترجیحاً به خشک‌شویی دهید و خودتان به جانش نیفتید.


لباس‌های خزدار

یکی از دشمنان اصلی خزهای لباس كه یكی از پوشش‌های محبوب خانم‌های ایرانی هم هست، گرمای زیاد است. لباس خزدار خود را از گرمای مستقیم دور کنید و هرگز برای خشک‌کردن آن از حرارت زیاد استفاده نکنید. به یاد داشته باشید خز همیشه یک الیاف مصنوعی است که قابل شستشو است اما آستر داخلی این نوع لباس‌ها اغلب قابل شستشو نیست. لباس خز‌دار خود را در کیسه‌های لباس وکیوم نکنید.

لباس‌های كرك و مخمل

برای نگهداری ازاین‌گونه لباس‌ها ذكر چند نكته ضروری به نظر می‌رسد كه حتماً باید به آن‌ها توجه داشت. به‌خصوص اگر یك خانم خانه‌دار باشید! نكته اول این‌که هرگز مخمل را اتو نکنید چون اتو اثر خود را روی پارچه خواهد گذاشت. ترجیحاً می‌توانید از یک اتوی‌بخار برای برطرف کردن چروک‌ها استفاده کنید. البته باید این کار را از داخل لباس انجام دهید؛ اما در مورد آویزان كردن این نوع لباس‌ها پس از شستشو باید گفت می‌توانید لباس مخمل را درون یک حمام مرطوب آویزان کنید تا چروک‌ها برطرف شود اما تا حد ممکن آن‌ها را تا نکنید. برای راهنمای کامل اتو کردن صحیح لباس‌ها این مطلب را بخوانید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16505 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11659 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4801 بازدید