2109
آیا لباس‌های نوزاد و کودک‌تان را با مایع لباسشویی بزرگسال می‌شویید؟

آیا لباس‌های نوزاد و کودک‌تان را با مایع لباسشویی بزرگسال می‌شویید؟

1402/11/30 بازدید14994

مادرها و پدرها هنگام تولد نوزاد و حتی قبل از آن لیستی بلند بالا از کارهایی که باید برای مراقبت از سلامت کودک خود انجام دهند درست می‌کنند تا موردی را فراموش نکنند. ولی یکی از مواردی که با وجود اهمیت زیاد آن، به دلایل مختلف از جمله نداشتن آگاهی، به آن توجه کافی نمی‌شود، استفاده از مایع لباسشویی مخصوص نوزاد و کودک است. سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که مگر پوست نوزادان، کودکان و بزرگسالان چه تفاوتی باهم دارند که باید برای آن‌ها از مایع لباسشویی جدا استفاده کرد؟ مایع لباسشویی کودک و نوزاد چه فرقی با هم دارند؟ چه ویژگی‌های خاصی باید داشته باشند؟ در این مقاله اهمیت استفاده از مایع لباسشویی مخصوص نوزادان و کودکان در نهایت راهنمایی‌تان می‌کنیم تا بهترین مایع لباسشویی را انتخاب کنید.
 


 

چه تفاوتی بین پوست نوزاد و بزرگسال وجود دارد؟

قبل از اینکه به سراغ مایع ‌لباسشویی برویم، لازم است پوست نوزادان، کودکان و بزرگسالان را به طور ساده مقایسه کنیم. پوست نوزادان و کودکان به لحاظ ساختاری بسیار متفاوت از پوست بزرگسالان است. سلول‌های تشکیل‌دهنده‌اش نسبت به پوست بزرگسالان بسیار کوچک‌تر، فیبرهای کلاژن آن نازک‌تر و اپیدرم پوست‌شان نیز ۲۰ درصد از بزرگسالان نازک‌تر است. اپیدرم، لایه بیرونی پوست است که مهم‌ترین بخش محافظ پوست به حساب می‌آید و طبیعتا آسیب‌پذیری بیشتری نیز دارد. به همین دلیل لازم است هنگام انتخاب محصولات بهداشتی و مراقبتی که حال چه به صورت مستقیم (مانند دستمال مرطوب)، چه غیر مستقیم (مانند مایع لباسشویی) با پوست نوزادان و کودکان در تماس هستند، از محصول مناسب استفاده کرد.

منظور از مایع لباسشویی نوزاد و کودک چیست؟

مایع لباسشویی نوزاد و کودک، نوعی شوینده بهداشتی هستند که مخصوص تمیز کردن لباس نوزادان و کودکان طراحی شده‌اند. به همین منظور در ساخت آن‌ها، لکه‌های احتمالی لباس‌ها، میزان سختی آن‌ها در نظر گرفته شده‌ و در فرمول شیمیایی ساخت آن‌ها از مواد شیمیایی ملایم و مطابق با پوست حساس و لطیف نوزادان و کودکان استفاده می‌شود که در عین تمیز کردن کامل لباس‌ها و از بین بردن تمامی لکه‌ها، از مشکلات و حساسیت‌های احتمالی پوستی جلوگیری می‌کند.

ولی سوالی که پیش می‌آید این است که مایع لباسشویی کودک(بالای یک سال) و نوزاد (کمتر از یک سال) چه تفاوتی دارند؟

لازم است بدانید که میزان حساسیت پوست نوزادان و کودکان متفاوت است و لکه‌هایی که با آن‌ها روبرو می‌شوند نیز با یکدیگر فرق می‌کند.

 شیر، غذای نوزاد، مولتی‌ویتامین و قطره آهن از جمله لکه‌هایی هستند که نوزاد تا یک سال با آنها روبروست ولی بعد از یک سالگی که کودک به سن جست‌وخیز و خوردن غذاهای جامد می‌رسد با لکه‌هایی مانند غذاهای خود، آبمیوه، شکلات و لکه چمن و این موارد روبرو می‌شود. به همین دلیل است که مایع لباسشویی کودک در عین در نظر گرفتن حساسیت‌های پوستی نوزادان و کودکان، به قدرت لکه‌بری بیشتر و قوی‌تری نسبت به مایع لباسشویی نوزادان نیاز دارد.
مایع لباسشویی تخصصی نوزاد (زیر یک سال) مای‌بیبی

یک مایع لباسشویی نوزاد و کودک مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

البته که باید حواسمان به قدرت لکه‌بری بیشتر و در عین حال عدم ایجاد حساسیت مایع لباسشویی باشد، ترجیحا لازم است توسط پزشکان متخصص تاییدشده و هایپوآلرژنیک و بدون مواد مضر باشد.

مایع تخصصی کودک (بالای یک سال) مای‌بیبی

چرا باید حتما از مایع لباسشویی مخصوص نوزاد و کودک استفاده کنیم؟

حال که مایع لباسشویی نوزاد و کودک را شناختیم و تفاوت‌شان را دانستیم، لازم است اهمیت و مزایای استفاده از آن راببینیم.
 


 

با استفاده از این مایع ‌لباسشویی، از مواد شیمیایی مضری که ممکن است پوست نوزاد و کودک را تحریک کنند و باعث ایجاد حساسیت، اگزما، آکنه یا قرمزی شوند، جلوگیری می‌کنید که این مهم‌ترین مورد در استفاده از این محصول است.

علاوه بر حفظ سلامت پوست، استفاده از مایع لباسشویی نوزاد و کودک به دوام لباس‌های آن‌ها نیز کمک می‌کند. فرمولاسیون ملایم این شوینده، به تمیز کردن لکه‌های رایج نوزادان و کودکان پرداخته و در عین حال آسیبی به بافت پارچه نیز نمی‌رساند. در نتیجه، لباس‌های نوزادان و کودکان شما نه تنها پاک و تمیز می‌شوند، بلکه نرمی و راحتی لازم را برای نوزادان و کودکان‌تان به همراه می‌آورند.

از آنجایی که پوست نوزادان و کودکان به طور مستقیم با لباس‌هایشان در تماس است، حذف بقایای مواد شیمیایی از اهمیت بسیاری برخوردار است. استفاده از مایع ‌لباسشویی معمولی ممکن است حتی پس از شستشوی کامل، بقایای مواد شیمیایی را بر روی لباس‌ها باقی بگذارد که ممکن است باعث تحریک و مشکلات پوستی شود. اما با انتخاب مایع لباسشویی مخصوص نوزاد و کودک، از بقایای مواد شیمیایی مضر جلوگیری می‌کنید و پوست حساس فرزند شما از هرگونه ناراحتی در امان می‌ماند.

 

در کامنت‌ها بنویسید که در انتخاب مایع لباسشویی نوزاد و کودک، چه ویژگی‌هایی برای‌تان مهم است؟

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها