2709
چگونه لباس‌های کودک را بدون اینکه کوچک شوند بشوییم؟

چگونه لباس‌های کودک را بدون اینکه کوچک شوند بشوییم؟

1401/01/22 بازدید370

لباس‌های کودک از الیاف نرمی ساخته شده‌اند که ظریف‌تر از پارچه‌هایی هستند که برای تولید لباس‌های بزرگسالان استفاده می‌شوند. هنگام شستن و قرار دادن آن‌ها در معرض حرارت و الیاف واکنش متفاوتی نشان می‌دهند. الیاف طبیعی (پشم، پنبه، بامبو) انعطاف پذیرتر از الیاف مصنوعی (پلی استر، نایلون) هستند. از آنجایی که بیشتر لباس‌های کودک از الیاف مصنوعی و پنبه تشکیل شده‌اندهنگام شستن آن‌ها به سرعت چروک می‌شوند. در اینجا چند نکته کاربردی در مورد نحوه شستن لباس‌های کودک آورده شده است.

 

 استفاده از آب سرد:

چروک شدن لباس کودک اغلب به دلیل قرار گرفتن لباس در دمایی فراتر از دمایی است که سازنده آن تعیین کرده است. بدون شک آب داغ به طور مؤثر میکروب‌ها را از بین می‌برد اما بهتر است از مواد شوینده استفاده کنید. تأثیر گرما بر روی لباس‌ها حتی روی پارچه‌های الیاف مصنوعی بدتر است زیرا نسبت به پارچه‌های الیاف طبیعی مقاومت کمتری در برابر کشش و حرارت دارند.

 استفاده از شوینده مخصوص کودکان:

به عنوان یک قاعده کلی شما باید فقط از یک قاشق غذاخوری مواد شوینده واکنشی ملایم لباسشویی در هر اندازه بار معمولی استفاده کنید. تولیدکنندگان بر استفاده از مقدار مناسب مواد شوینده تأکید دارند زیرا همه این محصولات از نظر شیمیایی فعال هستند. استفاده بیش از حد از مواد شوینده اثر سفید کنندگی آن‌ها را قوی‌تر می‌کند. هنگام شستن لباس‌های کودک باید به نوع مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید نیز دقت کنید. در صورت استفاده از شوینده‌های غلیظ کودکان نوپا پوست حساسی دارند که ممکن است دچار آلرژی شوند. بنابراین فقط از شوینده‌های مناسب کودک استفاده کنید.

 شستن با دست:

ماشین لباسشویی یک اختراع عالی است اما همچنین عامل مهمی برای چروک شدن لباس‌ها است. این به این دلیل است که اکثر لباس‌ها دکمه یا کلاچ دارند و از آنجایی که ماشین‌ها برنامه‌ریزی شده‌اند نمی‌توانند تشخیص دهند. ملحفه‌ها ممکن است آسیب ببینند و دمای خشک کن باعث چروک شدن لباس‌ها می‌شود. شستن با دست ممکن است وقت گیر و دست و پا گیر باشد اما شستن لباس‌های گران قیمت و ظریف نوزاد امکان‌پذیر است.

آیا گذاشتن لباس نوزاد در خشک کن اشکالی ندارد؟

بستگی به پارچه لباس داره گرما مهمترین عامل کوچک شدن لباس نوزاد است. قبل از شستن برچسب سازنده را روی پارچه بخوانید تا دستورالعمل‌های واضحی در مورد دمای مناسبی که پارچه می‌تواند تحمل کند دریافت کنید.

نتیجه‌گیری:

مراقبت از لباس کودک بخش مهم و حیاتی است. ممکن است در هنگام خرید برای بچه‌های کوچک شما اولویت اصلی باشد اما توجه به پارچه و دوام آن بسیار مهم است. به عنوان مثال لباس‌های پشمی معمولاً برای فصل‌های زمستان هستند و ماندگاری بالایی دارند. از سوی دیگر مواد سبک‌تر مانند نایلون برای تابستان‌ایده‌آل هستند. در مجموع هر دو پارچه تحت مراقبت مناسب می‌توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند. نکات بالا در مورد نحوه شستن لباس‌های کودک بدون چروک شدن کمک زیادی به تضمین ماندگاری کتانی کودک شما می‌کند.

 

منبع:

www.parentalquestions.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6839 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5025 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14942 بازدید