2709
مبتلا به بیماری با نشستن به موقع لباسهایتان

مبتلا به بیماری با نشستن به موقع لباسهایتان

1395/03/10 بازدید686

نی نی سایت: محققان دانشگاه انگلستان با مطالعه بر روی مولکول‌ها و باکتری های لباس ها دریافتند که شش ترکیب آلی فرار، عامل ایجاد بوی بد لباس ها است که برخی از آنها حتی با شست و شو از بین نمی روند، این ترکیبات بد بو را باکتری های روی پوست مانند کورینه باکتری و استافیلوکوکوس روی لباس ایجاد می‌کنند.
پروفسور جان دین و همکارانش مطالعه ای را بر روی شش مرد و دو زن انجام دادند در این مطالعه از این افراد خواسته شد که پس از درآوردن جوراب، پای خود را شسته و خشک کرده و مجددا جورابی نو را به مدت 10 ساعت بپوشند سپس هر دو جفت جوراب به مدت یک شب در محیطی تاریک نگه داری شدند همچنین در مطالعه دیگری لباس 9 مرد فوتبالیست پس از ورزش جمع آوری و در محفظه های جدا نگه داری شدند.
در ادامه جوراب ها و لباس ها را در یک ماشین آزمایشگاهی بدون استفاده از مواد پاک کننده معطر در دمای 68 درجه شسته و از مولکول های روی لباس ها پس از خشک شدن نمونه برداری کردند.
محققان دریافتند در صورتی که لباس های روزانه، خواب و ملحفه ها بیش از یک هفته و جوراب ها، لباس های زیر و ورزشی پس از هر بار پوشیدن شسته نشوند احتمال ابتلا به عفونت های پوستی و ادراری و در کل مقاوم به دارو افزایش پیدا می‌کند.
دانشمندان هشدار دادند: اغلب مردان مجرد بیش از چهار بار در سال ملحفه های خود را نمی شویند به همین دلیل احتمال ابتلا به بیماری های عفونی در آنها بیشتر است.


منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
7865 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5648 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15035 بازدید