2109
آرتریت جوانی چگونه تشخیص داده می‌شود؟

آرتریت جوانی چگونه تشخیص داده می‌شود؟

1400/06/04 بازدید693
معاینه فیزیکی: 

در طول معاینه فیزیکی پزشک مفاصل نوجوان شما را از نظر علائم تورم، التهاب و دامنه حرکتی بررسی می‌کند. آنها همچنین ماهیچه‌های نزدیک مفاصل آسیب دیده را برای تعیین علائم آتروفی مورد بررسی قرار می‌دهند.

آزمایش خون و مایع بافتی:

 آزمایش خون و تجزیه و تحلیل مایع بافتی می‌تواند به تشخیص هر مشکل دیگری کمک کند و نوع آرتریت نوجوانان را طبقه بندی کند. آزمایش پروتئین واکنشی C (CRP) و میزان رسوب گلبول قرمز (ESR) در خون می‌تواند عفونت یا التهاب را تشخیص دهد. آزمایش آنتی بادی ضد هسته ای حساسیت کودک یا نوجوان را برای ایجاد بیماری خود ایمنی تشخیص می‌دهد.

آیا آرتریت نوجوانان قابل درمان است؟


هیچ درمانی برای آرتریت نوجوانان وجود ندارد. با این حال اقدامات درمانی می‌تواند به مدیریت کافی علائم کمک کند. همچنین می تواند پیشرفت آرتریت را کاهش داده یا متوقف کند. تورم و درد را کاهش داده و کیفیت زندگی را بهبود بخشد.

چگونه آرتریت را بدون جراحی درمان کنیم؟


- داروها:

داروها به نوجوان کمک می‌کند تا با سفتی، تورم و درد مفاصل کنار بیاید. پزشک احتمالاً داروها را تا زمانی که علائم برطرف نشوند و آرتروز غیرفعال شود ادامه خواهد داد.

- فیزیوتراپی:

در کنار داروها پزشک ممکن است به نوجوان شما توصیه کند که تحت درمان فیزیکی و کار قرار گیرد. این بیماری بیشتر در نوجوانان با مهار‌‌ت‌های حرکتی ضعیف یا عدم توانایی حرکت و هماهنگی گروه‌های بزرگ ماهیچه ای به دلیل آرتروز شایع است. این درمان‌ها می‌توانند به بهبود هماهنگی و تعادل کمک کنند. درمانگر همچنین ممکن است وسایل کمکی مانند آتل را پیشنهاد کند که به حفظ هم ترازی مفصل کمک می‌کند.

- ورزش:

متخصص فیزیوتراپی برخی از تمرینات را برای کمک به حفظ تن عضلات و بازیابی و حفظ دامنه حرکتی و عملکرد مفصل پیشنهاد می‌کند. به عنوان مثال شنا یک تمرین خوب و کامل برای بدن است که از چندین مفاصل و ماهیچه‌ها استفاده می‌کند و بدون اینکه به آنها فشاری وارد کنید عضلات را حرکت می‌دهد. پزشک ممکن است وسایلی مانند پتو برقی را برای تسکین مفاصل ملتهب پیشنهاد کند. اگر وضعیت بهبود نیابد یا شدید باشد ممکن است جراحی داشته باشید.

- جراحی:

جراحی معمولاً در موارد شدید با عوارض جانبی مانند تغییر شکل مفاصل توصیه می  شود. پزشک شما با توجه به علائم نوجوان و مفاصل آسیب دیده روش جراحی مناسب را پیشنهاد می‌کند. اطمینان حاصل کنید که مراقبت‌های بعد از عمل جهت بهبود کامل فرزند خود را دنبال می‌کنید.

عوارض احتمالی آرتریت نوجوانان چیست؟

  • آسیب دائمی بافت‌های مفصلی
  • انقباض مفصل (انقباض دائمی مفصل)
  • از دست دادن دائمی حرکت مفصل
  • رشد ناهموار ماهیچه‌ها یا استخوان‌ها
  • پوکی استخوان
  • از دست دادن ماهیچه
  • رشد کند
  • مشکلات بینایی
  • کم خونی
  • پریکاردیت (تورم در اطراف قلب)

آیا آرتریت جوانی قابل پیشگیری است؟


به نوجوان خود کمک کنید تا داروهای خود و فیزیوتراپی را از نظر مذهبی دنبال کند. به آنها توضیح دهید که درمان برای تسکین درد و جلوگیری از عوارض حیاتی است.

طبق دستور پزشک به آنها انگیزه دهید تا ورزش کنند. برخی از نوجوانان ممکن است احساس کنند که ورزش علائم آنها را بدتر می‌کند. 
با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و به نوجوان خود رژیم متعادل بدهید. شما می توانید غلات کامل، میوه و سبزیجات را بدهید.

عزت نفس نوجوان خود را افزایش دهید. آنها را تشویق کنید تا به مدرسه بروند و ورزش کنند و به طور منظم در فعالیت‌های فوق برنامه و خانوادگی شرکت کنند.

با پزشک خود در مورد محصولات موضعی ضد درد مانند کرم و ژل برای تسکین درد در مفصل یا ماهیچه مشورت کنید.

در مورد داروهای جایگزین مانند پد گرم و پد سرد با پزشک خود مشورت کنید. در حالی که کیسه‌های گرم برای تسکین سفتی مفاصل و عضلات خسته بهترین کار را می‌کنند. لنت های سرد برای کاهش درد حاد مناسب هستند.

راه‌های مختلفی را برای آرامش ذهن و بدن امتحان کنید تا تمرکز بر درد متوقف شود. مدیتیشن، تنفس عمیق و تجسم مثبت راه‌هایی برای منحرف کردن ذهن نوجوان از درد و ایجاد احساس بهتر در او است.

در مورد ماساژ و طب سوزنی سوال کنید. این روش‌های درمانی جایگزین ممکن است به کاهش درد و کاهش استرس یا اضطراب کمک کند. قبل از آزمایش کودک خود با پزشک او صحبت کنید.

نوجوان خود را راهنمایی کنید تا بین فعالیت و استراحت تعادل ایجاد کند. ترکیبی از فعالیت‌های سبک با استراحت می‌تواند به کاهش التهاب، محافظت از مفاصل و حفظ انرژی کمک کند.

بدانید که آیا نوجوان شما می‌تواند از مکمل‌هایی مانند کورکومین و روغن ماهی امگا 3 برای کاهش درد و سفتی مفاصل استفاده کند. همچنین مکمل‌های کلسیم و ویتامین D را بررسی کنید که می‌تواند به استحکام استخوان‌ها کمک کند. بررسی مکمل‌ها با پزشک برای جلوگیری از تداخل دارویی حیاتی است.

منبع: www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها