2109
آیا می‌توانید در نوجوانی دچار آرتریت شوید؟

آیا می‌توانید در نوجوانی دچار آرتریت شوید؟

1400/07/16 بازدید608

در کودکان و نوجوانان آرتروز می‌تواند ناشی از اختلال مفصلی به نام استئوکندریت دیسکانس باشد. در کودکان مبتلا به این عارضه مقدار کمی استخوان از اطراف خود جدا شده و باعث نرم شدن غضروف می‌شود. با گذشت زمان می‌تواند منجر به تخریب مفصل، خراب شدن غضروف و آرتروز شود. استئوکندریت بیشتر در زانو، مچ پا و آرنج رخ می‌دهد اما علت آن نامشخص است. در برخی موارد  بهبود می‌یابد. با این حال می‌تواند به غضروف آسیب برساند که ممکن است منجر به آرتروز زودرس شود. در موارد بسیار شدید جراحان ارتوپدی می‌توانند از تکنیک‌های جراحی برای کمک به بهبود ضایعه کاهش خطر ابتلا به آرتریت در سنین نوجوانی یا اوایل بزرگسالی استفاده کنند. یکی دیگر از علل آرتروز در جوانان آسیب‌های ورزشی مانند دررفتگی‌های زانو یا پارگی ACL است.
وقتی ورزشکاران جوان این آسیب‌ها را تجربه می‌کنند ممکن است دچار آسیب میکروسکوپی به غضروف شوند که در عرض 10 تا 15 سال به آرتروز تبدیل می‌شود. هنگامی که یک ورزشکار دچار آسیب قابل توجهی به مفصل به ویژه زانو یا مچ پا می‌شود این آسیب در واقع می‌تواند به غضروف آسیب برساند. این خود می‌تواند در آینده منجر به مشکل شود اما یک آسیب می‌تواند به رباط‌ها نیز آسیب برساند. هنگامی که رباط‌ها آسیب می‌بینند می‌تواند منجر به بی ثباتی در مفصل شود. این بی ثباتی همچنین می‌تواند منجر به صدمات بیشتر و آسیب به غضروف شود. به همین دلیل مهم است که ورزشکاران برای بازگرداندن ثبات و جلوگیری از صدمات آتی که می‌توانند خطر ابتلا به آرتریت را افزایش دهند فیزیوتراپی و توانبخشی انجام دهند.

 

علائم آرتروز در نوجوانان چیست؟

علائم ورم مفاصل در نوجوانان و جوانان به صورت درد مفاصل ساده به ویژه در زانو شروع می‌شود. نوجوانان بدون درد گاهی اوقات ورم می‌کنند یا گاهی لنگ می‌زنند. درد و تورم معمولاً در مورد صدمات جزئی مفصل نیست. اگر درد، تورم یا از دست دادن حرکت قابل توجهی دارید می‌تواند نشان دهنده نوعی آرتروز باشد.

 

درمان‌های جدید برای آرتریت در جوانان:

درمان آسیب‌های غضروف در کودکان متفاوت از بزرگسالان است زیرا کودکان هنوز در حال رشد هستند. برخی از غضروف‌های کودکان بدون درمان به خودی خود بهبود می یابند. در حالی که سایر کودکان نیاز به مراقبت جراحی یا درمان دیگر دارند.

 

منبع: www.childrens.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6788 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15183 بازدید