2109
آخر هفته در ملایر، مازندران،تهران و کرمانشاه

آخر هفته در ملایر، مازندران،تهران و کرمانشاه

1398/05/23 بازدید1926
طبیعت،گردش و تفریح در کنار تمام خاطراتی که با خود به همراه دارد سراسر امید و انرژی است.روزهایی که دلتنگی،ناامیدی و صدها دلیل دیگر برای حال ناخوش کنار هم صف می‌کشند،آخر هفته گردی و جمع‌های شاد خانوادگی می‌تواند روحیه بخش و شادی‌آور باشد. بنابراین هم می‌توانید به پیشنهادهای ما فکر کنید و هم با یک برنامه‌ریزی ساده چند ساعتی را در طبیعت استراحت کنید و یا در یک نمایشگاه پر از رنگ قدم بزنید. این آخر هفته هم جاهای بکر و دیدنی میزبان شما هستند پس اگر برنامه‌ای ندارید حتما سری به دیدنی‌های پیشنهادی آخر هفته‌گردی بزنید.

به پارکی از دوران قاجار بروید / آخر هفته تفریح در پارک سیفیه در ملایر

برنامه این بار بازدید یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های کشور است جایی که یادگاری از دوره قاجار است و با طراحی مهندسین ایتالیایی ساخته شد. دریاچه‌ای مصنوعی کوچک، ساختمانی آجری در جنوب این پارک که روزگاری محل زندگی سیف الدوله بوده و درختان چنار کهنسال و سربه فلک کشیده از دیدنی‌هایی است که در فصول مختلف سال، مناظری کم نظیر دارد. البته بسیاری هم برای دیدن آرامگاه سیف الدوله و رفتن بر سر مزار نوه فتحعلی‌شاه قاجار به این پارک می‌آیند.علاوه بر این پارک سیفیه دارای حوضچه‌ها و آبنما و آبشار، شهربازی، سینمای 4 بعدی، جنگل مصنوعی بر روی تپه‌ها است که برای ساختن یک روز متفاوت همه ویژگی‌ها را در خود دارد.این آخر هفته برای رفتن به پارک سیفیه به سمت شمال شرقی ملایر،انتهای بلوار پارک بروید.

غارنوردی کنید / آخر هفته در غار هفت هزار ساله هوتو و کمربند در بهشهر

اگر عاشق کاوش در اماکن دیدنی و باستانی هستید همیشه در اطراف شهرها جایی برای شما وجود دارد. حوالی مازندران و شهرستان بهشهر در انتهای جاده‌ای با چشم‌انداز زیبا غار باستانی هوتو و کمربند در انتظار شماست. هوتو غاری بازمانده از دوران پیش از میلاد در ایران باستان است که در روستای تروجن واقع شده و قدمت تاریخی آن به دوران زندگی انسان‌های اولیه‌ی ساکن در دامنه های البرز باز می‌گردد. کشف اسکلت‌های سه انسان در لایه‌های غار به علاوه آثاری از تیغه‌هایی از سنگ چخماق، سنگ دریایی و اسکلت‌های باقی مانده از حیواناتی مانند آهو و بز وحشی قدمت این غار را به حدود هفت هزار سال می رساند. بنابراین در این محدود هم می‌توانید غارنوردی کنید و هم اگر به دنبال استراحت یا نوشیدن چای هستید در آلاچیق‌های باغ‌های اطراف که در میان درختان، سایه‌ای برای شما فراهم کرده‌اند، چند ساعتی اطراق کنید.

نمایشگاه گردی کنید / آخر هفته در نمایشگاه ایران نوشت در تهران

بوی کاغذ و مداد و وارد شدن به دنیای رنگارنگ و هیجان‌انگیز لوازم تحریر همیشه با انرژی مثبت همراه است. حالا که دیگر حدود یک ماه بیشتر به پایان تعطیلات و شروع فصل درس و کلاس باقی نمانده نمایشگاه ایران نوشت تا آخر این هفته میزبان شماست. نمایشگاهی پر از دفتر و مدادهای رنگارنگ و زیبا که در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده و همه امکانات برای یک خرید باکیفیت و ارزان را برای شما فراهم کرده است. در محل برگزاری این نمایشگاه برنامه‌های شاد کودکانه‌ای هم در حال برگزاری است که لذت بازدید از آن را دوچندان می‌کند. پس تا جمعه 25 مرداد به آدرس تهران، خیابان حجاب بروید و در جشنواره خرید ایران نوشت شرکت کنید.

به یک روستای فرنگی بروید / آخر هفته در روستای گره‌بان در کرمانشاه

شاید فکرش را هم نکنید که چنین روستایی در حوالی کرمانشاه وجود داشته باشد. جایی که بعد از طی مسافتی صعب‌العبور،باید مدتی در یک مسیر خاکی و خالی از هرگونه آبادانی است رانندگی کنید. اما باید به شما بگوییم که در انتهای این مسیر شما را حیرت زده خواهید شد. چون پس از طی کردن 20 کیلومتر به منطقه‌ای سرسبز و زیبا، با معماری اروپایی و مردمی مهربان و خونگرم خواهید رسید که خستگی راه را از تنتان به در می‌کند. در اینجا خانه‌ها سبک اروپایی دارند و از تمیزی برق می‌زنند. همه چیز اینجا شگفت انگیز است. مردمان این روستا بسیار مذهبی هستند و یکی از جاذبه‌های پرطرفدار گره بان مکان مقدسی به نام «اجاق حضرت آقا بخش» است.برای رفتن به گره‌بان، بعد از ورود به کرمانشاه و رد کردن اولین پلیس راه، تابلوی هرسین را خواهید دید. این راه شما را به گره‌بان می‌رساند.

ارسال نظر شما

login captcha

ممنونم که دوستان رو به شهر زیبای ملایر دعوت کردید واقعا دیدنی است 😍

ممنونم

شما زحمت میکشید کلی وقت میزارید و اینکه اعضا زحمت نمیکشن و یک کامنت نمیذارن، کمی کم لطفی میکنند.

اما شما خسته نباشید...  

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16413 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11603 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3793 بازدید