2709
استقبال کم از مهدهای کودک در کرمان

استقبال کم از مهدهای کودک در کرمان

1395/03/08 بازدید285

نی نی سایت: به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس بلندی افزود: علیرغم اهمیت آموزش در خردسالی و شکل گیری شخصیت کودکان در این سنین متاسفانه خانواده ها از سپردن فرزندانشان به مهدهای کودک استقبال نمی کنند.
وی گفت: در عصر حاضر با توجه به تغییر و تحول حادث شده در امر تعلیم و تربیت، سپردن فرزندان از سنین خردسالی به مرییان متخصص و مجرب لازم است چرا که والدین، وقت و علم کافی کمتری در امر آموزش کودکان خردسال دارند.
وی در پاسخ به اینکه چرا خانواده ها از مهدهای کودک استقبال نمی کنند اظهار کرد: نداشتن بضاعت کافی خانواده ها برای سپردن فرزندان به مهدهای کودک، عدم آگاهی خانواده ها از تاثیر آموزش در مهدهای کودک و موازی کاری های انجام شده باعث شده که خانواده ها رغبتی به استفاده از خدمات مهدهای کودک نداشته باشند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: مشخص نبودن وضعیت متولی پیش دبستانی و اختلاف بین آموزش و پرورش و بهزیستی، فعالیت بعضی از دارالقرآن ها یا خانه های بازی کودکان در قالب مهدکودک از چالش های اساسی آموزش کودکان خردسال در جامعه است.
وی افزود: البته لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیر دولتی که مصوب شده است تا حدودی وضعیت را مشخص کرده اما ما امیدواریم که آیین نامه مربوطه با شفافیت کامل از هرگونه تداخل و موازی کاری جلوگیری نماید.
بلندی بر پرهیز از هرگونه پذیرش، نگهداری و آموزش کودکان برای بیش از 2 ساعت تاکید کرد و گفت: اختصاص یارانه به مراکز آموزشی کودکان خردسال، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما، پرهیز از موازی کاری ها و ارتقاء سطح کمی و کیفی مهدهای کودک می تواند عامل موثری در افزایش میزان استقبال خانواده ها از خدمات این مراکز آموزشی باشد.
580 مهد شهری و روستایی در استان کرمان فعال هستند که تعداد 23 هزار کودک توسط 2 هزار و 500 مدیر، مربی و کمک مربی در این مراکز مراقبت و آموزش داده می شوند.

 

منبع: سلامت نیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6929 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5083 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14950 بازدید