2109
آخر هفته در مازندران، کیش، تهران و اصفهان

آخر هفته در مازندران، کیش، تهران و اصفهان

1398/05/16 بازدید1889
بهترین آخر هفته‌ها پیش روی شماست، روزهایی از فصل تابستان که پر از انرژی و رنگارنگ است. پس برای رفتن به دامن طبیعت و یا موزه‌گردی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بهانه کافی دارید. جمع‌های چند نفره خانوادگی و یا دوستانه تشکیل دهید و راهی شوید. تماشا کردن منظره‌های دیدنی و همراهی برای برپایی تفریحات دسته جمعی بسیار خاطره انگیز می‌شود پس برای یکی دو روز آخر هفته خوش سلیقگی کنید تا هم گرما را از یاد ببرید و هم کلی عکس تازه و دلنشین به آلبوم خاطراتتان اضافه کنید.

قدم به دنیای پروانه‌ها بگذارید / آخر هفته در باغ موزه پروانه‌های اصفهان

پروانه‌ها رویایی‌ترین موجودات زنده از دنیای حشرات هستند که زیبایی آنها را می‌توان ساعت‌ها تماشا کرد.اگر شما هم از خیل طرفداران محیط زیست و این موجودات دوست داشتنی هستید حتما سری به موزه این پروانه‌ای بزنید. در اینجا با گوشتان حجم زیادی از اطلاعات شنیدنی و جالب را از دنیای پروانه‌ها را خواهید شنید و چشمتان صدها گونه پروانه را رصد خواهد کرد. از طرفی در گوشه‌ای دیگر از این موزه شما فرصت آشنایی با بیش از 100 گونه گل و گیاه زیبا را هم دارید. پس این آخر هفته تماشای این موزه رنگارنگ را از دست ندهید و به محدوده پارک ناژوان ورودی موزه پروانه‌ای بروید.

موزه پروانه ها پارک ناژوان اصفهان

آب انبار واقعی ببینید / آخر هفته در آب انبار سنتی کیش

زیباترین جاذبه‌های پیرامون ما را همین یادگارهای تاریخی و خاطره‌انگیز شکل می‌دهند. مکان‌هایی که برای بیشتر ما یادآور قدیم الایام است و ما را به سال‌ها قبل و حتی حکایت‌ها و قصه‌ها پرتاب می‌کند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم اگر ساکن شهرهای جنوبی هستید و یا قصد سفر به این خطه سرزمینمان را دارید حتما به دیدن آب انبار سنتی کیش بروید. جایی که ظاهر زیبای آن را پنج بادگیر و دو گنبد که از سبک معماری سنتی یزدی پیروی کرده است تشکیل می‌دهد. این آب انبار تاریخی که خیلی زود به دلیل ساخت و سازهای مدرن کاربری خود را در جزیره از دست داد هم اکنون به عنوان یک آب انبار نمایشی در معرض دید شما قرار گرفته است که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود. این بنا در جزیره کیش مجاور شهر حریره قرار دارد.

آب انبار کیش

غرق در زیبایی شوید / آخر هفته در کنار آبشار آهکی اسکلیم در سوادکوه مازندران

جای جای مازندران پر است از مناظر بکر و دیدنی اما می‌خواهیم از لذت پیاده‌روی در جنگل‌های لفور و رسیدن به آبشار زیبای آهکی اسکلیم برایتان بگوییم تا این آخر هفته هم کوله به دوش به دل طبیعت بزنید. جایی قرار گرفته در دامنه‌ی جنگلی و سرسبز از کوه‌های هیرکان افسانه‌ای که زیباترین آبشارهای منطقه لفور تپه‌های جنگلی سرچشمه می‌گیرد. این طبیعت گردی سراسر لذت و هیجان است چرا که در این مسیر قبل از رسیدن به آبشار اسکلیم، چندین آبشار و حوضچه‌ آهکی زیبای دیگری به چشمتان می‌خورد که شما را غرق تماشا می‌کنند. از طرفی می‌توانید در نزدیکی چشمه اسکلیم در کلبه‌های چوبی اطراف آن اقامت و از غذاهای خوشمزه شمالی که در این خانه‌ها توسط مردم بومی پخت می‌شود نوش جان کنید.از این بهتر نمی‌شود پس این آخر هفته مسیر مازندران،سوادکوه،شیرگاه، دهستان لفور را پیش بگیرید و کیف کنید.

آبشار زیبا در مازندران

گشت و گذار در بین هویت مفاخر کشور / آخر هفته در موزه ثبت احوال تهران

اینجا از همان موزه‌هایی است که دست انسان را می‌گیرد و به دیدار گذشتگان می‌برد. موزه‌ای که در آن تعداد زیادی از شناسنامه‌ها‌ و اسناد مفاخر کشورمان در آن به یادگار مانده است. معماری این موزه ارزشمند هم بسیار دیدنی است. در اینجا علاوه بر گچبری‌های زیبا که در جای جای این بنا می‌توان مشاهده کرد، کاشی کاری و سنگ تراشی‌هایی هم مشاهده می‌شود که موزه ثبت احوال را به جایی دیدن و پر از خاطره تبدیل کرده است. در تعریف مختصری از این موزه همین بس که شناسنامه بزرگانی مانند سهراب سپهری، دهخدا، استاد شهریار، دکتر حسابی،دکتر قریب، جهان پهلوان تختی به همراه برخی اسناد خاندان پهلوی مانند شناسنامه رضا شاه، سند ازدواج محمدرضا پهلوی با ثریا نگهداری می‌شود. آخر هفته برای بازدید از این موزه خودتان را به میدان حسن آباد تهران برسانید.
   
موزه ثبت احوال

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید