2109
این آخر هفته در تهران، کرمانشاه، همدان و تبریز

این آخر هفته در تهران، کرمانشاه، همدان و تبریز

1397/08/02 بازدید1598
تغییر فصل و دگرگون‌ شده آب و هوا به همان اندازه که رنگ و لعاب تازه‌ای به‌ظاهر طبیعت می‌بخشد، حال و هوای ما را هم عوض می‌کند. شاید در پاییز بیشتر دلمان برای فراغت و تفریح تنگ شود چون هم فصل درس و تحصیل است و هم کار بیشتر به همین خاطر آخر هفته‌های پاییزی کمی دل‌چسب‌تر از باقی روزهای سال است. پس برای اینکه هم تفریح کنید و هم از رویدادهای فرهنگی، تاریخی و هنری شهر و روستای خود غافل نمانید این پیشنهادها را هم با دقت بررسی کنید. همه جای شهر و روستای شما برای تفریح و انرژی بخشی مهیاست.

تفریح آخر هفته با تماشای هیجان انگیز صخره‌نوردی/ جشنواره جهانی سنگ‌نوردی در شهر تاریخی بیستون

دیواره کوه بیستون در شهر کرمانشاه جزو پنج دیواره اول دنیاست. اما نکته هیجان انگیز این است که این دیواره امسال در چهارمین جشنواره بین المللی سنگ‌نوردی میزبان 110 صخره‌نوردی داخلی و حدود 20 شرکت کننده از کشورهای خارجی است. دیواره بیستون با 1200 متر ارتفاع و بیش از 150 اثر تاریخی در شرق کرمانشاه واقع‌شده که کتیبه و سنگ نگاره‌های داریوش هخامنشی از بین این آثار به ثبت جهانی رسیده است. این جشنواره تا سوم آبان با برنامه‌های نمایشی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ طبیعی و تاریخی این شهر کهن و رقابت سرسخت شرکت‌کنندگان در محل در کاروانسرای شاه عباسی بیستون ادامه دارد. پس این آخر هفته تماشای یک رویداد فرهنگی و ورزشی هیجان‌آور و جالب را در شهرتان از دست ندهید.

این آخر هفته پر مخاطب‌ترین نمایش کودک و نوجوان تماشا کنید/ نمایش کلوچه‌های خدا در پارک لاله تهران

داستان از این قرار است که خرسی کوچک تصمیم می‌گیرد به بهترین شکل از خدا قدردانی کند پس با راهنمایی دوستانش برای خدا کلوچه می‌پزد اما در این ماجرا اتفاق‌هایی پیش می‌آید که تماشای آن برای بچه‌ها حتماً شگفت انگیز خواهد بود. نمایش کودک و نوجوان کلوچه‌های خدا این روزها در بوستان لاله تهران در حال اجراست. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی آرش شریف زاده آخر هفته حدود ساعت 17 و 30 دقیقه به روی صحنه می‌رود. کلوچه‌های خدا برنده شش جایزه از بیست و سومین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان برای گروه سنی 3 سال به بالا مناسب است. پس بچه‌ها را این آخر هفته به یک نمایش دیدنی دعوت کنید.
 
 
 

تماشای رنگین کمانی از رنگ‌ها / کوه‌های رنگین کمانی آلاداغ لار تبریز

یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های طبیعی ایران در میان راه جاده میانه-زنجان قرار دارد. جایی که کوه‌های آن می‌توانید رنگین کمانی از رنگ‌ها را ببینید و لذت ببرید. جاذبه‌ای که قدمت آن به ۱۵ میلیون سال می‌رسد و به عنوان یکی از شاهکارهای طبیعی از آنها یاد می‌شود. اما این آخر هفته با رفتن به دل این کوه‌های رنگین کمانی فرصت خوبی برای خوش گذرانی در کنار خانواده خواهید داشت. پس تا هنوز هوا خیلی سرد و برفی نشده است تبریزی‌ها برای یک روز عکاسی و طبیعت گردی حتماً آلاداغ‌لار را از نزدیک ببینید. قدم زدن در اطراف این کو‌ه‌ها شما را به آبراهه و حوضچه‌های سرشار از رسوبات نمک می‌رساند که تماشای آنها بی‌نظیر خواهد بود. در منطقه‌ای که این کوه‌های رنگی قرار دارند، اتاق‌های اقامتی و امکانات لازم وجود دارد تا شما هر چند روز که بخواهید در دل این جاذبه رنگی بمانید.
 

این آخر هفته تفریح در جشنواره گل و رنگ / نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی در همدان

همدانی‌ها برای یک رویداد رنگارنگ و پر انرژی آماده هستید. چون این روزها در میدان عاشورا شهر همدان درست در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی همدان نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی برپاست. نمایشگاهی که در سوی دیگر آن نمایشگاه هدایا، کادو و سوغات و صنایع‌ دستی هم‌زمان به چشم می‌خورد. با مجموعه‌‌ای از محصولات از استان‌های‌اصفهان، کرمان، قزوین، کرمانشاه، زنجان، یزد، مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، تهران و همدان که همگی بهترین و باکیفیت‌ترین خوراکی و صنایع دستی شهر و دیار خود را برای ارائه به این نمایشگاه آورده‌اند. آخر هفته برای سر زدن به این نمایشگاه دیدنی برنامه‌ریزی کنید و در نظر داشته باشید که نمایشگاه تا 6 آبان از ساعت 15 تا 20:30 و در روز جمعه از ساعت 10 تا 20:30 میزبان شماست.
نمایشگاه گل و گیاه

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16505 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11659 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4801 بازدید