2109
بیماری قلبی، 7 عامل اصلی را بشناسید

بیماری قلبی، 7 عامل اصلی را بشناسید

1397/11/09 بازدید266

نی نی سایت: بیماری قلبی یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر ایرانی هاست. بیماری که سن و سال و مرد و زن نمی شناسد. فرزانه ترکان دبیر انجمن علمی توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی ضمن هشدار در مورد کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی به ویژه در بین مردان جوان، گفت: «پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری‌های قلبی امری ضروری است.»
دبیر انجمن علمی توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی گفت:« کشور ما جزء کشورهایی بوده که آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در آن زیاد است و بخشی از مرگ و میرها نیز به همین علت ایجاد می‌شود. سبک زندگی شهری و کم‌تحرکی باعث کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی به ویژه در میان مردان جوان شده است، بنابر این پیشگیری از این مسئله امری ضروری به شمار می‌رود. »
ترکان در ادامه به مهر گفت:« بعد از تصادفات بیماری‌های قلبی عروقی دومین عامل مرگ ایرانی‌ها به شمار می‌رود که این مسئله حکایت از توجه سیاست‌های بهداشتی و سلامتی فرد به پیشگیری اولیه از این بیماری‌ها از طریق کنترل ریزفاکتورها یا عوامل خطر است.»
 ترکان 7 عامل اصلی بیماری قلبی را این چنین معرفی می کند: «اضافه وزن، تنش عصبی، استرس، دیابت، فشارخون و چربی بالا همچنین استعمال دخانیات ازعوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی وعروقی است. »

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16496 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11654 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4707 بازدید