2109
5 مشکل اصلی در چرخه قاعدگی

5 مشکل اصلی در چرخه قاعدگی

1401/07/27 بازدید1066

درد قاعدگی:

به درد قاعدگی که همراه با دوره های قاعدگی است دیسمنوره گفته می‌شود. درد معمولا در ناحیه لگن شایع ترین مشکلی است که زنان با عادت ماهانه خود تجربه می‌کنند. در حالی که یک داروی مسکن بدون نسخه معمولا می‌تواند کمک کند اما بسته به شدت و علت درد گزینه‌های درمانی دیگری نیز وجود دارد. دیسمنوره به طور معمول به دو دسته تقسیم می‌شود. دیسمنوره اولیه بیشتر شایع است و در اثر انقباضات رحم ایجاد می‌شود. دیسمنوره ثانویه معمولاً به دلیل یک مشکل سلامتی خاص مانند آندومتریوز یا کیست تخمدان ایجاد می‌شود.

دوره‌های نامنظم:

دوره‌های نامنظم با چرخه‌های قاعدگی تعریف می‌شود که یا 24 روز یا کمتر پس از پایان آخرین قاعدگی شما شروع می‌شود یا اگر سیکل شما 38 روز پس از پایان آخرین قاعدگی شما شروع شود. پریودهای نامنظم نیز به عنوان تغییر در طول چرخه قاعدگی تعریف می‌شود. در حالی که طبیعی است که قاعدگی‌های نامنظم در دختران نوجوان و زنان قبل از یائسگی اتفاق بیفتد اما اگر خارج از این محدوده سنی در چرخه قاعدگی خود بی نظمی دارید با پزشک خود تماس بگیرید تا به شما کمک کند تا چرخه‌های خود را تنظیم کنید.

خونریزی شدید:

خونریزی شدید قاعدگی می‌تواند باعث اختلالات اساسی در زندگی روزمره شود. اگر متوجه شدید که باید هر یک یا دو ساعت یکبار تامپون یا پد خود را تعویض کنید، لخته‌های خونی بزرگتر از یک چهارم دفع می‌شود یا قاعدگی بیش از هشت روز طول می‌کشد ممکن است خونریزی شما نشان‌دهنده مشکلات پزشکی دیگری باشد.

خونریزی غیر طبیعی:

خونریزی غیر طبیعی با خونریزی خارج از چرخه قاعدگی شما مشخص می‌شود. نمونه‌هایی از خونریزی غیرطبیعی شامل خونریزی مجدد بعد از رابطه جنسی و لکه بینی در بین سیکل‌ها است. علل احتمالی خونریزی غیرعادی از تغییرات هورمونی گرفته تا برخی سرطان‌ها متغیر است بنابراین حتماً به پزشک خود مراجعه کنید تا مشخص کند چه چیزی ممکن است زمینه‌ای برای خونریزی غیرطبیعی شما باشد.

دوره‌های از دست رفته:

وقتی زنان دچار عقب افتادگی قاعدگی می‌شوند اولین فکر بسیاری از زنان مستقیماً به سمت بارداری می‌رود اما دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود چرخه قاعدگی نادیده گرفته شود. هنگامی که قاعدگی بیش از سه ماه متوالی رخ نمی‌دهد یا اگر قاعدگی قبل از سن 15 سالگی شروع نمی‌شود وضعیتی به نام آمنوره ممکن است دلیل غیبت طولانی مدت پریود باشد. هنگامی که آمنوره خارج از دوران بارداری یا شیردهی رخ می‌دهد، می‌تواند نشان دهنده این باشد که تخمدان‌های شما تولید مقادیر طبیعی استروژن را متوقف کرده اند که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی تری در آینده شود.

سندرم پیش از قاعدگی:

این اختلالات قاعدگی می‌توانند زندگی روزمره را از نظر فیزیکی و احساسی مختل کنند. حدود 30 تا 40 درصد از زنان علائم PMS مانند نفخ، خستگی، نوسانات خلقی، افسردگی و ناتوانی در تمرکز را تجربه می‌کنند. PMDD یک اختلال شدیدتر از PMS است و با تحریک پذیری شدید، نوسانات خلقی و اضطراب مشخص می‌شود که به طور قابل توجهی در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کند.

 

منبع:

www.kernodle.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها