2109
درد‌های قاعدگی را چطور درخانه درمان کنیم؟

درد‌های قاعدگی را چطور درخانه درمان کنیم؟

1401/01/22 بازدید1067

قرار دادن یک پد گرم‌کننده، پوشش حرارتی یا بطری آب گرم روی شکم شما برای تسکین درد‌های قاعدگی معجزه می‌کند. این اقلام را می‌توانید در داروخانه خریداری کنید. استفاده مداوم از گرما ممکن است مانند ایبوپروفن برای تسکین درد دیسمنوره مؤثر باشد. گرما به آرامش عضلات کمک می‌کند.

 

آیا ورزش و تحرک درد را کاهش می‌دهد؟

یک درمان خانگی آسان برای درد‌های قاعدگی انجام تمرینات سبکی است که قسمت مرکزی بدن را درگیر می‌کند. در حالی که به پشت دراز کشیده‌اید و زانو‌هایتان را خم کرده‌اید نفس عمیق بکشید. یوگا نوع دیگری از ورزش است که ممکن است به زنان مبتلا به دیسمنوره اولیه کمک کند. در یک مطالعه زنان جوانی که به مدت 12 هفته یک بار در هفته به مدت 60 دقیقه یوگا تمرین کردند در مقایسه با افرادی که یوگا انجام نمی‌دادند ناراحتی قاعدگی و درد کمتری داشتند.

 

 خواب کافی داشته باشید:

کیفیت خواب بر علائم قاعدگی و بسیاری از شرایط سلامتی تأثیر دارد. در یک مطالعه زنانی که بی‌خوابی داشتند بیشتر احساس درد و گرفته می‌کردند. برای جلوگیری از علائم دردناک قاعدگی زمان خواب را به خوبی رعایت کنید. این شامل رفتن به رختخواب تقریباً هر شب در همان زمان است. یک برنامه روتین شبانه ایجاد کنید و به آن پایبند باشید تا به بدن خود سیگنال دهید که زمان خواب فرا رسیده است. این روال ممکن است شامل مواردی مانند گوش دادن به موسیقی آرام بخش، لذت بردن از یک فنجان چای یا حمام آب گرم باشد. خواب کافی برای ارتقای سلامت کلی به شما کمک می‌کند تا علائم ماهانه مرتبط با چرخه قاعدگی خود را مدیریت کنید.

 دوش آب گرم بگیرید:

یک حمام آب گرم ممکن است تنها چیزی باشد که برای تسکین درد و شل کردن عضلات منقبض به آن نیاز دارید. حمام کردن در عصر به شما کمک می‌کند تا آرام شوید و بهتر بخوابید. اگر اهل حمام نیستید دوش آب گرم می‌تواند فواید مشابهی داشته باشد و درد لگن و سایر علائم را کاهش دهد.

 به پزشک مراجعه کنید:

پزشک شما می‌تواند سطح هورمون شما را بررسی کند و ممکن است قرص‌های ضد بارداری یا سایر دارو‌ها را برای درمان دیسمنوره تجویز کند. به پزشک خود در مورد علائم خود به خصوص اینکه چگونه در کاهش خواب یا اختلال در عملکرد روزانه نقش دارند اطلاع دهید.

 قرص ضدبارداری استفاده کنید:

برخی از پزشکان ممکن است برای زنانی که از درد‌های قاعدگی رنج می‌برند قرص‌ها یا چسب‌های ضد بارداری هورمونی تجویز کنند. این دارو ممکن است به تنظیم چرخه قاعدگی و کاهش درد کمک کند. کنترل بارداری هورمونی به محافظت در برابر بارداری کمک می‌کند و در صورت وجود ممکن است به بیماری‌های مرتبط با رحم مانند آندومتریوز کمک کند. اندومتریوز و سایر اختلالات مرتبط با اندام‌های تناسلی زنان ممکن است باعث دیسمنوره ثانویه شوند. این نوع معمولاً در طول چرخه ماهانه زودتر شروع می‌شود و بیشتر از گرفتگی‌های معمولی طول می‌کشد. مطمئن شوید که پزشک شما از کل تاریخچه سلامتی شما و همه شرایط پزشکی شما مطلع است زیرا ممکن است این قرص برای هر خانمی مناسب نباشد. این نوع کنترل از تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کند. همچنین مانع از ضخیم شدن پوشش داخلی رحم در طول نوسانات طبیعی ماهانه هورمونی می‌شود. بسیاری از زنانی که از این قرص استفاده می‌کنند خونریزی قاعدگی یا قاعدگی‌های بسیار سبک‌تر از حد معمول را تجربه نمی‌کنند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها