2109
تفریح این هفته در شهر زیبای رشت

تفریح این هفته در شهر زیبای رشت

1397/10/12 بازدید967
سفر به شمال همیشه هیجان انگیز است. اصلاً شاید آلبوم عکس‌های هر خانواده‌ای را ورق بزنید چندین عکس خوش آب و رنگ از طبیعت شمال و سفر به این شهرهای دل انگیزش پیدا کنید. پیشنهادهای این آخر هفته ما به مناسبت روز رشت، ویژه این شهر و علاقه مندان خطه سرسبز شمال ایران است. در واقع دوازدهم دی ماه سالروز انتخاب رشت به عنوان پایتخت سیاسی و فرهنگی استان گیلان در دوران صفوی است که به عنوان روز رشت نام گذاری شده است. پس این آخر هفته رشت گردی کنید.

موزه‌ای متفاوت را ببینید/ این آخر هفته در موزه میراث روستایی گیلان

اگر عاشق فرهنگ بومی گیلان هستید و یا به این سبک زندگی علاقه زیادی دارید این پیشنهاد را از دست ندهید. موزه میراث روستایی گیلان در پارک جنگلی سروان رشت قرار داشته و فضایی متفاوت نسبت به موزه‌های دیگر دارد. در اینجا خانه‌هایی را خواهید دید که از محل اصلی‌شان به یک موزه انتقال‌یافته و به همان سبک سنتی سرپا شده‌اند. با رفتن به موزه میراث روستایی گیلان گویی وارد روستایی بزرگ می‌شوید، روستایی در میان طبیعتی زیبا که خانه‌هایش رنگ و بویی متفاوتی دارد. از طرفی با پوشاک و ابزار زندگی سنتی گیلانی‌ها آشنا می‌شوید، مراحل پخت غذاهای سنتی را می‌بینید و دنیایی دیگر را تجربه می‌کنید. البته خوردن خوراکی‌های محلی خوشمزه و عکس گرفتن با لباس‌ سنتی را هم فراموش نکنید. برای دسترسی به این موزه از جاده قزوین - رشت وارد جاده سروان-فومن شوید و بعد تابلوی موزه باقی راه را نشان شما خواهد داد.

موزه میراث روستایی رشت

پیاده‌روی کنید و تئاتر خیابانی ببینید / تفریح آخر هفته در پیاده راه فرهنگی رشت

یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات دوستانه در شهر رشت، قدم زدن روی سنگ‌فرش‌هایی است که دور و اطراف آن را مغازه‌های دیدنی و خوراکی‌های خوشمزه احاطه کرده‌اند. در پیاده‌راه فرهنگی رشت می‌توانید ساعت‌ها راه بروید و از بنا‌های باقی‌مانده از دوران پهلوی دیدن کنید. در مرکز شهر رشت میدان شهرداری به سبک نئوکلاسیک اروپا طراحی و ساخته شده و ساختمان‌های زیبایی چون بلدیه رشت، اداره پست و هتل ایران هم در این منطقه دیده می‌شوند. اما تمام ماجرا به این ختم نمی‌شود چون اجرای تئاتر خیابانی «لاو استوری» به نویسندگی و کارگردانی میلاد افساری در پیاده راه فرهنگی رشت از تاریخ ۸ دی‌ماه آغاز شده تا ۱۴ دی‌ماه در محل دائمی پروژه تئاتر خیابانی دائم ادامه دارد و اجرا می‌شود. پس این تفریح جانانه را هم این آخر هفته در میدان شهرداری و پیاده‌راه فرهنگی رشت از دست ندهید. اگر در این حوالی قدم می‌زنید رفتن به بازار محلی رشت و محله ساغریسازان را نیز از دست ندهید!

میدان شهرداری رشت

به خانه میرزا دعوت شده‌اید / خانه میرزا کوچک خان جنگلی در رشت

اگر دوست دارید یکی از بهترین جاذبه‌های گیلان را که هرساله گردشگرهای زیادی را به خود جذب می‌کند از نزدیک ببینید، این آخر هفته حتماً به خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی سری بزنید. این بنا در سال 1380 بازسازی و به یک خانه تاریخی و دیدنی برای میزبانی از شما تبدیل شده است. در گوشه و کنار خانه میرزا یعنی روی دیوارها عکس‌ها و اسنادی از دوران مبارزات نهضت جنگل نصب شده است. با ورود به حیات خانه مجسمه‌ای از میرزا کوچک خان و تابلویی با این جمله «من استقلال ایران را خواهانم و بقای اعتبارات کشور را طالبم» نصب شده و منزل یکی از شجاع‌ترین افراد این سرزمین را دیدنی کرده است. طبقه پایین این خانه نمایشگاه دائمی کتاب و طبقه بالای آن هم خانه قدیمی دیگری است که در زمان حیات میرزا وجود داشته و در حال حاضر یه یک خانه گردشگری زیبا تبدیل شده است. برای رفتن به خانه میرزا آدرس رشت، محله استادسرا، خیابان سهیل دبیری را به خاطر داشته باشید.

خانه میرزا کوچک خان جنگلی در رشت

تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای رشتی‌های عزیز / تفریح آخر هفته در پارک ملت رشت

برای تفریح در این شهر زیبا یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های رشت میزبان شماست. پارک ملت رشت که قبل‌ترها به سیاه باغ معروف بود حالا تمام امکانات لازم برای یک آخر هفته لذت بخش را در خود دارد. از انواع زمین‌های بازی مانند فوتبال، والیبال، تنیس روی میز و بسکتبال تا آب نمای موزیکال و زمین بازی کودکان و برکه طبیعی و پرندگان و ماهی‌های درون این برکه که تماشای آنها بسیار لذت بخش است. یک خانه سنتی روستایی بسیار زیبا هم در گوشه‌ای از این بوستان ساخته شده که دیدن آن را هم نباید از دست داد. مجتمع آکواریومی با انواع ماهی‌های کمیاب تزیینی و خرچنگ هم در این بوستان برپاست تا شما یک آخر هفته هیجان انگیز را در طبیعت تجربه کنید. رشت، بلوار شهید انصاری، سه راه کانادا نشانی این بوستان است.

پارک ملت رشت

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16457 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11618 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4265 بازدید