2109
این هفته تفریح در گیلان، سنندج، تهران و قشم

این هفته تفریح در گیلان، سنندج، تهران و قشم

1397/10/05 بازدید1088
زمستان هم زیبایی‌های خودش را دارد. سرما،برف،باران‌های گاه و بیگاه و روزهای کوتاه هم بهانه‌های خوبی برای خاطره سازی‌های دوستانه و خانوادگی است به شرط اینکه اهل ذوق و تفریح باشید. در واقع برای کسی که به دنبال سرگرمی و کشف دیدنی‌های بکر و تازه است تغییر فصل یک اتفاق خوشایند خواهد بود. ایرانِ چهار فصل و همیشه زیبا به اندازه کافی منظره‌ تماشایی و مکان‌های تاریخی و ماجراجویانه برای لذت بردن شما از آخر هفته‌ ها دارد. پس اگر از اهالی جنوب،شمال یا شهرهای سنندج و تهران هستید معطل نکنید که بهترین انتخاب‌ها برای یک آخر هفته پر نشاط پیش روی شماست.

در تاریخ قدم بزنید / تفریح آخر هفته در گذر و بازار ساغری‌سازان رشت

رشت پر از دیدنی‌های بکر و حیرت‌انگیز است اما این بار به شما پیشنهاد می‌کنیم آخر هفته سری به قدیمی‌ترین محله این شهر زیبا بزنید. در واقع با یک تیر چند نشان زده و همزمان از حمام ساغری‌سازان، مسجد ساغری‌سازان، بازار ساغری‌سازان، گذر ساغری‌سازان، بقعه‌ی آقا سیدعباس و مسجد و مدرسه‌ حاج سمیع دیدن می‌کنید. این محله که روزگاری محل زندگی بزرگان شهر و مشاهیر بسیاری از جمله پروفسور سمیعی و دكتر آذر اندامی بوده، حالا یادگارهای تاریخی زیادی را در دل خود جای داده است. پل عراق از دوره قاجار و همچنین، خانه پور همتی که امروزه خانه فرهنگ گیلان است هم در این محله قرار دارد. اگر در این گذر شگفت‌انگیز برای تفریح آخر هفته سری به بازار ساغری سازان هم زدید،طعم آش و نان سنتی، آب زغال اخته و آلوچه‌های مختار را حتماً تجربه کنید.

ملحه ساغریسازان رشت -گیلان

تجربه‌ای نو و جذاب برای بچه‌ها / تفریح این آخر هفته در تی رکس کلاب پارک ژوراسیک تهران

این روزها که هوا در تهران کمی سردتر از پاییز است می‌توانید به عنوان تفریح آخر هفته بچه‌ها را برای تفریح به محلی سرپوشیده ببرید تا چند ساعت سرگرمی تازه‌ای را تجربه کنند. جایی که همه چیز با تم دایناسور، بازی‌ها و جایزه‌های دایناسوری طراحی‌شده است. کودک شما لباس مخصوص حفاری می‌پوشد،عینک مخصوص می‌زند و با استفاده از ابزار مخصوص حفاری شروع به کندن خاک که در واقع ماسه بهداشتی است می‌کند و پس از کشف و پیدا کردن فسیل و اسکلت دایناسورها جایزه می‌گیرد. البته بازی در استخر توپ و سرسره‌ی تی‌رکس و تیراندازی هم فراموش نکنید. این فرصتی فوق‌العاده برای تجربه‌ای مهیج و متفاوت برای بچه‌هایی که عاشق حیوانات هستند خواهد بود. پس آخر هفته به سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار عزتی پارک ژوراسیک بروید و برای بچه‌ها یک خاطره بیادماندنی بسازید.

پیشنهاد آخر هفته در تهران

به یک خانه تاریخی زیبا دعوت شده‌اید / آخر هفته در موزه قومی و خانه کرد شهر سنندج

این آخر هفته پیشنهاد ویژه ما بازدید و گردش در خانه‌ای با معماری زیبا و منحصر به فرد که امروز میزبان بزرگ‌ترین موزه قومی هم هست. عمارت آصف خان وزیری که با نام خانه کرد مشهور است جلوه‌هایی از معماری 3 دوره مختلف صفوی،قاجاری و پهلوی را در خود جای داده است. حیاط اصلی،حیاط اندرونی،حمام،بخش خدمه،حیاط مطبخ و سردر قسمت‌های دیدنی هستند که با وارد شدن به عمارت زیبای آصف چشمتان را خیره خواهد کرد. از طرفی موزه قومی و مردم‌شناسی که در بخش ساختمان شمالی قرار دارد و تندیس مشاهیر کرد در آن نگهداری می‌شود. غرفه‌‌های زندگی شهری، مکتب خانه، قلاب بافی، اتاق خان، غرفه صنایع دستی، غرفه بخش مطبخ، زندگی روستایی آن‌قدر زیبا و مفهومی‌ است که وقتی از این خانه خارج شوید در اصل با همه چیز درباره زندگی قوم کرد آشنا شده‌اید.

خانه کرد سنندج

با کروکودیل ها عکس یادگاری بگیرید / آخر هفته در اولین پارک کروکودیل خاورمیانه در قشم

طبیعت و طبیعت گردی بهترین تفریح و سرگرمی برای روزهای آخر هفته است اما این پیشنهاد تفریح آخر هفته هم هیجان انگیز است و هم کمی ترسناک. چون قرار است بزرگترین کروکودیل ایران و بیش از 100 کروکودیل دیگر را در پارک نوژک قشم از نزدیک تماشا کنید. اگر از اهالی این جزیره زیبا هستید و یا چند روزی مسافر، حتماً راه‌تان را به سمت بزرگراه خلیج فارس کج کنید و سری به پارک کروکودیل نوپک بزنید. از کروکودیل 1 ساله تا 20 ساله در قفس‌های مجزا در این پارک نگهداری می‌شود. البته دیدنی‌های این مجموعه فقط کروکودیل های کوچک و بزرگ آن نیستند و به غیر از آنها جانداران دیگری نیز در پارک نوپک زندگی می‌کنند. امکان ماهیگیری و عکاسی با حیوانات در این پارک هم از سرگرمی‌های این پارک دیدنی است.

پارک کروکدیل قشم

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید