2109
جمع آوری درهای بطری برای ارسال پوشک رایگان!

جمع آوری درهای بطری برای ارسال پوشک رایگان!

1397/08/06 بازدید554

موسسه‌ مردمی بازیافت امید بعد از گرانی پوشک به معلولان کودک و بزرگسال پوشک رایگان می دهد. کار اصلی این موسسه خرید ویلچر برای معلولان از طریق جمع‌آوری درِ بطری‌های پلاستیکی است. نهاد مردمی بازیافت امید در اواخر سال ۹۴ با جمع‌آوری و فروش در بطری‌های پلاستیکی و تهیه ویلچر برای معلولان نیازمند شروع به کار کرد و البته موفق هم شد. این موسسه تا امروز از طریق فروش بیش از ۱۳۰ تن در بطری ۳۱۰ ویلچر برای معلولان تهیه کرده است. اما حالا آنها یک کار جدید را شروع کرده اند.

خرید پوشک برای معلولان

بهروز پیروز حمیدی مدیر نهاد مردمی بازیافت امید درباره طرح توزیع پوشک به صورت رایگان به فارس می گوید: «از اوایل تابستان امسال با توجه به مساله گرانی پوشک و مشکلاتی که برای برخی معلولان ایجاد شد تهیه این کالای ضروری را در برنامه کاری قرار دادیم. با کمک مؤسسات خیریه که با آن‌ها همکاری داریم به شناسایی افراد نیازمند به پوشک پرداختیم. حالا کار به نتیجه رسیده و در اولین اقدام برای تعدادی از افراد معلول در زابل و یاسوج و سایر مناطق کشور پوشک ارسال کرده‌ایم. برای هر فرد معمولاً ۲ یا ۳ کارتن پوشک ارسال می‌شود و هر کارتن حاوی حدود ۱۰ بسته پوشک است. برای توزیع این اقلام نیز موسسه‌های خیریه با ما همکاری و مساعدت دارند. افراد دیگری شناسایی شده و در نوبت ارسال پوشک در مراحل بعدی هستند. شناسایی افراد همچنان ادامه دارد و مدام تعداد بیشتری بر فهرست‌مان اضافه می‌شود. هر فرد معلولی که تهیه این اقلام برایش ضروری ولی ناممکن باشد می‌تواند از خدمات نهاد مردمی بازیافت امید استفاده کند.»
پوشک رایگان


فعالیت زیست‌محیطی و شرکت در کار خیر

حمیدی مدیر نهاد مردمی بازیافت امید از مردم می خواهد به این طرح بپیوندند و به مشارکت در جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی بپردازند. او می‌گوید: «این کار ارزش‌های متنوعی ایجاد می‌کند. در حوزه زیست‌محیطی دعوتی است به بازیافت و حفظ محیط‌ زیست. در حوزه بهداشت به بازیافت اقلام پلاستیکی و کاهش تهدیدهای بهداشتی ناشی از بازیافت غیراصولی منجر می‌شود. درنهایت هم، کار خیری است که به نفع معلولان تمام می‌شود. گاهی مسئولیت‌پذیری اجتماعی با اقدامات کوچکی انجام می‌شود که نتایج بزرگی دارد. کاری مثل جمع‌آوری در بطری ساده و آسان است و کافی است هنگام دور انداختن بطری‌ها فقط حواسمان باشد که در آن‌ها را جداگانه نگهداری کنیم. این‌طوری هم کار خیر می‌کنیم هم به محیط‌زیست خدمت می‌کنیم.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها